Bakalářská práce se zabývá pracovní povinností studentů při studiu na vysoké škole, která nastala v průběhu pandemie COVID-19. Vláda nařídila studentům určitých oborů vykonávat pracovní povinnost, a tak řada studentů během svého studia musela vykonávat i pracovní povinnost. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola se zabývá situací kolem pandemie COVID-19. Druhá kapitola se zaobírá pracovní povinností a věnuje se také distančnímu vzdělávání. Praktická část kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření analyzuje názory a postoje studentů sociální pedagogiky na pracovní povinnost během pandemie COVID-19 při studiu na vysoké škole.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the university students' work obligations, which occurred during the COVID-19 pandemic. The Government imposed work obligations on students in certain fields of study, so many students had to engage in both these work duties and their own studies. The theoretical part of the bachelor thesis is divided into two chapters. The first chapter deals with the situation around the COVID-19 pandemic. The second chapter is aimed at work obligations and distance learning. The practical part of the quantitative research via a questionnaire survey analyzes the views and attitudes of social pedagogy students on work obligations during the COVID-19 pandemic while studying at university.
Klíčová slova
pracovní povinnost, problémy pracovní povinnosti, pandemie COVID-19, nouzový stav, distanční vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
work obligation, problems work obligation, pandemic COVID-19, state of emergency, distance learning
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá pracovní povinností studentů při studiu na vysoké škole, která nastala v průběhu pandemie COVID-19. Vláda nařídila studentům určitých oborů vykonávat pracovní povinnost, a tak řada studentů během svého studia musela vykonávat i pracovní povinnost. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola se zabývá situací kolem pandemie COVID-19. Druhá kapitola se zaobírá pracovní povinností a věnuje se také distančnímu vzdělávání. Praktická část kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření analyzuje názory a postoje studentů sociální pedagogiky na pracovní povinnost během pandemie COVID-19 při studiu na vysoké škole.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the university students' work obligations, which occurred during the COVID-19 pandemic. The Government imposed work obligations on students in certain fields of study, so many students had to engage in both these work duties and their own studies. The theoretical part of the bachelor thesis is divided into two chapters. The first chapter deals with the situation around the COVID-19 pandemic. The second chapter is aimed at work obligations and distance learning. The practical part of the quantitative research via a questionnaire survey analyzes the views and attitudes of social pedagogy students on work obligations during the COVID-19 pandemic while studying at university.
Klíčová slova
pracovní povinnost, problémy pracovní povinnosti, pandemie COVID-19, nouzový stav, distanční vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
work obligation, problems work obligation, pandemic COVID-19, state of emergency, distance learning
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pandemie COVID-19, pracovní povinnosti a distančního studia.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pandemie COVID-19, pracovní povinnosti a distančního studia.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 254 s. Pedagogika. ISBN 9788024753263.
KEISLER, Ivo, Andrej LOBOTKA a Lenka KOTULKOVÁ, 2020. Covid-19: přijatá opatření a náhrada újmy. Praha: Wolters Kluwer. Právní monografie (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-80-7598-818-8.
KRAUS, Blahoslav, 2014. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 9788026206439.
ZLÁMALOVÁ, Helena, 2008. Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 9788086723563.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 254 s. Pedagogika. ISBN 9788024753263.
KEISLER, Ivo, Andrej LOBOTKA a Lenka KOTULKOVÁ, 2020. Covid-19: přijatá opatření a náhrada újmy. Praha: Wolters Kluwer. Právní monografie (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-80-7598-818-8.
KRAUS, Blahoslav, 2014. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 9788026206439.
ZLÁMALOVÁ, Helena, 2008. Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 9788086723563.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
dr. Skarupská vyzdvihla orientaci studentky v legislativě a zpracování teoretické části práce.