Tématem diplomové práce je,, Klima 3. ročníku v základních školách různého zaměření" Práce je soustředěna na dva hlavní okruhy. Na okruh teoretický a na okruh empirický. V teoretickém okruhu si vymezíme pojmy jako je atmosféra, klima a prostředí školy. Dále se zaměříme na pojmy, jako jsou faktory a typy školského klimatu, klima třídy, faktory ovlivňující klima třídy při vyučování a samotné klima při vyučování. V neposlední řadě si přiblížíme organizační zaměření školy, pozitivní znaky klimatu školy i třídy. V závěru teoretické části se zaměříme na prvky a determinanty klimatu.
V empirickém okruhu se soustředíme na kvantitativní výzkum uskutečnění na základních školách ve městě Kroměříž, kdy jsme výzkumné šetření provedli dotazníkovou metodou. Stanoveným cílem této diplomové práce je zjišťování klimatu ve třídách a školách. Pokusíme se zmapovat a popsat různorodost klimatu ve třídách a školách. Výzkumné šetření provedeme u žáků prvního stupně, třetího ročníku.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis is "Climate of the 3rd year in primary schools of various specializations" The thesis is focused on two main areas. Theoretical circuit and the empirical circuit. In the theoretical area, we define terms such as atmosphere, climate and school environment. We will also focus on concepts such as factors and types of school climate, classroom climate, factors influencing the classroom climate in teaching and the teaching climate itself. Last but not least, we will approach the organizational focus of the school, the positive features of the school and classroom climate. At the end of the theoretical part we will focus on the elements and determinants of climate.
In the empirical circle, we focus on quantitative research carried out at primary schools in the city of Kroměříž, where we conducted a research survey using the questionnaire method. The stated goal of this diploma thesis is to determine the climate in classrooms and schools. We will try to map and describe the diversity of the climate in classrooms and schools. We will conduct a research survey of first-grade, third-year students.
Klíčová slova
prostředí, atmosféra, klima školy, klima třídy
Klíčová slova v angličtině
environment, atmosphere, school climate, classroom climate
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je,, Klima 3. ročníku v základních školách různého zaměření" Práce je soustředěna na dva hlavní okruhy. Na okruh teoretický a na okruh empirický. V teoretickém okruhu si vymezíme pojmy jako je atmosféra, klima a prostředí školy. Dále se zaměříme na pojmy, jako jsou faktory a typy školského klimatu, klima třídy, faktory ovlivňující klima třídy při vyučování a samotné klima při vyučování. V neposlední řadě si přiblížíme organizační zaměření školy, pozitivní znaky klimatu školy i třídy. V závěru teoretické části se zaměříme na prvky a determinanty klimatu.
V empirickém okruhu se soustředíme na kvantitativní výzkum uskutečnění na základních školách ve městě Kroměříž, kdy jsme výzkumné šetření provedli dotazníkovou metodou. Stanoveným cílem této diplomové práce je zjišťování klimatu ve třídách a školách. Pokusíme se zmapovat a popsat různorodost klimatu ve třídách a školách. Výzkumné šetření provedeme u žáků prvního stupně, třetího ročníku.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis is "Climate of the 3rd year in primary schools of various specializations" The thesis is focused on two main areas. Theoretical circuit and the empirical circuit. In the theoretical area, we define terms such as atmosphere, climate and school environment. We will also focus on concepts such as factors and types of school climate, classroom climate, factors influencing the classroom climate in teaching and the teaching climate itself. Last but not least, we will approach the organizational focus of the school, the positive features of the school and classroom climate. At the end of the theoretical part we will focus on the elements and determinants of climate.
In the empirical circle, we focus on quantitative research carried out at primary schools in the city of Kroměříž, where we conducted a research survey using the questionnaire method. The stated goal of this diploma thesis is to determine the climate in classrooms and schools. We will try to map and describe the diversity of the climate in classrooms and schools. We will conduct a research survey of first-grade, third-year students.
Klíčová slova
prostředí, atmosféra, klima školy, klima třídy
Klíčová slova v angličtině
environment, atmosphere, school climate, classroom climate
Zásady pro vypracování
Zpracování a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti klimatu školy, klimatu třídy a základního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti klimatu školy, klimatu třídy a základního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena, 2008. Klima školy. Olomouc: Hanex. ISBN 978-80-7409010-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
LAŠEK, Jan, 2012. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-220-1
PETLÁK, Erich, 2006. Klíma školy a klíma triedy. Bratislava: Iris. ISBN 80-8901897-1.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena, 2008. Klima školy. Olomouc: Hanex. ISBN 978-80-7409010-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
LAŠEK, Jan, 2012. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-220-1
PETLÁK, Erich, 2006. Klíma školy a klíma triedy. Bratislava: Iris. ISBN 80-8901897-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska práce. Reflektovala nedostatky ve výzkumné části. Prezentovala významná zjištění dotazníkového šetření a interpretovala je. Komise zajímavé výsledky diskutovala. Studentka výzkum finálně shrnula. Zazněly silné a slabé stránky práce. Studentka odpovídala na otázky vedoucí a oponentky práce již v průběhu prezentace obhajoby.