Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vývoj multiplatformní karetní hry, včetně analýzy, grafického návrhu aplikace a popisu vývoje. Teoretická část se zabývá studiem herních enginů, co by měli obsahovat, výběrem známějších enginů ve světě a jejich výhodami a nevýhodami. Dále je čtenář seznámen s pojmem UML analýza, jejím využitím, rozdělením diagramů a důvody proč se používá. Praktická část popisuje výběr karetní hry a herního enginu. Zpracování UML analýzy a následnou práci a implementaci karetní hry. Výsledným produktem je vytvořená aplikace multiplatformní karetní hry, která je otestována na více platformách.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to examine the development of a multiplatform card game, including analysis, graphical application design and development description. The theoretical part deals with the study of game engines, what they should contain, the selection of more well-known engines in the world and their advantages and disadvantages. Furthermore, the reader is acquainted with the concept of UML analysis, its use, the distribution of diagrams and the reasons why it is used. The practical part describes the selection of card games and game engines. Processing of UML analysis and subsequent work and implementation of card games. The resulting product is a cross-platform card game application that is tested on multiple platforms.
game engine, UML analysis, multiplatform card game, unity
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vývoj multiplatformní karetní hry, včetně analýzy, grafického návrhu aplikace a popisu vývoje. Teoretická část se zabývá studiem herních enginů, co by měli obsahovat, výběrem známějších enginů ve světě a jejich výhodami a nevýhodami. Dále je čtenář seznámen s pojmem UML analýza, jejím využitím, rozdělením diagramů a důvody proč se používá. Praktická část popisuje výběr karetní hry a herního enginu. Zpracování UML analýzy a následnou práci a implementaci karetní hry. Výsledným produktem je vytvořená aplikace multiplatformní karetní hry, která je otestována na více platformách.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to examine the development of a multiplatform card game, including analysis, graphical application design and development description. The theoretical part deals with the study of game engines, what they should contain, the selection of more well-known engines in the world and their advantages and disadvantages. Furthermore, the reader is acquainted with the concept of UML analysis, its use, the distribution of diagrams and the reasons why it is used. The practical part describes the selection of card games and game engines. Processing of UML analysis and subsequent work and implementation of card games. The resulting product is a cross-platform card game application that is tested on multiple platforms.
game engine, UML analysis, multiplatform card game, unity
Zásady pro vypracování
Prostudujte možnosti tvorby multiplatformních her s využitím různých frameworků, technologií a prostředí.
Vyberte kartení hru a v hodným způsobem definujte požadavky na její implementaci do podoby multiplatformní aplikace
Navrhněte stukturu aplikace a sestavte architekturu daného řešení
S využitím zvolených technologií implementujte požadovanou aplikaci
Ověřte funkčnost aplikace na minimálně dvou rozdílných platformách
Zásady pro vypracování
Prostudujte možnosti tvorby multiplatformních her s využitím různých frameworků, technologií a prostředí.
Vyberte kartení hru a v hodným způsobem definujte požadavky na její implementaci do podoby multiplatformní aplikace
Navrhněte stukturu aplikace a sestavte architekturu daného řešení
S využitím zvolených technologií implementujte požadovanou aplikaci
Ověřte funkčnost aplikace na minimálně dvou rozdílných platformách
Seznam doporučené literatury
CHROBOCZEK, Martin. Grafická uživatelská rozhraní v Qt a C++. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 9788025141243.
HALPERN, Jared. Developing 2D Games with Unity: Independent Game Programming with C#. APress, 2018. ISBN 1484237714.
BARRERA, Ray, Aungh Sithu KYAW a Thet Naing SWE. Unity 2017 Game AI Programming. 3rd ed. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-78847-790-1.
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++. 3., aktualiz. vyd. Přeložil Boris SOKOL. Brno: Computer Press, 2007. Bestseller (Computer Press). ISBN 978-80-251-1749-1.
BILL EVJEN, Christian Nagel, et al. C 2008 Programujeme profesionálně. Praha : Computer Press, 2009. 1904 s. ISBN 978-80-251-2401-7.
Seznam doporučené literatury
CHROBOCZEK, Martin. Grafická uživatelská rozhraní v Qt a C++. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 9788025141243.
HALPERN, Jared. Developing 2D Games with Unity: Independent Game Programming with C#. APress, 2018. ISBN 1484237714.
BARRERA, Ray, Aungh Sithu KYAW a Thet Naing SWE. Unity 2017 Game AI Programming. 3rd ed. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-78847-790-1.
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++. 3., aktualiz. vyd. Přeložil Boris SOKOL. Brno: Computer Press, 2007. Bestseller (Computer Press). ISBN 978-80-251-1749-1.
BILL EVJEN, Christian Nagel, et al. C 2008 Programujeme profesionálně. Praha : Computer Press, 2009. 1904 s. ISBN 978-80-251-2401-7.
Přílohy volně vložené
Pravidla karetní hry Rone
CD
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace působila vyváženě, student vystihl hlavní body práce. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Student postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) dr. Šenkeřík: V čem vidíte přínos bakalářské práce především pro Vás?
2) dr. Šenkeřík: Jste fanouškem deskových her?
3) dr. Šenkeřík: Podílel jste se na vývoji zvolené karetní hry?
4) dr. Viktorin: Lze hru v aktuální podobě hrát?
5) dr. Viktorin: Konzultoval jste s někým vytvořené UML diagramy?