Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na exkurz do historie zámku Kunín (a jeho klíčových osobností), který je součástí Muzea Novojičínska, příspěvkové organizace Moravskoslezského kraje. Dále je představen nový vizuální styl muzea včetně jeho poboček. Práce zde popisuje edukaci muzea i jeho prostředky a realizované kulturní akce. Výčet teoretické části doplňují požadavky na pozici muzejního pedagoga a rešerše edukačních pomůcek. Praktická část diplomové práce popisuje proces tvorby konkrétního edukačního prostředku zaměřeného na kunínský zámek od počátku tvorby až po závěrečné zhodnocení se všemi úskalími, která jeho tvorbu a produkci v průběhu realizace přinášela.
Anotace v angličtině
The master's thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part focuses on an excursion into the history of Chateau Kunin (and its key personalities), which is part of the Nový Jičín Museum, a contributory organization of the Moravian-Silesian Region. Additionally, it introduces the new visual style of the museum, including its branches. The thesis describes the museum's education and its means of implementation, as well as cultural events that have been realized. The theoretical part also includes the requirements for the position of a museum educator and research on educational aids.
The practical part of the master's thesis describes the process of creating a specific educational aid focused on Chateau Kunin, from the initial stages of development to the final evaluation, addressing all the challenges that arose during its creation and production.
Klíčová slova
muzejní edukace, edukační pomůcky, muzejní pedagog, Muzeum Novojičínska, zámek Kunín
Klíčová slova v angličtině
museum education, educational aids, museum educator, Museum Novojičínska, Chateau Kunin
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na exkurz do historie zámku Kunín (a jeho klíčových osobností), který je součástí Muzea Novojičínska, příspěvkové organizace Moravskoslezského kraje. Dále je představen nový vizuální styl muzea včetně jeho poboček. Práce zde popisuje edukaci muzea i jeho prostředky a realizované kulturní akce. Výčet teoretické části doplňují požadavky na pozici muzejního pedagoga a rešerše edukačních pomůcek. Praktická část diplomové práce popisuje proces tvorby konkrétního edukačního prostředku zaměřeného na kunínský zámek od počátku tvorby až po závěrečné zhodnocení se všemi úskalími, která jeho tvorbu a produkci v průběhu realizace přinášela.
Anotace v angličtině
The master's thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part focuses on an excursion into the history of Chateau Kunin (and its key personalities), which is part of the Nový Jičín Museum, a contributory organization of the Moravian-Silesian Region. Additionally, it introduces the new visual style of the museum, including its branches. The thesis describes the museum's education and its means of implementation, as well as cultural events that have been realized. The theoretical part also includes the requirements for the position of a museum educator and research on educational aids.
The practical part of the master's thesis describes the process of creating a specific educational aid focused on Chateau Kunin, from the initial stages of development to the final evaluation, addressing all the challenges that arose during its creation and production.
Klíčová slova
muzejní edukace, edukační pomůcky, muzejní pedagog, Muzeum Novojičínska, zámek Kunín
Klíčová slova v angličtině
museum education, educational aids, museum educator, Museum Novojičínska, Chateau Kunin
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury spojené s tématikou diplomové práce.
2. V návaznosti na teoretické poznatky stanovte cíl práce, metodický postup a určete výzkumné otázky.
3. Analyzujte současný stav řešené problematiky, navrhněte a realizujte výzkumy zaměřující se na danou problematiku, které pomohou odpovědět na výzkumné otázky.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a zhodnoťte naplnění cílů práce.
5. Na základě toho odpovězte na výzkumné otázky a vypracujte projekt.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury spojené s tématikou diplomové práce.
2. V návaznosti na teoretické poznatky stanovte cíl práce, metodický postup a určete výzkumné otázky.
3. Analyzujte současný stav řešené problematiky, navrhněte a realizujte výzkumy zaměřující se na danou problematiku, které pomohou odpovědět na výzkumné otázky.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a zhodnoťte naplnění cílů práce.
5. Na základě toho odpovězte na výzkumné otázky a vypracujte projekt.
Seznam doporučené literatury
HAVLŮJOVÁ, Hana, CHARVÁTOVÁ, Kateřina, INDROVÁ Martina a kol. Památky nás baví: předáváme péči o kulturní dědictví žákům 2. stupně základních škol a středoškolákům. Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80-905631-7-9.
HEIN, George E. Evaluating teaching and learning in museums. In HOOPER GREENHILL, Eilean. Museum, Media, Message. London, New York: Routledge, 1995. ISBN 0-415-11672-4.
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: Akademické nakladatelství Cerm, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
MRÁZOVÁ, Lenka: Tvorba pracovních listů. Metodický materiál. Brno: Moravské zemské muzeum, Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2013. ISBN 978-80-7028-403-2.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 978-80-244-3003-4.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.
Seznam doporučené literatury
HAVLŮJOVÁ, Hana, CHARVÁTOVÁ, Kateřina, INDROVÁ Martina a kol. Památky nás baví: předáváme péči o kulturní dědictví žákům 2. stupně základních škol a středoškolákům. Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80-905631-7-9.
HEIN, George E. Evaluating teaching and learning in museums. In HOOPER GREENHILL, Eilean. Museum, Media, Message. London, New York: Routledge, 1995. ISBN 0-415-11672-4.
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: Akademické nakladatelství Cerm, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
MRÁZOVÁ, Lenka: Tvorba pracovních listů. Metodický materiál. Brno: Moravské zemské muzeum, Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2013. ISBN 978-80-7028-403-2.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 978-80-244-3003-4.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce studentky měla velmi dobrý ohlas u komise, na vznesené připomínky dokázala studentka předložit vlastní argumenty a práci si obhájit.