Má bakalářská práce se zabývá šikanou pedagoga ze strany žáků na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly, kdy první vymezuje osobnost učitele a kapitola druhá pak školní a třídní klima. Třetí kapitola se zabývá tradiční šikanou, šikanou pedagoga a kyberšikanou. Poslední kapitola se věnuje prevenci proti šikaně. Praktická část se soustřeďuje na popis samotného výzkumného šetření, které bylo prováděno kvantitativní formou. Pro získávání dat byl využit dotazník, který se zabýval zjišťováním, v jaké míře se šikana pedagoga na středních školách projevuje.
Annotation in English
My bachelor thesis deals with the bullying of teachers by high school students. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains four chapters, where the first defines the teacher's personality and the second chapter defines the school and classroom climate. The third chapter deals with traditional bullying, bullying performer on pedagogue and cyberbullying. The last chapter deals with the prevention of bullying. The practical part focuses on the description of the research itself, which was conducted in a quantitative form. A questionnaire was used to obtain data, which dealt with finding out to what extent the bullying performer on pedagogue in secondary schools manifests itself.
Keywords
šikana, šikana pedagoga, učitel, žák, prevence
Keywords in English
bullying, bullying performed on pedagogue, teacher, pupil, prevention
Length of the covering note
48 s.
Language
CZ
Annotation
Má bakalářská práce se zabývá šikanou pedagoga ze strany žáků na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly, kdy první vymezuje osobnost učitele a kapitola druhá pak školní a třídní klima. Třetí kapitola se zabývá tradiční šikanou, šikanou pedagoga a kyberšikanou. Poslední kapitola se věnuje prevenci proti šikaně. Praktická část se soustřeďuje na popis samotného výzkumného šetření, které bylo prováděno kvantitativní formou. Pro získávání dat byl využit dotazník, který se zabýval zjišťováním, v jaké míře se šikana pedagoga na středních školách projevuje.
Annotation in English
My bachelor thesis deals with the bullying of teachers by high school students. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains four chapters, where the first defines the teacher's personality and the second chapter defines the school and classroom climate. The third chapter deals with traditional bullying, bullying performer on pedagogue and cyberbullying. The last chapter deals with the prevention of bullying. The practical part focuses on the description of the research itself, which was conducted in a quantitative form. A questionnaire was used to obtain data, which dealt with finding out to what extent the bullying performer on pedagogue in secondary schools manifests itself.
Keywords
šikana, šikana pedagoga, učitel, žák, prevence
Keywords in English
bullying, bullying performed on pedagogue, teacher, pupil, prevention
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, sociální patologie a osobnosti učitele.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, sociální patologie a osobnosti učitele.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
BENDL, Stanislav, 2001. Školní kázeň: metody a strategie. Praha: ISV. ISBN 80-85866-80-3.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ, 2009. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2863-6.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA, 2014. Sociální patologie: Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5046-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkummu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ, 2010. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3357-9.
Recommended resources
BENDL, Stanislav, 2001. Školní kázeň: metody a strategie. Praha: ISV. ISBN 80-85866-80-3.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ, 2009. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2863-6.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA, 2014. Sociální patologie: Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5046-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkummu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ, 2010. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3357-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila teoretickou část práce a následně pokračovala s výzkumným šetřením (VP, VC a VO). Představila výzkumné výsledky a diskuzi, včetně otázek vedoucí práce a oponenta. Členové komise se dále doptávali na výzkumy v podobné oblasti. Komise vytýkala stručnost bakalářské práce.