Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi klíčovým pracovníkem a klientem v době pandemie v prostředí domova pro seniory. Přináší nám odpověď na otázku, jak se tento vztah proměnil v době pandemie. Na problematiku je nahlíženo z teoretické perspektivy, kdy se zabýváme odbornými pojmy vycházejícími zejména z literatury. Konkrétně se pojednává o prostředí domova pro seniory, charakteristiku klíčového pracovníka či profesní hranice a strategie při jejich zvládání. Pro zodpovězení otázky bylo využito kvalitativního výzkumného šetření. Výzkum byl realizován polostrukturovaným rozhovorem s klíčovými pracovníky v jednom domově pro seniory. Jako design výzkumu byla využita zakotvená teorie. Naše zjištění lze využít v zařízeních domovů pro seniory a pro jejich lepší obeznámenost s dopady pandemie na pracovníky a klienty, zejména v ovlivnění pandemie a jejich vztahu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the relationship between a key worker and a client during a pandemic in a home environment. It answers the question of how this relationship changed during the pandemic. The issue is viewed from a theoretical perspective, where we deal with technical terms based mainly on literature. Specifically, it discusses the environment of the home for the elderly, the characteristics of the key worker or professional boundaries and the strategies for managing them. A qualitative research was used to answer the question. The research was conducted in a semi-structured interview with key employees in one home for the elderly. The design of the research was grounded in theory. Our findings can be used in the facilities of nursing homes and for their better awareness of the effects of the pandemic on employees and clients, especially in influencing the pandemic and their relationship.
Klíčová slova
domov pro seniory, senior, klíčový pracovník, profesní hranice
Klíčová slova v angličtině
home for the elderly, senior, key worker, professional boundaries
Rozsah průvodní práce
65 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi klíčovým pracovníkem a klientem v době pandemie v prostředí domova pro seniory. Přináší nám odpověď na otázku, jak se tento vztah proměnil v době pandemie. Na problematiku je nahlíženo z teoretické perspektivy, kdy se zabýváme odbornými pojmy vycházejícími zejména z literatury. Konkrétně se pojednává o prostředí domova pro seniory, charakteristiku klíčového pracovníka či profesní hranice a strategie při jejich zvládání. Pro zodpovězení otázky bylo využito kvalitativního výzkumného šetření. Výzkum byl realizován polostrukturovaným rozhovorem s klíčovými pracovníky v jednom domově pro seniory. Jako design výzkumu byla využita zakotvená teorie. Naše zjištění lze využít v zařízeních domovů pro seniory a pro jejich lepší obeznámenost s dopady pandemie na pracovníky a klienty, zejména v ovlivnění pandemie a jejich vztahu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the relationship between a key worker and a client during a pandemic in a home environment. It answers the question of how this relationship changed during the pandemic. The issue is viewed from a theoretical perspective, where we deal with technical terms based mainly on literature. Specifically, it discusses the environment of the home for the elderly, the characteristics of the key worker or professional boundaries and the strategies for managing them. A qualitative research was used to answer the question. The research was conducted in a semi-structured interview with key employees in one home for the elderly. The design of the research was grounded in theory. Our findings can be used in the facilities of nursing homes and for their better awareness of the effects of the pandemic on employees and clients, especially in influencing the pandemic and their relationship.
Klíčová slova
domov pro seniory, senior, klíčový pracovník, profesní hranice
Klíčová slova v angličtině
home for the elderly, senior, key worker, professional boundaries
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti poskytování sociálních služeb, individuálního plánování a péče o seniory.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti poskytování sociálních služeb, individuálního plánování a péče o seniory.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAUKE, Marcela, 2011. Pečovatelská služba a individuální plánování: praktický průvodce. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-349-9.
HROZENSKÁ, Martina a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ, 2013. Sociální péče o seniory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4139-0.
MALÍKOVÁ, Eva, 2020. Péče o seniory v pobytových zařízeních sociálních služeb, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2030-7.
MATOUŠEK, Oldřich, 2007. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-310-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára Šeďová, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
HAUKE, Marcela, 2011. Pečovatelská služba a individuální plánování: praktický průvodce. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-349-9.
HROZENSKÁ, Martina a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ, 2013. Sociální péče o seniory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4139-0.
MALÍKOVÁ, Eva, 2020. Péče o seniory v pobytových zařízeních sociálních služeb, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2030-7.
MATOUŠEK, Oldřich, 2007. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-310-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára Šeďová, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.