Bakalářská práce je zaměřena na téma spolupráce učitelů s asistenty pedagoga na základních školách. Člení se na dvě části, tedy teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury a týká se vymezení nejdůležitějších pojmů souvisejících s problematikou, definuje také profesi asistenta pedagoga a učitele na základní škole. Podstatná část práce je věnována spolupráci těchto dvou pedagogických pracovníků. V praktické části je tato spolupráce zkoumána pomocí dotazníkového šetření, přičemž hlavním výzkumným cílem je zjistit, jak učitelé na základních školách hodnotí spolupráci s asistenty pedagoga.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the topic of teachers and teaching assistants cooperation at primary schools. It consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part is based on research of professional literature, and it's composed of three chapters. Their content revolves around explaining the most important terms, description of the teacher and teaching assistant professions and the cooperation of these two subjects. In practical part the topic is further examined by a questionnaire survey, where the aim is to find out how do teachers at primary schools evaluate the cooperation with their teaching assistants.
Klíčová slova
inkluze, podpůrná opatření, základní školy, asistent pedagoga, učitel základní školy, spolupráce
Bakalářská práce je zaměřena na téma spolupráce učitelů s asistenty pedagoga na základních školách. Člení se na dvě části, tedy teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury a týká se vymezení nejdůležitějších pojmů souvisejících s problematikou, definuje také profesi asistenta pedagoga a učitele na základní škole. Podstatná část práce je věnována spolupráci těchto dvou pedagogických pracovníků. V praktické části je tato spolupráce zkoumána pomocí dotazníkového šetření, přičemž hlavním výzkumným cílem je zjistit, jak učitelé na základních školách hodnotí spolupráci s asistenty pedagoga.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the topic of teachers and teaching assistants cooperation at primary schools. It consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part is based on research of professional literature, and it's composed of three chapters. Their content revolves around explaining the most important terms, description of the teacher and teaching assistant professions and the cooperation of these two subjects. In practical part the topic is further examined by a questionnaire survey, where the aim is to find out how do teachers at primary schools evaluate the cooperation with their teaching assistants.
Klíčová slova
inkluze, podpůrná opatření, základní školy, asistent pedagoga, učitel základní školy, spolupráce
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání, profese asistenta pedagoga a speciálních vzdělávacích potřeb žáků na základních školách.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání, profese asistenta pedagoga a speciálních vzdělávacích potřeb žáků na základních školách.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2016. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-12-1.
KNOTOVÁ, Dana, 2014. Školní poradenství. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4502-2.
KUCHARSKÁ, Anna, 2013. Školní speciální pedagog. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0497-8.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA, 2019. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0789-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2016. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-12-1.
KNOTOVÁ, Dana, 2014. Školní poradenství. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4502-2.
KUCHARSKÁ, Anna, 2013. Školní speciální pedagog. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0497-8.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA, 2019. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0789-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve představila teoretickou část práce, poté již přešla k části praktické, kde prezentovala formulaci výzkumných cílů a otázek. Nejvíce studentka probírala výzkumné výsledky a interpretaci. Na závěr studentka komentovala otázky vedoucí práce a oponenta, na všechny dokázala výborně odpovědět. Komise ocenila propracovanost práce a prezentaci.