Bakalářská práce se zabývá stále diskutovanějším tématem, a to rolí rodiny v trávení volného času dětí. Teoretická část rozebírá pojmy volný čas, rodina a vymezuje období staršího školního věku. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem a jejím cílem je zjistit, jak moc mají děti volnost s nakládáním svého volného času a jakou roli v něm hrají rodiče.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the increasingly discussed topic and the role of the family in spending children´s free time. The theoretical part analyzes the concepts of leisure, family and defines the period of older school age. The practical part deals with quantitative research and its aim is to find out how much children have the freedom to spent their free time and parents play a role in it.
Klíčová slova
volný čas, faktory ovlivňující volný čas, rodina, charakteristické znaky současné rodiny, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
free time, factors influencing free time, family, characteristic features of the current family
Rozsah průvodní práce
53 s. (72 242)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá stále diskutovanějším tématem, a to rolí rodiny v trávení volného času dětí. Teoretická část rozebírá pojmy volný čas, rodina a vymezuje období staršího školního věku. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem a jejím cílem je zjistit, jak moc mají děti volnost s nakládáním svého volného času a jakou roli v něm hrají rodiče.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the increasingly discussed topic and the role of the family in spending children´s free time. The theoretical part analyzes the concepts of leisure, family and defines the period of older school age. The practical part deals with quantitative research and its aim is to find out how much children have the freedom to spent their free time and parents play a role in it.
Klíčová slova
volný čas, faktory ovlivňující volný čas, rodina, charakteristické znaky současné rodiny, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
free time, factors influencing free time, family, characteristic features of the current family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti zájmového vzdělávání, rodiny a volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu výzkumnou formou dotazníkového šetření.
Zpracování dat a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumů, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti zájmového vzdělávání, rodiny a volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu výzkumnou formou dotazníkového šetření.
Zpracování dat a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumů, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina a kol., 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. 1. vyd. Praha: Portál. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024713694.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2014. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-666-6.
ŘÍČAN, Pavel, 2013. S dětmi chytře a moudře: psychologie výchovy pro rodiče a prarodiče. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0343-8.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina a kol., 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. 1. vyd. Praha: Portál. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024713694.
PÁVKOVÁ, Jiřina, 2014. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-666-6.
ŘÍČAN, Pavel, 2013. S dětmi chytře a moudře: psychologie výchovy pro rodiče a prarodiče. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0343-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka začala s představením teoretické části práce, zmínila výzkumné cíle a otázky. Největší důraz kladla na výzkumné výsledky, které studentka měla velmi dobře graficky znázorněny. Studentka neopomenula ani interpretaci dat, kde odpovídala na stanovené výzkumné otázky. Členové komise vznesli dotaz vzhledem ke konkrétním výsledkům výzkumu provázené s interpretací. Komise kladně ohodnotila sestrojení výzkumného nástroje.