V současné době není mnoho zdrojů a literárních publikací týkajících se dětských nohou v předškolním věku. Tato diplomová práce se zabývá mapováním antropologických odlišností a hodnocením distribucí nášlapných tlaků u dětských nohou předškolního věku a to mezi ploskou chodidla a podložkou při dynamickém zatížení. Naměřené údaje jsou porovnávány s poznatky jiných autorů zabývajících se podobnou problematikou. V neposlední řadě je zde měřeními doložen pozitivní vliv přiměřené fyzické aktivity na stav nohou a to v kasuistickém příkladu.
Anotace v angličtině
Currently, there are not many studies dealing with children’s feet. This theses tries to measure and determine anthropological features of children in pre-school age. Together with dynamical plantar pressure distribution measurement between plantar and the surface. Measured values are compared with the results of another authors dealing with similar problems. Moreover, casuistically is displayed the positive effect of suitable physical activity on the children’s feet.
Klíčová slova
Dětská noha, zdravotně nezávadné obouvání, plantární tlak, valgosní postavení pat, plochá noha, terapeutická cvičení.
Klíčová slova v angličtině
Children feet, Plantar pressure, Therapeutic exercise, Excessive pronation, Flat foot.
Rozsah průvodní práce
91 s., 7 s. tabulkových příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V současné době není mnoho zdrojů a literárních publikací týkajících se dětských nohou v předškolním věku. Tato diplomová práce se zabývá mapováním antropologických odlišností a hodnocením distribucí nášlapných tlaků u dětských nohou předškolního věku a to mezi ploskou chodidla a podložkou při dynamickém zatížení. Naměřené údaje jsou porovnávány s poznatky jiných autorů zabývajících se podobnou problematikou. V neposlední řadě je zde měřeními doložen pozitivní vliv přiměřené fyzické aktivity na stav nohou a to v kasuistickém příkladu.
Anotace v angličtině
Currently, there are not many studies dealing with children’s feet. This theses tries to measure and determine anthropological features of children in pre-school age. Together with dynamical plantar pressure distribution measurement between plantar and the surface. Measured values are compared with the results of another authors dealing with similar problems. Moreover, casuistically is displayed the positive effect of suitable physical activity on the children’s feet.
Klíčová slova
Dětská noha, zdravotně nezávadné obouvání, plantární tlak, valgosní postavení pat, plochá noha, terapeutická cvičení.
Klíčová slova v angličtině
Children feet, Plantar pressure, Therapeutic exercise, Excessive pronation, Flat foot.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární studii mapující současný výzkum v oblasti problematiky dětské nohy.
Proveďte experimentální měření skupiny probandů v předškolním věku. Zaměřte se na antropometrické měření dětských nohou a monitorování nášlapných sil bosé nohy před a po terapeutickém cvičení.
Zpracujte výsledky.
Vyslovte závěry.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární studii mapující současný výzkum v oblasti problematiky dětské nohy.
Proveďte experimentální měření skupiny probandů v předškolním věku. Zaměřte se na antropometrické měření dětských nohou a monitorování nášlapných sil bosé nohy před a po terapeutickém cvičení.
Zpracujte výsledky.
Vyslovte závěry.
Seznam doporučené literatury
Biomechanika člověka ´96.
Zdravá chůze po celý život.
Děti s diagnózou plochá noha.
Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu (příručka funkční antropologie).
Seznam doporučené literatury
Biomechanika člověka ´96.
Zdravá chůze po celý život.
Děti s diagnózou plochá noha.
Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu (příručka funkční antropologie).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1.Z jakých důvodů bylo monitorování nášlapných charakteristik bosé nohy před a po terapeutickém cvičení zmíněno v diplomové práci pouze u jediného probanda, když je právě jedním ze stěžejních bodů zadání?
2.V kapitole 10.3 a 10.5 uvádíte, že proband oproti dětem ze školky chodil pomaleji, ale potom v kap. 10.8 a 10.13 uvádíte, že dynamika chůze dotyčného byla srovnatelná s dynamikou chůze dětí ve školce. Jako parametr pro hodnocení dynamiky chůze jste použil časový integrál tlaku. Zdůvodněte proč a vysvětlete, jestli je tento parametr opravdu schopen hodnotit dynamiku chůze.
3.Proč nebyl experimentálně ověřen vliv terapeutické obuvi nebo obuvi pro denní nošení na dětskou nohu?