Tato diplomová práce objasňuje projevy obezity na rozměrové změny a distribuci lokálních plantárních tlaků dětské nohy. Vycházím z teoretického základu definice obezity, její nebezpečí zvláště pro děti, růst dětí. Praktická část zahrnuje experiment měření nohou dětí mladšího školního věku za pomocí běžných měřících pomůcek. Používal se také měřící přístroj Emed. Všechny výsledky měření byly statisticky vyhodnoceny a zpracovány do grafů
a tabulek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis makes clear the manifestations of obesity on the dimensional changes and the distribution of local plantar pressures of children’s foot. I work on the theoretical basis of obesity definition, its peril specially for children, growth of children. The practical part includes the experiment of foot children measurement of younger school age with the help casual measuring utilities. The measuring instrument Emed was used too. All results of measurement were statistically evaluated and were processed to the figures and the tables.
obesity, treatment, children, measurement, body height, body weight, foot.
Rozsah průvodní práce
103 s., 3. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce objasňuje projevy obezity na rozměrové změny a distribuci lokálních plantárních tlaků dětské nohy. Vycházím z teoretického základu definice obezity, její nebezpečí zvláště pro děti, růst dětí. Praktická část zahrnuje experiment měření nohou dětí mladšího školního věku za pomocí běžných měřících pomůcek. Používal se také měřící přístroj Emed. Všechny výsledky měření byly statisticky vyhodnoceny a zpracovány do grafů
a tabulek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis makes clear the manifestations of obesity on the dimensional changes and the distribution of local plantar pressures of children’s foot. I work on the theoretical basis of obesity definition, its peril specially for children, growth of children. The practical part includes the experiment of foot children measurement of younger school age with the help casual measuring utilities. The measuring instrument Emed was used too. All results of measurement were statistically evaluated and were processed to the figures and the tables.
obesity, treatment, children, measurement, body height, body weight, foot.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární studii na dané téma a zhodnoťte současnou úroveň poznání ve studované oblasti.
Formulujte pracovní cíle a hypotézy.
Navrhněte metodiku a zorganizujte měření nohou dětí mladšího školního věku.
Získané výsledky zpracujte.
Závěr.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární studii na dané téma a zhodnoťte současnou úroveň poznání ve studované oblasti.
Formulujte pracovní cíle a hypotézy.
Navrhněte metodiku a zorganizujte měření nohou dětí mladšího školního věku.
Získané výsledky zpracujte.
Závěr.
Seznam doporučené literatury
Burniat, W. et al. Child and Adolescent Obesity. Cambridge : Cambridge University Press, 2002.
Lisá, L., Kňourková, M., Drozdová, V. Obezita v dětském věku. Praha : Avicentrum, 1990.
Hainer, V. Základy klinické obezitologie. Praha : Grada Publishing, 2004.
Svačina, Š. Obezita a diabetes. Praha : Maxdorf, 2000.
Odpovídající články z dostupných odborných tuzemských a zahraničních časopisů a www zdrojů.
Seznam doporučené literatury
Burniat, W. et al. Child and Adolescent Obesity. Cambridge : Cambridge University Press, 2002.
Lisá, L., Kňourková, M., Drozdová, V. Obezita v dětském věku. Praha : Avicentrum, 1990.
Hainer, V. Základy klinické obezitologie. Praha : Grada Publishing, 2004.
Svačina, Š. Obezita a diabetes. Praha : Maxdorf, 2000.
Odpovídající články z dostupných odborných tuzemských a zahraničních časopisů a www zdrojů.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. V poslední kapitole diplomové práce se zabýváte lokalizací maximálního plantárního tlaku. Pro toto hodnocení jste zvolila tlak 220 kPa. Proč jste vybrala zrovna tuto hranici?
2. Při vyhodnocení dat získaných měřením na platformě používáte tzv. masek. Nikde jsem ovšem v práci nenašla bližší určení těchto masek. Můžete prosím objasnit podle jakého principu rozdělení do masek probíhalo?