Diplomová práce se zabývá návrhem marketingového plánu v podmínkách odborného léčebného ústavu, který je součástí fakultní nemocnice. Cílem návrhu je rozšíření portfolia poskytovaných služeb o složku komerční, jež umožní využití kapitálu pracoviště i širokou veřejností. Teoretická část byla zpracována formou literární rešerše, jež mapovala problematiku marketingového plánování s důrazem na specifika marketingového plánování ve zdravotnictví. V analytické části bylo představeno pracoviště Doléčovacího a rehabilitačního oddělení a byly provedeny situační analýzy, jejichž součástí bylo vyhodnocení dotazníkových šetření. Bylo zjištěno, že pracoviště disponuje nevyužitou kapacitou, která je širokou veřejností poptávána. Tento poznatek byl zpracován do podoby návrhu marketingového plánu, jehož implementace byla v závěru diplomové práce podrobena časové, nákladové a rizikové analýze. Smyslem marketingového záměru je zvýšit prestiž pracoviště a generovat zisk, který lze použít ke zvyšování kvality poskytované péče a kultivaci nemocničního prostředí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis describes a marketing plan proposal under the conditions of the specialised medical institution that forms part of the University Hospital. The proposal aims to expand the portfolio of provided services by commercial services which will allow the general public to use the workplace as well. The theoretical part was elaborated by means of a literary research, mapping out the issues of marketing planning while emphasising the particularities of marketing planning in healthcare. In the analytical part, the Treatment and Rehabilitation Department was introduced and situation analyses were performed, including the evaluation of conducted surveys. It was ascertained that the workplace has unused capacity available which is demanded by the general public. These findings were elaborated in the form of a marketing plan proposal, the implementation of which was subject to a time-cost and risk analysis in the final part of the diploma thesis. The marketing plan intends to raise the prestige of the workplace and to generate profit that can be used for the improvement of quality of the provided care and for cultivation of the hospital environment.
Klíčová slova
marketingový plán, zdravotnictví, fyzioterapie, marketing ve zdravotnictví, odborný léčebný ústav
Klíčová slova v angličtině
marketing plan, healthcare, physiotherapy, healthcare marketing, specialised medical institution
Rozsah průvodní práce
134. 28 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem marketingového plánu v podmínkách odborného léčebného ústavu, který je součástí fakultní nemocnice. Cílem návrhu je rozšíření portfolia poskytovaných služeb o složku komerční, jež umožní využití kapitálu pracoviště i širokou veřejností. Teoretická část byla zpracována formou literární rešerše, jež mapovala problematiku marketingového plánování s důrazem na specifika marketingového plánování ve zdravotnictví. V analytické části bylo představeno pracoviště Doléčovacího a rehabilitačního oddělení a byly provedeny situační analýzy, jejichž součástí bylo vyhodnocení dotazníkových šetření. Bylo zjištěno, že pracoviště disponuje nevyužitou kapacitou, která je širokou veřejností poptávána. Tento poznatek byl zpracován do podoby návrhu marketingového plánu, jehož implementace byla v závěru diplomové práce podrobena časové, nákladové a rizikové analýze. Smyslem marketingového záměru je zvýšit prestiž pracoviště a generovat zisk, který lze použít ke zvyšování kvality poskytované péče a kultivaci nemocničního prostředí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis describes a marketing plan proposal under the conditions of the specialised medical institution that forms part of the University Hospital. The proposal aims to expand the portfolio of provided services by commercial services which will allow the general public to use the workplace as well. The theoretical part was elaborated by means of a literary research, mapping out the issues of marketing planning while emphasising the particularities of marketing planning in healthcare. In the analytical part, the Treatment and Rehabilitation Department was introduced and situation analyses were performed, including the evaluation of conducted surveys. It was ascertained that the workplace has unused capacity available which is demanded by the general public. These findings were elaborated in the form of a marketing plan proposal, the implementation of which was subject to a time-cost and risk analysis in the final part of the diploma thesis. The marketing plan intends to raise the prestige of the workplace and to generate profit that can be used for the improvement of quality of the provided care and for cultivation of the hospital environment.
