Bakalářská práce se zabývá organizací volného času dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá problematikou a charakteristikou pojmu volného času. Druhá kapitola se zaobírá rizikovým chováním. Třetí kapitola vymezuje pojem sociální exkluze. Dále popisuje sociální vyloučení Romů a identifikuje sociálně vyloučené lokality ve Vsetíně. Výzkumná část je orientována kvantitativně a prostřednictvím dotazníkového šetření analyzuje strukturu volného času dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit. Dále jsou zde představeny výsledky výzkumu, následná diskuse a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor 's thesis deals with the organization of leisure time of children and youth from socially excluded localities. The theoretical part of the bachelor thesis is divided into three chapters. The first chapter deals with the issue and characteristics of the concept of leisure time. The second chapter deals with risky behavior. The third chapter defines the concept of social exclusion. It also describes the social exclusion of the Roma and identifies socially excluded localities in Vsetín. The research part is quantitatively oriented and uses a questionnaire survey to analyze the structure of leisure time of children and youth from socially excluded localities. Furthermore the results of the research the subsequent discussion and recommendations for practice are presented here.
Klíčová slova
volný čas, rizikové chování, sociální vyloučení
Klíčová slova v angličtině
leisure time, risky behavior, social exclusion
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá organizací volného času dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá problematikou a charakteristikou pojmu volného času. Druhá kapitola se zaobírá rizikovým chováním. Třetí kapitola vymezuje pojem sociální exkluze. Dále popisuje sociální vyloučení Romů a identifikuje sociálně vyloučené lokality ve Vsetíně. Výzkumná část je orientována kvantitativně a prostřednictvím dotazníkového šetření analyzuje strukturu volného času dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit. Dále jsou zde představeny výsledky výzkumu, následná diskuse a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor 's thesis deals with the organization of leisure time of children and youth from socially excluded localities. The theoretical part of the bachelor thesis is divided into three chapters. The first chapter deals with the issue and characteristics of the concept of leisure time. The second chapter deals with risky behavior. The third chapter defines the concept of social exclusion. It also describes the social exclusion of the Roma and identifies socially excluded localities in Vsetín. The research part is quantitatively oriented and uses a questionnaire survey to analyze the structure of leisure time of children and youth from socially excluded localities. Furthermore the results of the research the subsequent discussion and recommendations for practice are presented here.
Klíčová slova
volný čas, rizikové chování, sociální vyloučení
Klíčová slova v angličtině
leisure time, risky behavior, social exclusion
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času, sociálního vyloučení a prevence rizikového chování dětí a mládeže.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času, sociálního vyloučení a prevence rizikového chování dětí a mládeže.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ, 2008. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
HIRT, Tomáš a Marek JAKOUBEK, 2006, ed. "Romové" v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-76-8.
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
MAREŠ, Petr, 2006. Faktory sociálního vyloučení. Praha: VÚPSV, výzkumné centrum Brno. ISBN 80-87007-15-8.
PUNCH, Keith, 2008. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-381-9.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ, 2008. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
HIRT, Tomáš a Marek JAKOUBEK, 2006, ed. "Romové" v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-76-8.
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
MAREŠ, Petr, 2006. Faktory sociálního vyloučení. Praha: VÚPSV, výzkumné centrum Brno. ISBN 80-87007-15-8.
PUNCH, Keith, 2008. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-381-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v krátkosti představila teoretickou část. Následně prezentovala část praktickou, včetně formulace výzkumných otázek a cílů. Studentka se poté orientovala na výsledky výzkumu. Členové komise nejvíce zajímal sběr dat, kdy studentka zamířila do vyloučené lokality. Studentka dokázala adekvátně reagovat na dotazy komise.