Diplomová práce na téma Využití edukačních pomůcek ve festivalovém prostředí vychází z oblasti muzejní pedagogiky. Práce se zabývá mezinárodním setkání uměleckých kovářů s názvem Hefaiston na hradě Helfštýně a možném využití edukačního listu/samoobslužného listu pro děti ve věkové kategorii 4 až 10 let. Samoobslužný sešit by se po festivalu mohl dále využívat při návštěvě hradu. V teoretické části se věnuji zkoumání historie hradu, akcím, které se na hradě konají. Tyto poznatky propojuji s edukační teorií pro tvorbu listu. Dále definuji různá rizika při tvorbě, a co je důležité dodržovat.
Anotace v angličtině
The diploma thesis on the topic of the use of educational tools in the festival environment is based on the field of museum pedagogy. The thesis deals with an international meeting of artistic blacksmiths called Hefaiston at Helfštýn Castle and the possible use of an educational sheet / self-service sheet for children in the age category of 4 to 10 years. The self-service workbook could be used after the festival when visiting the castle. In the theoretical part, I examine the history of the castle, the events that take place at the castle. I connect this knowledge with the educational theory for sheet creation. I also define the various risks involved in creating and what is important to follow.
Self-service letter, education, tolls of education, pedagogy, mediation of craft and history, symposium, Helfštýn, Hefaiston
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Využití edukačních pomůcek ve festivalovém prostředí vychází z oblasti muzejní pedagogiky. Práce se zabývá mezinárodním setkání uměleckých kovářů s názvem Hefaiston na hradě Helfštýně a možném využití edukačního listu/samoobslužného listu pro děti ve věkové kategorii 4 až 10 let. Samoobslužný sešit by se po festivalu mohl dále využívat při návštěvě hradu. V teoretické části se věnuji zkoumání historie hradu, akcím, které se na hradě konají. Tyto poznatky propojuji s edukační teorií pro tvorbu listu. Dále definuji různá rizika při tvorbě, a co je důležité dodržovat.
Anotace v angličtině
The diploma thesis on the topic of the use of educational tools in the festival environment is based on the field of museum pedagogy. The thesis deals with an international meeting of artistic blacksmiths called Hefaiston at Helfštýn Castle and the possible use of an educational sheet / self-service sheet for children in the age category of 4 to 10 years. The self-service workbook could be used after the festival when visiting the castle. In the theoretical part, I examine the history of the castle, the events that take place at the castle. I connect this knowledge with the educational theory for sheet creation. I also define the various risks involved in creating and what is important to follow.
Self-service letter, education, tolls of education, pedagogy, mediation of craft and history, symposium, Helfštýn, Hefaiston
Zásady pro vypracování
Rešerše inspiračních zdrojů vztahující se k tématu využití edukačních pomůcek ve festivalovém prostředí
Vlastní analýza poznatků pro následnou práci: využití edukačních pomůcek na Hefaistonu
Variantní návrhy řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Zásady pro vypracování
Rešerše inspiračních zdrojů vztahující se k tématu využití edukačních pomůcek ve festivalovém prostředí
Vlastní analýza poznatků pro následnou práci: využití edukačních pomůcek na Hefaistonu
Variantní návrhy řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Seznam doporučené literatury
Galerijní a muzejní edukace ...: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v .. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, [2012]-. ISBN 978-80-7290-535-5.
LAPÁČEK, Jiří, Jan LAURO, Lubor MALOŇ a Zdeněk SCHENK. Hrad Helfštýn: strážce Moravské brány. Přerov: Muzeum Komenského v Přerově, 2020. ISBN 978-80-87190-55-5.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra a Michaela JOHNOVÁ ČAPKOVÁ. Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4626-4.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Useful symbiosis: science, technology, art & art education. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2016. ISBN 978-80-244-4853-4.
Seznam doporučené literatury
Galerijní a muzejní edukace ...: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v .. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, [2012]-. ISBN 978-80-7290-535-5.
LAPÁČEK, Jiří, Jan LAURO, Lubor MALOŇ a Zdeněk SCHENK. Hrad Helfštýn: strážce Moravské brány. Přerov: Muzeum Komenského v Přerově, 2020. ISBN 978-80-87190-55-5.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra a Michaela JOHNOVÁ ČAPKOVÁ. Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4626-4.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Useful symbiosis: science, technology, art & art education. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2016. ISBN 978-80-244-4853-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
C - Práce studentky byla ohodnocena jako dobrá, neboť se dle komise objevovaly dílčí nedostatky (viz posudky), které i studentka respektovala.