Bakalářská práce je zaměřena na odhalení skutečnosti, jakou roli hrají sociální sítě v životě dospívajících. Cílem práce je odkrýt nejčastější motivy, které vedou dospívající jedince k užívání sociálních sítí, a jaké sociální sítě dospívající užívají nejčastěji. Teoretická část práce je orientována na vymezení základních teoretických poznatků z oblasti dospívání, moderních technologií, sociálních sítí a rizikového chování v kyberprostoru. Praktická část práce zobrazuje výzkumné šetření problematiky, jeho postup, uskutečnění a výsledky, což je realizováno prostřednictvím kvantitativní metody, konkrétněji se jedná o dotazníkové šetření. Dotazníkové šetření bylo provedeno mezi žáky 8. a 9. tříd druhého stupně základních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on revealing the role of social networks in the lives of adolescents. The aim of the thesis is to reveal the most common motives that lead adolescents to using social networks and what social networks they use most frequently. The theoretical part of the work is focused on the definition of basic theoretical knowledge in the field of adolescence, modern technologies, social networks and risky behavior in cyberspace. The practical part of the work shows a reseach survey of the issue, its progress, implementation and results, which is implemented through a quantitative method, more specifically, it is a questionnaire survey. The questionnaire survey was conducted among pupils in the 8th and 9th grades of the second stage of primary schools.
Klíčová slova
dospívání, moderní technologie, sociální sítě, virtuální komunikace, rizikové chování, kyberšikana
Klíčová slova v angličtině
adolescence, modern technologies, social networks, virtual communication, risky behavior, cyberbullying
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na odhalení skutečnosti, jakou roli hrají sociální sítě v životě dospívajících. Cílem práce je odkrýt nejčastější motivy, které vedou dospívající jedince k užívání sociálních sítí, a jaké sociální sítě dospívající užívají nejčastěji. Teoretická část práce je orientována na vymezení základních teoretických poznatků z oblasti dospívání, moderních technologií, sociálních sítí a rizikového chování v kyberprostoru. Praktická část práce zobrazuje výzkumné šetření problematiky, jeho postup, uskutečnění a výsledky, což je realizováno prostřednictvím kvantitativní metody, konkrétněji se jedná o dotazníkové šetření. Dotazníkové šetření bylo provedeno mezi žáky 8. a 9. tříd druhého stupně základních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on revealing the role of social networks in the lives of adolescents. The aim of the thesis is to reveal the most common motives that lead adolescents to using social networks and what social networks they use most frequently. The theoretical part of the work is focused on the definition of basic theoretical knowledge in the field of adolescence, modern technologies, social networks and risky behavior in cyberspace. The practical part of the work shows a reseach survey of the issue, its progress, implementation and results, which is implemented through a quantitative method, more specifically, it is a questionnaire survey. The questionnaire survey was conducted among pupils in the 8th and 9th grades of the second stage of primary schools.
Klíčová slova
dospívání, moderní technologie, sociální sítě, virtuální komunikace, rizikové chování, kyberšikana
Klíčová slova v angličtině
adolescence, modern technologies, social networks, virtual communication, risky behavior, cyberbullying
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, sociálních sítí a rizikového chování v kyberprostoru.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti adolescence, sociálních sítí a rizikového chování v kyberprostoru.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLINKA, Lukáš, 2015. Online závislosti: jednání jako droga?: online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-7975-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
PAVLÍČEK, Antonín, 2010. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1742-1.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna, 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-7527-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
BLINKA, Lukáš, 2015. Online závislosti: jednání jako droga?: online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-7975-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
PAVLÍČEK, Antonín, 2010. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1742-1.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna, 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-7527-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se nejprve věnovala důvodu výběru tématu a poté plynule navázala na teoretickou část práce. Více se však věnovala praktické části. Představila výzkumný problém, výzkumné otázky a cíle. Nicméně svou pozornost studentka hlavně zaměřila na výzkumné výsledky a diskuzi. Studentka prezentovala velmi zajímavá výzkumná zjištění a neopomenula ani doporučení vztahující se k praxi. Členové komise se dále doptávali na rozdíl mezi základním a výběrovým souborem. Studentka dokázala adekvátně odpovědět.