Bakalářská práce zkoumá téma vývoje Haute Couture a počátky módy, až po současnost.
Mapuje chronologicky historii a zásadní momenty Haute Couture, ale také její fungování. Zaměřuje se na negativní části vývoje, a co za nimi stálo. Nejen významné, ale také negativní momenty jsou poté přetransformovány do kolekce a oděvů samotných.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the evolution of Haute Couture and the early history of fashion to date.
The thesis maps the history and key events of Haute Couture, including it's functioning. The main focus is on the negative parts of said evolution and the reasons behind them. The key events and the negative moments are then transformed into the collection.
Klíčová slova
Haute Couture, řemeslo, opulence, historie
Klíčová slova v angličtině
Haute Couture, craftsmanship, opulence, history
Rozsah průvodní práce
93 s. (104 074 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zkoumá téma vývoje Haute Couture a počátky módy, až po současnost.
Mapuje chronologicky historii a zásadní momenty Haute Couture, ale také její fungování. Zaměřuje se na negativní části vývoje, a co za nimi stálo. Nejen významné, ale také negativní momenty jsou poté přetransformovány do kolekce a oděvů samotných.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the evolution of Haute Couture and the early history of fashion to date.
The thesis maps the history and key events of Haute Couture, including it's functioning. The main focus is on the negative parts of said evolution and the reasons behind them. The key events and the negative moments are then transformed into the collection.
Klíčová slova
Haute Couture, řemeslo, opulence, historie
Klíčová slova v angličtině
Haute Couture, craftsmanship, opulence, history
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Řešení je doplněno kresebnými návrhy. Práce pojednává o Haute Couture, její historii, vzniku a vlivu na módní svět.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. Praktická část vychází z nabytých poznatků z teoretické části, které se uplatňují při tvorbě oděvní kolekce. Práce je doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie, popřípadě krátké promo video. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát: A4. Práce bude odevzdána ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí odevzdání písemné práce bude i dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku. Flash disk bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Řešení je doplněno kresebnými návrhy. Práce pojednává o Haute Couture, její historii, vzniku a vlivu na módní svět.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. Praktická část vychází z nabytých poznatků z teoretické části, které se uplatňují při tvorbě oděvní kolekce. Práce je doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie, popřípadě krátké promo video. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát: A4. Práce bude odevzdána ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí odevzdání písemné práce bude i dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku. Flash disk bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Seznam doporučené literatury
1. The Kyoto Costume Institute, FUKAI, Akiko a Tamami SUOH, ed. Fashion: A Fashion History of the 20th Century. 2. China: TASCHEN, 2012. ISBN 978-3836536042.
2. MARTIN, Richard a Harold KODA, Haute Couture. New York: The Metropolitan Museum of Art, 1995. ISBN 0-87099-761-0.
3. MAIR, Carolyn (London College of Fashion, University of Arts, UK). Psychology of Fashion. Velká Británie: Taylor & Francis, 2018. ISBN 9781138658677.
4. LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 2. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor, 2010. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-229-2.
5. DE LA HAYE, Amy a Valerie D. MENDES. The House of Worth. London: V&A Publishing, 2014. ISBN 1851777741.
Seznam doporučené literatury
1. The Kyoto Costume Institute, FUKAI, Akiko a Tamami SUOH, ed. Fashion: A Fashion History of the 20th Century. 2. China: TASCHEN, 2012. ISBN 978-3836536042.
2. MARTIN, Richard a Harold KODA, Haute Couture. New York: The Metropolitan Museum of Art, 1995. ISBN 0-87099-761-0.
3. MAIR, Carolyn (London College of Fashion, University of Arts, UK). Psychology of Fashion. Velká Británie: Taylor & Francis, 2018. ISBN 9781138658677.
4. LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 2. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor, 2010. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-229-2.
5. DE LA HAYE, Amy a Valerie D. MENDES. The House of Worth. London: V&A Publishing, 2014. ISBN 1851777741.
Přílohy volně vložené
Flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student odprezentoval komisi svou bakalářskou práci. Poté byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Následně byly položeny 2 otázky oponenta práce. Student zodpověděl otázky zcela. doc. Petříčková uvedla, že je v praktické části škoda, že chybí proces tvorby a přínos studenta. MgA. Kučera Malendová ocenila, jak dokáže student dostat symboliku do výsledného oděvu a položila otázku: Jak byste z kolekce vytvořil ready to sell koncept? Student zodpověděl otázku a ukázal praktické úpravy na modelech. Komise se shodla, že slabou stránkou práce je nedostatečná práce s cizojazyčnou literaturou, zejména překlady. Praktická část je hodnocena jako nadprůměrná a to jak po stránce kreativní, tak i řemeslné.