Diplomová práce se zabývá tématem sebepoznáním v rámci povinného profesního vzdělávání odborných pracovníků v sociálních službách. Shrnuje požadavky na tyto pracovníky a věnuje pozornost propojení jejich vlastní identity s profesním růstem. Současně poukazuje na rizika, která s touto profesí souvisí. Uvedené aspekty dává do souvislosti s výkonem práce jako součástí života jedince, osobním sebepojetím a profesním rozvojem. V rámci praktické části se práce zaměřuje na to, jaká je úroveň odborných pracovníků v sociálních službách, a zda jim tato sebe znalost pomáhá v náročných situacích, se kterými se při výkonu práce setkávají.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of sefl-knowledge in the Framework of compulsory professional training of professional workers in social services. It summarizes the requirement for these workers and pays, attention to linking their own identity with professional growth. At the same time, it points to the risks, associated with the profession. It relates these aspects to work perofrmance as part of an individual's life, personal devepmnet and professional self - concept. Within the practical par, the work focuses on the level of identity of professional workers in social services and wherher this self - knowledce helps them in the challenging situations they encounter in the course of their work.
Klíčová slova
sebepoznání, profesní vzdělávání, pracovníci v sociálních službách
Klíčová slova v angličtině
self - knowledge, vocational training, social workers
Rozsah průvodní práce
124 s. (24 975 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem sebepoznáním v rámci povinného profesního vzdělávání odborných pracovníků v sociálních službách. Shrnuje požadavky na tyto pracovníky a věnuje pozornost propojení jejich vlastní identity s profesním růstem. Současně poukazuje na rizika, která s touto profesí souvisí. Uvedené aspekty dává do souvislosti s výkonem práce jako součástí života jedince, osobním sebepojetím a profesním rozvojem. V rámci praktické části se práce zaměřuje na to, jaká je úroveň odborných pracovníků v sociálních službách, a zda jim tato sebe znalost pomáhá v náročných situacích, se kterými se při výkonu práce setkávají.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of sefl-knowledge in the Framework of compulsory professional training of professional workers in social services. It summarizes the requirement for these workers and pays, attention to linking their own identity with professional growth. At the same time, it points to the risks, associated with the profession. It relates these aspects to work perofrmance as part of an individual's life, personal devepmnet and professional self - concept. Within the practical par, the work focuses on the level of identity of professional workers in social services and wherher this self - knowledce helps them in the challenging situations they encounter in the course of their work.
Klíčová slova
sebepoznání, profesní vzdělávání, pracovníci v sociálních službách
Klíčová slova v angličtině
self - knowledge, vocational training, social workers
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k sebepoznání, profesnímu rozvoji a pracovníkům sociálních služeb.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k sebepoznání, profesnímu rozvoji a pracovníkům sociálních služeb.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2012. Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4033-1.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOTTLER, Jeffrey A., 2013. Profesní psychohygiena psychoterapeuta: cvičení a náměty pro sebehodnocení, seberozvoj a péči o sebe sama. Praha: Portál. ISBN 978-80-2620-372-8.
KUNEŠ, David, 2009. Sebepoznání: psychoterapeutické principy a postupy. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-541-7.
SOKOL, Radek a Věra TREFILOVÁ, 2008. Sociální pracovník v rezidenčních zařízeních sociálních služeb. Praha: ASPI. ISBN 978-80-735-7316-4.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2012. Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4033-1.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOTTLER, Jeffrey A., 2013. Profesní psychohygiena psychoterapeuta: cvičení a náměty pro sebehodnocení, seberozvoj a péči o sebe sama. Praha: Portál. ISBN 978-80-2620-372-8.
KUNEŠ, David, 2009. Sebepoznání: psychoterapeutické principy a postupy. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-541-7.
SOKOL, Radek a Věra TREFILOVÁ, 2008. Sociální pracovník v rezidenčních zařízeních sociálních služeb. Praha: ASPI. ISBN 978-80-735-7316-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala cíle práce, zmínila teoretická východiska. Podrobněji odpovídala na výzkumné otázky. Dále seznamovala komisi s výsledky statistického ověřování hypotéz. Následně navrhla krátká doporučení do praxe. Studentka reflektovala nedostatky empirické části práce. Zazněly silné a slabší stránky z posudků. Studentka odpovídala na otázky oponentky práce.