Diplomová práce se zabývá prevencí rizikového chování, která je uskutečňována pedagogy volného času v domech dětí a mládeže. Pomocí kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťujeme, jaké metody považují pedagogové volného času za nejefektivnější k odhalení rizikového chování, jak často je specifická prevence prováděna a jakým způsobem postupují v případě odhalení rizikového chování.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the prevention of risky behavior which is implemented by leisure educators in the houses of children and youth. By using a quantitative research through a questionnaire survey we discover what methods are considered by the leisure educators to be the most effective for detecting risky behavior, how often specific prevention is carried out and how they proceed in case of detection of risky behavior.
Klíčová slova
volný čas, pedagogika volného času, pedagog volného času, dům dětí a mládeže, rizikové chování, prevence rizikového chování
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time pedagogy, leisure time pedagogue, houses of children and youth, risky behavior, prevention of risky behavior
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá prevencí rizikového chování, která je uskutečňována pedagogy volného času v domech dětí a mládeže. Pomocí kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťujeme, jaké metody považují pedagogové volného času za nejefektivnější k odhalení rizikového chování, jak často je specifická prevence prováděna a jakým způsobem postupují v případě odhalení rizikového chování.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the prevention of risky behavior which is implemented by leisure educators in the houses of children and youth. By using a quantitative research through a questionnaire survey we discover what methods are considered by the leisure educators to be the most effective for detecting risky behavior, how often specific prevention is carried out and how they proceed in case of detection of risky behavior.
Klíčová slova
volný čas, pedagogika volného času, pedagog volného času, dům dětí a mládeže, rizikové chování, prevence rizikového chování
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time pedagogy, leisure time pedagogue, houses of children and youth, risky behavior, prevention of risky behavior
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, zařízení volnočasových aktivit a prevence rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, zařízení volnočasových aktivit a prevence rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Portál. ISBN 978-80-271-9225-3.
KAPLÁNEK, Michal a kol., 2017. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1250-8.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kol., 2002. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 80-7178-711-6.
POKORNÝ, Vratislav, Jana TELCOVÁ a Anton TOMKO, 2003. Prevence sociálně patologických jevů. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky. ISBN 80-86568-04-0.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Portál. ISBN 978-80-271-9225-3.
KAPLÁNEK, Michal a kol., 2017. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1250-8.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kol., 2002. Pedagogika volného času. Praha: Portál. ISBN 80-7178-711-6.
POKORNÝ, Vratislav, Jana TELCOVÁ a Anton TOMKO, 2003. Prevence sociálně patologických jevů. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky. ISBN 80-86568-04-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce. Proběhla diskuse.
dr. Blaštíková komentovala slabší obhajobu diplomové práce s tím, že studentka text spíše četla.