Tématem této bakalářské práce je mobilní aplikace Relays. Slouží ke shromáždění poptávky a nabídky členů štafetových závodů celosvětově na jednom místě. Aplikaci jsem vytvořil pro tři platformy: iOS, Android a web. Při zpracování této mobilní aplikace je použit framework SwiftUI pro platformu iOS, Flutter pro Android a React pro web. Jako technologii serverové strany je použita backendová knihovna Firebase. Aplikace Relays je dostupná na App Store a Google Play, její webová verze je zveřejněna na adrese www.relays.app.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creation of Relays mobile application. Its purpose is to gather supply and demand of relay members for relay races globally in one place. I have created the application for platforms iOS, Android and the web. This application is created using SwiftUI for platform iOS, Flutter for Android and React for web. Firebase is used as a backend library. Application Relays is available on App Store and Google Play, its web version is published at www.relays.app.
Klíčová slova
Klíčová slova: SwiftUI, Flutter, React, Firebase, iOS, Android, web, App Store, Google Play
Klíčová slova v angličtině
Keywords: SwiftUI, Flutter, React, Firebase, iOS, Android, web, App Store, Google Play
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je mobilní aplikace Relays. Slouží ke shromáždění poptávky a nabídky členů štafetových závodů celosvětově na jednom místě. Aplikaci jsem vytvořil pro tři platformy: iOS, Android a web. Při zpracování této mobilní aplikace je použit framework SwiftUI pro platformu iOS, Flutter pro Android a React pro web. Jako technologii serverové strany je použita backendová knihovna Firebase. Aplikace Relays je dostupná na App Store a Google Play, její webová verze je zveřejněna na adrese www.relays.app.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creation of Relays mobile application. Its purpose is to gather supply and demand of relay members for relay races globally in one place. I have created the application for platforms iOS, Android and the web. This application is created using SwiftUI for platform iOS, Flutter for Android and React for web. Firebase is used as a backend library. Application Relays is available on App Store and Google Play, its web version is published at www.relays.app.
Klíčová slova
Klíčová slova: SwiftUI, Flutter, React, Firebase, iOS, Android, web, App Store, Google Play
Klíčová slova v angličtině
Keywords: SwiftUI, Flutter, React, Firebase, iOS, Android, web, App Store, Google Play
Zásady pro vypracování
Stručně popište možnosti vývoje mobilní aplikace pro platformy Android, iOS a pro web.
Vyberte si vhodné technologie pro vývoj na výše uvedených platformách, včetně technologie serverové strany a stručně je popište.
V rámci praktické části shrňte funkční a nefunkční požadavky na aplikaci pro hledání partnerů na české i světové štafetové závody.
Navrhněte wireframe obrazovek a uživatelské rozhraní reflektující výše uvedené požadavky.
Implementujte mobilní aplikaci pro platformu iOS, Android i pro web a popište důležité kroky implementace.
Srovnejte vývoj pro jednotlivé platformy z hlediska časové náročnosti případně dalších kritérií.
Zásady pro vypracování
Stručně popište možnosti vývoje mobilní aplikace pro platformy Android, iOS a pro web.
Vyberte si vhodné technologie pro vývoj na výše uvedených platformách, včetně technologie serverové strany a stručně je popište.
V rámci praktické části shrňte funkční a nefunkční požadavky na aplikaci pro hledání partnerů na české i světové štafetové závody.
Navrhněte wireframe obrazovek a uživatelské rozhraní reflektující výše uvedené požadavky.
Implementujte mobilní aplikaci pro platformu iOS, Android i pro web a popište důležité kroky implementace.
Srovnejte vývoj pro jednotlivé platformy z hlediska časové náročnosti případně dalších kritérií.
Seznam doporučené literatury
ZACCAGNINO, Carmine. Programming Flutter: Native, Cross-Platform Apps the Easy Way. 1. New York: Pragmatic Bookshelf publishing, 2020. ISBN 9781680506952.
LACKO, Ľuboslav.
Vývoj aplikací pro iOS. Brno: Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4942-3.
Student v prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Chramcov:
- Víte kolik má Vaše aplikace stažení?
- Jedná se o komunitu v ČR nebo i mimo ČR?
doc Kotyrba:
- Kde byla motivace dané aplikace?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově.