Diplomová práce se zabývá marketingovým plánováním pro malé firmy. Klade si za cíl pomoci malé firmě poskytující internet v Nymburce a okolí a sestavit pro ni vhodný marketingový plán. Teoretická část se mimo jiné zabývá marketingem v prostředí malých firem, marketingovým plánováním a marketingovou strategií. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu, jehož nástrojem je online dotazník distribuovaný mezi bývalé, potenciální a momentální zákazníky firmy. Dále je součástí SWOT analýza, která byla sestavena na základě rozhovorů s majitelem analyzované firmy. V projektové části je na základě všech zjištěných informací sestavený marketingový plán pro analyzovanou firmu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on marketing planning for small businesses. It aims to help a small company providing internet in Nymburk and its surroundings and to compile a suitable marketing plan for it. The theoretical part includes, among other things, information about small business marketing, marketing planning and marketing strategy. The practical part contains the results of quantitative research, the tool of which is an online questionnaire distributed among former, potential and current customers of the analyzed company. Furthermore, a SWOT analysis is included, which was compiled based on interviews with the owner of the analyzed company. In the project part, a marketing plan for the analyzed company is compiled based on all the information obtained.
marketing, communication, marketing plan, strategic planning, marketing of small companies, marketing of local companies, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
92 s. (140 442 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovým plánováním pro malé firmy. Klade si za cíl pomoci malé firmě poskytující internet v Nymburce a okolí a sestavit pro ni vhodný marketingový plán. Teoretická část se mimo jiné zabývá marketingem v prostředí malých firem, marketingovým plánováním a marketingovou strategií. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu, jehož nástrojem je online dotazník distribuovaný mezi bývalé, potenciální a momentální zákazníky firmy. Dále je součástí SWOT analýza, která byla sestavena na základě rozhovorů s majitelem analyzované firmy. V projektové části je na základě všech zjištěných informací sestavený marketingový plán pro analyzovanou firmu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on marketing planning for small businesses. It aims to help a small company providing internet in Nymburk and its surroundings and to compile a suitable marketing plan for it. The theoretical part includes, among other things, information about small business marketing, marketing planning and marketing strategy. The practical part contains the results of quantitative research, the tool of which is an online questionnaire distributed among former, potential and current customers of the analyzed company. Furthermore, a SWOT analysis is included, which was compiled based on interviews with the owner of the analyzed company. In the project part, a marketing plan for the analyzed company is compiled based on all the information obtained.
marketing, communication, marketing plan, strategic planning, marketing of small companies, marketing of local companies, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury vztahující se k tématu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce. 2. Proveďte kvantitativní výzkum prostřednictvím online dotazníků s cílením na současné a potenciální zákazníky firmy. 3. Proveďte situační SWOT analýzu. 4. Analyzujte výsledky výzkumu a analýzy, vyvozte doporučení a zodpovězte výzkumné otázky. 5. Na základě zjištěných výsledků sestavte v projektové části vhodný marketingový plán.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury vztahující se k tématu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce. 2. Proveďte kvantitativní výzkum prostřednictvím online dotazníků s cílením na současné a potenciální zákazníky firmy. 3. Proveďte situační SWOT analýzu. 4. Analyzujte výsledky výzkumu a analýzy, vyvozte doporučení a zodpovězte výzkumné otázky. 5. Na základě zjištěných výsledků sestavte v projektové části vhodný marketingový plán.
Seznam doporučené literatury
ČEVELOVÁ, Magdalena, 2017. Marketing bez reklamy. Lukáš Vik. ISBN 978-80-87749-12-8.
GODIN, Seth, 2020. Tohle je marketing! Přeložila Eva MAŠKOVÁ KŘÁPKOVÁ. Praha: Grada. 208 s. ISBN 978-80-271-1072-8.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv, 2018. Základy marketingu. 2. vyd. Praha: Grada. 288 s. ISBN 978-80-271-0955-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VEBER, Jaromír, Jitka Srpová a kolektiv, 2012. Podnikání pro malé a střední firmy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4520-6.
Seznam doporučené literatury
ČEVELOVÁ, Magdalena, 2017. Marketing bez reklamy. Lukáš Vik. ISBN 978-80-87749-12-8.
GODIN, Seth, 2020. Tohle je marketing! Přeložila Eva MAŠKOVÁ KŘÁPKOVÁ. Praha: Grada. 208 s. ISBN 978-80-271-1072-8.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv, 2018. Základy marketingu. 2. vyd. Praha: Grada. 288 s. ISBN 978-80-271-0955-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VEBER, Jaromír, Jitka Srpová a kolektiv, 2012. Podnikání pro malé a střední firmy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4520-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Gartnerová) ve svém posudku položila tyto otázky:
Podařilo se některá z vašich doporučení realizovat?
V rámci vývoje a trendů současné marketingové komunikace, jsou kanály které jste pro rok 2021 nezahrnula, ale ráda byste je využila v rámci firmy pro následující roky?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Harantová):
1. Proč jste do dotazníkového šetření zahrnula 11 respondentů, kteří nevyplnili PSČ, což bylo podmínkou pro zjištění, zda je respondent z okresu Nymburk?
2. Jako slabou stránku uvádíte edukaci zákazníků – jak byste tuto slabinu navrhovala řešit?
3. V projektové části navrhujete využít freelancera, prosím předložte průměrný měsíční rozpočet na tohoto externího pracovníka.