Bakalářská práce se zabývá využitím online technologií v distanční výuce. Tato problematika je v dnešní době velmi aktuální a dopad má na velkou část lidí. Hlavním cílem je seznámení potencionálního čtenáře s problematikou ohledně distanční výuky a zmapování distanční výuky na konkrétním středoškolském zařízení s důrazem na online technologie při této výuce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the usage of online technologies in distance education. The use of modern technologies these days is crucial as it impacts many people. The main goal is to acquaint the potential reader with the issues concerning distance learning and to map distance learning at a specific high school facility with an emphasis on online technologies in this teaching.
Klíčová slova
distanční výuka/vzdělávání, nástroje, online, prezenční výuka, technologie, vzdělání, výzkum
Klíčová slova v angličtině
distance learning/education, tools, online, full - time teaching, technology, education, research
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím online technologií v distanční výuce. Tato problematika je v dnešní době velmi aktuální a dopad má na velkou část lidí. Hlavním cílem je seznámení potencionálního čtenáře s problematikou ohledně distanční výuky a zmapování distanční výuky na konkrétním středoškolském zařízení s důrazem na online technologie při této výuce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the usage of online technologies in distance education. The use of modern technologies these days is crucial as it impacts many people. The main goal is to acquaint the potential reader with the issues concerning distance learning and to map distance learning at a specific high school facility with an emphasis on online technologies in this teaching.
Klíčová slova
distanční výuka/vzdělávání, nástroje, online, prezenční výuka, technologie, vzdělání, výzkum
Klíčová slova v angličtině
distance learning/education, tools, online, full - time teaching, technology, education, research
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou a vypracujte literární rešerši na dané téma.
Popište formy a možnosti distanční výuky.
Popište nástroje, které lze k distanční výuce využívat.
Zhodnoťte použitelnost nástrojů ve vztahu k digitálním kompetencím učitelů a vnímání studentů na vybraném školním zařízení.
Zhodnoťte negativa a pozitiva distanční výuky.
Porovnejte efektivitu distanční výuky oproti prezenční výuce.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou a vypracujte literární rešerši na dané téma.
Popište formy a možnosti distanční výuky.
Popište nástroje, které lze k distanční výuce využívat.
Zhodnoťte použitelnost nástrojů ve vztahu k digitálním kompetencím učitelů a vnímání studentů na vybraném školním zařízení.
Zhodnoťte negativa a pozitiva distanční výuky.
Porovnejte efektivitu distanční výuky oproti prezenční výuce.
Seznam doporučené literatury
ROKOS, Lukáš a Michal VANČURA. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií – pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. Pedagogická Orientace. 2020, 30(2), 122-155 [cit. 2021-12-02]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14136. ISSN 12114669.
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta, et al. Možnosti a limity e-learningu ve středoškolském vzdělávání. e-Pedagogium, 2013, 13.3: 119-128. ISSN 1213-7499.
HRABĚ, Pavel. Přehled metod kvalitativního výzkumu v informatice. Systémová Integrace, 2016, 23.1. ISSN 1804-2716.
KODEŠOVÁ, Dana. Formy, možnosti a úspěšnost online a distanční výuky na středních školách. 2021. Bachelor's Thesis. České vysoké učení technické v Praze. Výpočetní a informační centrum. Dostupné z: http://hdl.handle.net/10467/97531.
PAVLAS, Mgr Tomáš, et al. Vzdělávání na dálku v základních a středních školách. Tematická zpráva. Praha: ČŠI. Dostupné z https://www. csicr. cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el. _publikace/Tematick% c3% a9% 20zpr% c3% a1vy/Vzdelavani-na-dalku-vZS-a-SS-Tematicka-zprava. pdf, 2020.
Seznam doporučené literatury
ROKOS, Lukáš a Michal VANČURA. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií – pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. Pedagogická Orientace. 2020, 30(2), 122-155 [cit. 2021-12-02]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14136. ISSN 12114669.
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta, et al. Možnosti a limity e-learningu ve středoškolském vzdělávání. e-Pedagogium, 2013, 13.3: 119-128. ISSN 1213-7499.
HRABĚ, Pavel. Přehled metod kvalitativního výzkumu v informatice. Systémová Integrace, 2016, 23.1. ISSN 1804-2716.
KODEŠOVÁ, Dana. Formy, možnosti a úspěšnost online a distanční výuky na středních školách. 2021. Bachelor's Thesis. České vysoké učení technické v Praze. Výpočetní a informační centrum. Dostupné z: http://hdl.handle.net/10467/97531.
PAVLAS, Mgr Tomáš, et al. Vzdělávání na dálku v základních a středních školách. Tematická zpráva. Praha: ČŠI. Dostupné z https://www. csicr. cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el. _publikace/Tematick% c3% a9% 20zpr% c3% a1vy/Vzdelavani-na-dalku-vZS-a-SS-Tematicka-zprava. pdf, 2020.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka
Vedoucí i oponent práce seznámil komisi se svými posudky.
Následovala krátká diskuze k bakalářské práci.
prof. Farana: Jaká byla návratnost dotazníků pro dvě hlavní skupiny pedagogové a studenti? Jaké bylo procentuální zastoupení pro tyto dvě skupiny?
dr. Králík: Jak byste řešil podvádění při testech, respektive, jaké byste doporučil použít IT aby se předcházelo podvádění?
Student odpověděl na všechny otázky z posudků i komise přijatelně, ale se značnými nedostatky