Tato bakalářská práce je zaměřena na výchovou současných seniorů v minulosti, ve vztahu ke čtyřem pilířům výchovy dle Jacquese Delorse. Cílem v této práci je zjistit do jaké míry a jak byly naplňovány tyto konkrétní pilíře, i když v té době ještě nebyly sepsány v tak ucelené podobě jako jsou dnes. Teoretická část práce je primárně zaměřena na výchovu a teorie výchovy. V této kapitole je popsána a vysvětlena výchova, její proces a funkce a zmiňuje se také o vzdělávání, které je s ní spojené. Praktická část je zaměřena na analýzu výsledků získaných z rozhovorů. Výsledky jsou získány pomocí polostrukturovaného rozhovoru a analyzovány pomocí kvalitativní metodologie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the education of current seniors in the past in relation to the four pillars of education according to Jacques Delors. The aim of this work is to find out to what extent and how these specific pillars were fulfilled, even though at that time they were not written in such a comprehensive form as they are today. The theoretical part of the work is primarily focused on education and theory of education. This chapter describes and explains education, its process and function, and also mentions the education that is associated with it. The practical part is focused on the analysis of the results obtained from the interviews. The results are obtained using a semi-structured interview and analyzed using a qualitative methodology.
Klíčová slova
výchova k hodnotám, rodina, pilíře výchovy, styl výchovy, teorie výchovy
Klíčová slova v angličtině
value education, family, pillars of education, style of education, theory of education
Rozsah průvodní práce
56 s. (92 871 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na výchovou současných seniorů v minulosti, ve vztahu ke čtyřem pilířům výchovy dle Jacquese Delorse. Cílem v této práci je zjistit do jaké míry a jak byly naplňovány tyto konkrétní pilíře, i když v té době ještě nebyly sepsány v tak ucelené podobě jako jsou dnes. Teoretická část práce je primárně zaměřena na výchovu a teorie výchovy. V této kapitole je popsána a vysvětlena výchova, její proces a funkce a zmiňuje se také o vzdělávání, které je s ní spojené. Praktická část je zaměřena na analýzu výsledků získaných z rozhovorů. Výsledky jsou získány pomocí polostrukturovaného rozhovoru a analyzovány pomocí kvalitativní metodologie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the education of current seniors in the past in relation to the four pillars of education according to Jacques Delors. The aim of this work is to find out to what extent and how these specific pillars were fulfilled, even though at that time they were not written in such a comprehensive form as they are today. The theoretical part of the work is primarily focused on education and theory of education. This chapter describes and explains education, its process and function, and also mentions the education that is associated with it. The practical part is focused on the analysis of the results obtained from the interviews. The results are obtained using a semi-structured interview and analyzed using a qualitative methodology.
Klíčová slova
výchova k hodnotám, rodina, pilíře výchovy, styl výchovy, teorie výchovy
Klíčová slova v angličtině
value education, family, pillars of education, style of education, theory of education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek v oblasti teorie výchovy, filozofie výchovy a vzdělávací politiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek v oblasti teorie výchovy, filozofie výchovy a vzdělávací politiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BERTRAND, Yves. 1998. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál. 248 s. Studium. ISBN 80-7178-216-5.
DELORS Jacques, 2001. The four pillars of Education for the 21st ctentury. Report.
HELUS, Zdeněk, JEDLIČKA, Richard, ed. 2014. Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy. Praha: Karolinum. 278 s. ISBN 978-80-246-2412-9.
STROUHAL, Martin, 2013. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada. 193 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4212-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. 384 s. Pedagogika. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
BERTRAND, Yves. 1998. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál. 248 s. Studium. ISBN 80-7178-216-5.
DELORS Jacques, 2001. The four pillars of Education for the 21st ctentury. Report.
HELUS, Zdeněk, JEDLIČKA, Richard, ed. 2014. Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy. Praha: Karolinum. 278 s. ISBN 978-80-246-2412-9.
STROUHAL, Martin, 2013. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada. 193 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4212-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. 384 s. Pedagogika. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval teoretické východiska práce. Dále pokračoval k vymezení výzkumného problému, výzkumných cílů a otázek. Také student představil výsledky výzkumného šetření. Popsal otevřené, axiální a selektivní kódování v rámci zpracování výzkumného šetření. V závěru byla zmíněna interpretace a otázky vedoucího práce a oponenta. Členové komise vytýkali kvantitativně orientovanou výzkumnou otázku u kvalitativně zaměřeného výzkumu, včetně výzkumu, který nesměřoval do hloubky, ale pouze po povrchu. Dále byla vytýkána teoretická část, která nebyla propracována a smysluplně koncipována. Komise hlasovala v souvislosti s hodnocením bakalářské práce E k F v poměru 3:1.