Bakalářská práce se zabývá vývojem formátu distanční výuky během pandemie koronaviru. V teoretické části práce je vysvětlena problematika tématu a popsána teoretická východiska. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum ve vybrané instituci, jehož výsledkem jsou důležitá data a poznatky pedagogů. Součástí tohoto výzkumu je dotazníkové šetření, pomocí kterého získáme další důležité informace, které využijeme v praktické části. Dalším bodem praktické části je popis vývoje formátu distanční výuky v průběhu pandemie na vybrané instituci. Velmi důležitý je průběh učení se učitelů v měnících se podmínkách, který se během pandemie výrazně mění. Dle získaných informací, dat, poznatků a zkušeností zhodnotíme pozitiva a negativa různých formátů distanční výuky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines the evolution of the distance education form during the coronavirus pandemic. The theoretical part of the thesis explains the topic and describes the theoretical background. In the practical part, qualitative research is conducted in a selected institution, which results in important data and findings of the teachers. As part of this research, a questionnaire survey is prepared, through which we obtain further important information that will be used in the practical part. The next part of the practical section describes the evolution of the distance education format during the pandemic at the selected institution. Of great importance is the learning process of teachers in changing conditions, which changes significantly during a pandemic. Based on the information, data, findings and experiences, We will evaluate the positives and negatives of different distance education formats.
Klíčová slova
distanční výuka, formát, koronavirus, negativa, pandemie, pozitiva, vývoj, výzkum
Klíčová slova v angličtině
distance education, format, coronavirus, negatives, pandemic, positives, development, research
Rozsah průvodní práce
50
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vývojem formátu distanční výuky během pandemie koronaviru. V teoretické části práce je vysvětlena problematika tématu a popsána teoretická východiska. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum ve vybrané instituci, jehož výsledkem jsou důležitá data a poznatky pedagogů. Součástí tohoto výzkumu je dotazníkové šetření, pomocí kterého získáme další důležité informace, které využijeme v praktické části. Dalším bodem praktické části je popis vývoje formátu distanční výuky v průběhu pandemie na vybrané instituci. Velmi důležitý je průběh učení se učitelů v měnících se podmínkách, který se během pandemie výrazně mění. Dle získaných informací, dat, poznatků a zkušeností zhodnotíme pozitiva a negativa různých formátů distanční výuky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines the evolution of the distance education form during the coronavirus pandemic. The theoretical part of the thesis explains the topic and describes the theoretical background. In the practical part, qualitative research is conducted in a selected institution, which results in important data and findings of the teachers. As part of this research, a questionnaire survey is prepared, through which we obtain further important information that will be used in the practical part. The next part of the practical section describes the evolution of the distance education format during the pandemic at the selected institution. Of great importance is the learning process of teachers in changing conditions, which changes significantly during a pandemic. Based on the information, data, findings and experiences, We will evaluate the positives and negatives of different distance education formats.
Klíčová slova
distanční výuka, formát, koronavirus, negativa, pandemie, pozitiva, vývoj, výzkum
Klíčová slova v angličtině
distance education, format, coronavirus, negatives, pandemic, positives, development, research
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou a vypracujte literární rešerši na dané téma.
Realizuje kvalitativní výzkum na dané téma ve vybrané instituci.
Popište proces vývoje formátu distanční výuky v průběhu pandemie.
Popište průběh procesu učení se učitelů v měnících se podmínkách.
Zhodnoťte negativa a pozitiva různých formátů distanční výuky.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou a vypracujte literární rešerši na dané téma.
Realizuje kvalitativní výzkum na dané téma ve vybrané instituci.
Popište proces vývoje formátu distanční výuky v průběhu pandemie.
Popište průběh procesu učení se učitelů v měnících se podmínkách.
Zhodnoťte negativa a pozitiva různých formátů distanční výuky.
Seznam doporučené literatury
ROKOS, Lukáš; VANČURA, Michal. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií-pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. Pedagogická orientace, 2020, 30.2: 122-155. ISSN: 1805-9511.
FROMBERGEROVÁ, Anna. Distanční vzdělávání v době pandemie pohledem čtyř účastníků vzdělávacího procesu. Pedagogická orientace, 2020, 30.2: 221-230. ISSN: 1805-9511.
HRABĚ, Pavel. Přehled metod kvalitativního výzkumu v informatice. Systémová Integrace, 2016, 23.1. ISSN 1804-2716.
STREČKOVÁ, Markéta. Adaptace školy a pedagogických pracovníků na nutnost distanční výuky. 2021. Master's Thesis. České vysoké učení technické v Praze. Výpočetní a informační centrum. Dostupné z: http://hdl.handle.net/10467/95644.
KODEŠOVÁ, Dana. Formy, možnosti a úspěšnost online a distanční výuky na středních školách. 2021. Bachelor's Thesis. České vysoké učení technické v Praze. Výpočetní a informační centrum. Dostupné z: http://hdl.handle.net/10467/97531.
Seznam doporučené literatury
ROKOS, Lukáš; VANČURA, Michal. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií-pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. Pedagogická orientace, 2020, 30.2: 122-155. ISSN: 1805-9511.
FROMBERGEROVÁ, Anna. Distanční vzdělávání v době pandemie pohledem čtyř účastníků vzdělávacího procesu. Pedagogická orientace, 2020, 30.2: 221-230. ISSN: 1805-9511.
HRABĚ, Pavel. Přehled metod kvalitativního výzkumu v informatice. Systémová Integrace, 2016, 23.1. ISSN 1804-2716.
STREČKOVÁ, Markéta. Adaptace školy a pedagogických pracovníků na nutnost distanční výuky. 2021. Master's Thesis. České vysoké učení technické v Praze. Výpočetní a informační centrum. Dostupné z: http://hdl.handle.net/10467/95644.
KODEŠOVÁ, Dana. Formy, možnosti a úspěšnost online a distanční výuky na středních školách. 2021. Bachelor's Thesis. České vysoké učení technické v Praze. Výpočetní a informační centrum. Dostupné z: http://hdl.handle.net/10467/97531.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
Následovala krátká diskuze k diplomové práci.
prof. Farana: Dotazník jste distribuoval jen elektronicky nebo v tištěné formě? Pokud to bylo v elektronické formě, nejsou výsledky zkresleny s ohledem, že se dotazujete na vužití IT.
doc. Chovancová: Vy tu uvádíte kvalitativné výzkum v uvedené instituci, měl jste připravený scénář a jaké fenomény jste sledoval?
doc. Chovancová: Dotazníkové šetření je kvalitativní nebo kvantitativní šetření?
doc. Chovancová: Kolik jste měl zahrnutých pedagogických pracovníků?
dr. Králík: Proč jste nezahrnul interaktivní prvky, služby jako Kahoot nebo Quizziz, které v druhém kvartále roku 2020 zažil strmý vzestup v podobě 20mil. aktivních uživatelů?
doc. Úředníček: Myslíte si že hlavní problém distanční výuky spočívá ve zvládnutí IT?
dr. Pokorný: Jaké hypotézy jste formuloval před sestavením dotazníků?
Student odpověděl na všechny otázky z posudků i komise celkově dobře, s řadou vážných chyb