S příchodem koronavirové pandemie se naše každodenní činnosti rychle přesunuly do náhradního virtuálního prostředí. Vytratilo se přirozené sdílení zážitků a jejich autentické prožívání. Touha po těchto zážitcích a aktivitách se však neztratila. Proto bylo zapotřebí najít nové formy jak aktivity zprostředkovat a přizpůsobit je online prostředí. Moje práce řeší problematiku nedostatku uměleckých aktivit pro děti v dětských domovech. Nalézám pro ně obohacení v podobě online uměleckého workshopu, zaměřeného na hledání inspirace a schopnost kreativně tvořit i mezi "čtyřmi stěnami".
Anotace v angličtině
Due to the coronavirus pandemic have been our common everyday habits moved into a new virtual environment. Sharing mutual experiences has mostly disappeared. However a desire of such activities and experiences is not gone. It was necessary to find new ways to move and adapt our common activities into online world. Lack of activities for children who live in children's home is what I solve in my thesis. I find a way to enrich children's activities in a form of an interactive online activity. An online art workshop is focused to find inspiration and to improve creative abilities in times of lockdown.
Klíčová slova
umění, online, inspirace, design, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
art, online, inspiration, design, children's home
Rozsah průvodní práce
75 s. (103 161)
Jazyk
CZ
Anotace
S příchodem koronavirové pandemie se naše každodenní činnosti rychle přesunuly do náhradního virtuálního prostředí. Vytratilo se přirozené sdílení zážitků a jejich autentické prožívání. Touha po těchto zážitcích a aktivitách se však neztratila. Proto bylo zapotřebí najít nové formy jak aktivity zprostředkovat a přizpůsobit je online prostředí. Moje práce řeší problematiku nedostatku uměleckých aktivit pro děti v dětských domovech. Nalézám pro ně obohacení v podobě online uměleckého workshopu, zaměřeného na hledání inspirace a schopnost kreativně tvořit i mezi "čtyřmi stěnami".
Anotace v angličtině
Due to the coronavirus pandemic have been our common everyday habits moved into a new virtual environment. Sharing mutual experiences has mostly disappeared. However a desire of such activities and experiences is not gone. It was necessary to find new ways to move and adapt our common activities into online world. Lack of activities for children who live in children's home is what I solve in my thesis. I find a way to enrich children's activities in a form of an interactive online activity. An online art workshop is focused to find inspiration and to improve creative abilities in times of lockdown.
Klíčová slova
umění, online, inspirace, design, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
art, online, inspiration, design, children's home
Zásady pro vypracování
1. Rešerše zaměřená na dostupnost uměleckých a kulturních činností v dětských domovech v pandemické situaci. 2. Analýza zpracované rešerše 3. Návrhy řešení zprostředkování uměleckých činností 4. Zpracování prototypu vybrané varianty řešení
Zásady pro vypracování
1. Rešerše zaměřená na dostupnost uměleckých a kulturních činností v dětských domovech v pandemické situaci. 2. Analýza zpracované rešerše 3. Návrhy řešení zprostředkování uměleckých činností 4. Zpracování prototypu vybrané varianty řešení
Seznam doporučené literatury
CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi: [skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti i dospělé]. Přeložil Michaela ŠÁROVÁ. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-204-1.
FONTANA, David. Sociální dovednosti v praxi. Přeložil Alice ZAVADILOVÁ. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1197-6.
Galerijní a muzejní edukace: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, [2012]. ISBN 9788072905355.
CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi: [skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti i dospělé]. Přeložil Michaela ŠÁROVÁ. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-204-1.
FONTANA, David. Sociální dovednosti v praxi. Přeložil Alice ZAVADILOVÁ. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1197-6.
Galerijní a muzejní edukace: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, [2012]. ISBN 9788072905355.
Práce studentky vykazovala nedostatky v oblasti nespecifikovaných metod výzkumu, chybějícího a nedostatečného zdrojování, které bylo v rozporu s požadovaným citačním aparátem. V práci chyběla příloha dotazníku a kvantitativní interpretace jeho dat.