Bakalářská práce pojednává o tématu pomíjivosti, která vychází z inspiračního zdroje pod názvem vanitas, který káže o marnosti lidského života a úsilí, včetně banálních prožitků, které mohou být náhle ukončené smrtí. Následně zmiňuje výrok memento mori neboli "pamatuj na smrt", který s jeho konceptem úzce souvisí, neboť připomíná, že jsme všichni smrtelní. V značné míře zkoumá přístup umělců k tomuto tématu od poloviny 16. století až po současnost, kde se zaměřuje především na pomíjivost v oděvním designu!
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of transience, which is based on sources of inspiration called vanitas, which preaches the futility of human life and effort, including banal experiences that can be suddenly ended by death. It then mentions the statement memento mori, or "remember death," related to his concept, which reminds us that we are all mortal. It largely explores the approach to this topic from the mid-16th century to the present, where it focuses primarily on transience in clothing design!
Bakalářská práce pojednává o tématu pomíjivosti, která vychází z inspiračního zdroje pod názvem vanitas, který káže o marnosti lidského života a úsilí, včetně banálních prožitků, které mohou být náhle ukončené smrtí. Následně zmiňuje výrok memento mori neboli "pamatuj na smrt", který s jeho konceptem úzce souvisí, neboť připomíná, že jsme všichni smrtelní. V značné míře zkoumá přístup umělců k tomuto tématu od poloviny 16. století až po současnost, kde se zaměřuje především na pomíjivost v oděvním designu!
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of transience, which is based on sources of inspiration called vanitas, which preaches the futility of human life and effort, including banal experiences that can be suddenly ended by death. It then mentions the statement memento mori, or "remember death," related to his concept, which reminds us that we are all mortal. It largely explores the approach to this topic from the mid-16th century to the present, where it focuses primarily on transience in clothing design!
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Řešení je doplněno kresebnými návrhy. Práce pojednává o tématu pomíjivosti. Zkoumá přístup umělců k tomuto tématu od 16. století až po současnost, kde se zaměřuje především na pomíjivost v oděvním designu.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. Praktická část vychází z nabytých poznatků z teoretické části, které se uplatňují při tvorbě oděvní kolekce. Práce je doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie, popřípadě krátké promo video. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát A4. Práce bude odevzdána ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí odevzdané písemné práce bude i dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku. Flash disk bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Řešení je doplněno kresebnými návrhy. Práce pojednává o tématu pomíjivosti. Zkoumá přístup umělců k tomuto tématu od 16. století až po současnost, kde se zaměřuje především na pomíjivost v oděvním designu.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. Praktická část vychází z nabytých poznatků z teoretické části, které se uplatňují při tvorbě oděvní kolekce. Práce je doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie, popřípadě krátké promo video. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát A4. Práce bude odevzdána ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí odevzdané písemné práce bude i dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku. Flash disk bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Seznam doporučené literatury
LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 2. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor, 2010. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-229-2.
MACKENZIE, Mairi. --ismy. V Praze: Slovart, 2010. ISBN 978-80-7391-399-1.
STÖRIG, Hans Joachim. Malé dějiny filosofie. 7.,přeprac. a rozš. vyd. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2000. IBN 8071925004.
THOMAS, Dana. Vláda módy: cena rychlé módy a budoucnost oblečení. Přeložil Adéla BARTLOVÁ. Brno: Host, 2020. ISBN 978-80-275-0368-1.
WITKIN, Joel-Peter, URBAN, Otto M., ed. Joel-Peter Witkin Vanitas. Řevnice: Arbor vitae, 2011. Decadence now! ISBN 978-80-87164-72-3.
Seznam doporučené literatury
LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 2. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor, 2010. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-229-2.
MACKENZIE, Mairi. --ismy. V Praze: Slovart, 2010. ISBN 978-80-7391-399-1.
STÖRIG, Hans Joachim. Malé dějiny filosofie. 7.,přeprac. a rozš. vyd. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2000. IBN 8071925004.
THOMAS, Dana. Vláda módy: cena rychlé módy a budoucnost oblečení. Přeložil Adéla BARTLOVÁ. Brno: Host, 2020. ISBN 978-80-275-0368-1.
WITKIN, Joel-Peter, URBAN, Otto M., ed. Joel-Peter Witkin Vanitas. Řevnice: Arbor vitae, 2011. Decadence now! ISBN 978-80-87164-72-3.
Přílohy volně vložené
Flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka odprezentovala komisi svou bakalářskou práci. Poté byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Následně studentka zcela zodpověděla všechny 3 otázky oponentky práce. doc. Petříčková poté položila následující otázky: Proč jste pro focení zvolila Zlínský zámek? Studentka zodpověděla zcela. Který je pro vás nejsilnější model kolekce? Studentka zodpověděla, že model č.1. Můžete prosím blíže upřesnit zákazníka vaší kolekce? Studentka uvedla, že ženy 20-30 let, které preferují nositelnou módu. Komise se shodla, že chybí technické nákresy. Nedostatkem jsou i zvolené materiály. Přetavení návrhů ve finální modely bylo nedostatečné.