Klíčová slova
marketingový plán, zdravotnictví, fyzioterapie, marketing ve zdravotnictví, odborný léčebný ústav
Klíčová slova v angličtině
marketing plan, healthcare, physiotherapy, healthcare marketing, specialised medical institution
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte poznatky týkající se marketingového plánu s důrazem na specifika marketingového plánování ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Proveďte situační analýzu pro rozšíření služeb Doléčovacího a rehabilitačního oddělení FNUSA pro komerční využití.
Na základě výsledků analýzy zpracujte marketingový plán pro rozšíření služeb Doléčovacího a rehabilitačního oddělení FNUSA.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte poznatky týkající se marketingového plánu s důrazem na specifika marketingového plánování ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Proveďte situační analýzu pro rozšíření služeb Doléčovacího a rehabilitačního oddělení FNUSA pro komerční využití.
Na základě výsledků analýzy zpracujte marketingový plán pro rozšíření služeb Doléčovacího a rehabilitačního oddělení FNUSA.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ. Marketing ve zdravotnictví. Praha: Česká technika-nakladatelství ČVUT, 2013, 111 s. ISBN 978-80-01-05413-0.
HILLESTAD, Steven G. a Eric N. BERKOWITZ. Health Care Market Strategy: From Planning to Action. 5th edition. Massachusetts: Jones & Bartlett Learning, 2020, 338 p. ISBN 978-1-284-15040-7.
CHERNEV, Alexander. Strategic Marketing Management. 9th edition. Illinois: Cerebellum Press, 2018, 296 p. ISBN 978-1-936572-50-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014, 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
ZLÁMAL, Jaroslav, Jana BELLOVÁ a Jiří BLAŽEK. Management zdravotnictví I. Prostějov: Computer Media, 2018, 139 s. ISBN 978-80-7402-375-0.
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ. Marketing ve zdravotnictví. Praha: Česká technika-nakladatelství ČVUT, 2013, 111 s. ISBN 978-80-01-05413-0.
HILLESTAD, Steven G. a Eric N. BERKOWITZ. Health Care Market Strategy: From Planning to Action. 5th edition. Massachusetts: Jones & Bartlett Learning, 2020, 338 p. ISBN 978-1-284-15040-7.
CHERNEV, Alexander. Strategic Marketing Management. 9th edition. Illinois: Cerebellum Press, 2018, 296 p. ISBN 978-1-936572-50-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014, 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
ZLÁMAL, Jaroslav, Jana BELLOVÁ a Jiří BLAŽEK. Management zdravotnictví I. Prostějov: Computer Media, 2018, 139 s. ISBN 978-80-7402-375-0.
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D., hodnocení známkou: B
Oponent práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D., hodnocení známkou: B
Otázky vedoucího práce:
1) Jaké konkrétní nepřímé výrobní náklady jsou podle Vás zahrnuty pod pojem lokální režie. Co konkrétně si pod tímto pojmem představujete? Zodpovězeno zcela
2) Jaký postoj mají zaměstnanci oddělení k Vašemu návrhu? Zodpovězeno zcela
3) Na str. 57 píšete, že po příchodu nového ředitele Ing. Vlastimila Vajdáka v roce 2019 se vedení FN podařilo ve spolupráci se soukromým bankovním sektorem vyjednat výhodnější podmínky pro úhrady pohledávek. Je použit správný ekonomický termín – pohledávky? Vysvětlete. Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1) V práci uvádíte, že zahájení provozu je velmi diskutabilní vzhledem k makroekonomickým vlivům. Je situace stále stejná nebo došlo po odevzdání práce k nějakému pozitivnímu nebo negativnímu posunu realizace projektu? Zodpovězeno zcel