Bakalářská práce se zabývá hodnocením kvality života u pacientů po cévní mozkové příhodě. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se dělí do třech hlavních kapitol, které se zabývají pojmem cévní mozková příhoda a následně popisem ischemické a hemoragické formy. Druhá kapitola se zabývá péčí o pacienty po cévní mozkové příhodě a poslední část vymezuje pojem kvalita života. Pro praktickou část práce byl zvolen kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Dotazník byl tvořen z vlastních otázek autora zaměřujících se na informovanost o tomto onemocnění a ze standardizovaného dotazníku WHOQOL-BREF k vyhodnocení kvality života. Prezentované výsledky zjišťují, že jsou jedinci méně informováni o příznacích a možnostech následné péče. Může to být také jeden z důvodu, proč je kvalita života snížena především v oblasti fyzického zdraví.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the assessment of the quality of life of patients after stroke. This thesis is divided into the theoretical part and the practical part. The theoretical part is divided into three main chapters which deal with the concept of stroke and further with the description of ischemic and hemorrhagic forms. The second chapter describes the treatment of patients after stroke and the last chapter defines the term "quality of life". In the practical part, quantitative research using a questionnaire was chosen. The survey was created using the author's questions focusing on the awareness of this illness and using the standardized WHOQOL-BREF questionnaire to assess the quality of life. The presented results show that the individuals are less informed about the symptoms and the possibilities of after-care. This might also be one of the reasons why the quality of life is reduced mainly in the area of physical health.
Stroke, The consequences of a stroke, nursing care, the quality of life, WHOQL-BREF
Rozsah průvodní práce
57 s. (83 601 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnocením kvality života u pacientů po cévní mozkové příhodě. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se dělí do třech hlavních kapitol, které se zabývají pojmem cévní mozková příhoda a následně popisem ischemické a hemoragické formy. Druhá kapitola se zabývá péčí o pacienty po cévní mozkové příhodě a poslední část vymezuje pojem kvalita života. Pro praktickou část práce byl zvolen kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Dotazník byl tvořen z vlastních otázek autora zaměřujících se na informovanost o tomto onemocnění a ze standardizovaného dotazníku WHOQOL-BREF k vyhodnocení kvality života. Prezentované výsledky zjišťují, že jsou jedinci méně informováni o příznacích a možnostech následné péče. Může to být také jeden z důvodu, proč je kvalita života snížena především v oblasti fyzického zdraví.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the assessment of the quality of life of patients after stroke. This thesis is divided into the theoretical part and the practical part. The theoretical part is divided into three main chapters which deal with the concept of stroke and further with the description of ischemic and hemorrhagic forms. The second chapter describes the treatment of patients after stroke and the last chapter defines the term "quality of life". In the practical part, quantitative research using a questionnaire was chosen. The survey was created using the author's questions focusing on the awareness of this illness and using the standardized WHOQOL-BREF questionnaire to assess the quality of life. The presented results show that the individuals are less informed about the symptoms and the possibilities of after-care. This might also be one of the reasons why the quality of life is reduced mainly in the area of physical health.
Stroke, The consequences of a stroke, nursing care, the quality of life, WHOQL-BREF
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti kvality života a cévní mozkové příhody.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti kvality života a cévní mozkové příhody.
Příprava metodiky kvantitativního šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
D'ALIBERTI, G., M. LONGONI, C. MOTTO et al. Ischemic Stroke. Cham: Springer, 2017. 91 p. ISBN 978-3-319-31705-2. DOI: 10.1007/978-3-319-31705-2.
GURKOVÁ, E. Hodnocení kvality života: pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. Praha: Grada, 2011. 224 s. ISBN 978-80-247-3625-9.
SEIDL, Z. Neurologie pro studium i praxi. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2015. 384 s. ISBN 978-80-247-5247-1.
TOMEK, A. Neurointenzivní péče. 3., přepracované a doplněné vydání. Praha: Mladá fronta, 2018. 607 s. ISBN 978-80-204-5119-4.
Seznam doporučené literatury
D'ALIBERTI, G., M. LONGONI, C. MOTTO et al. Ischemic Stroke. Cham: Springer, 2017. 91 p. ISBN 978-3-319-31705-2. DOI: 10.1007/978-3-319-31705-2.
GURKOVÁ, E. Hodnocení kvality života: pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. Praha: Grada, 2011. 224 s. ISBN 978-80-247-3625-9.
SEIDL, Z. Neurologie pro studium i praxi. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2015. 384 s. ISBN 978-80-247-5247-1.
TOMEK, A. Neurointenzivní péče. 3., přepracované a doplněné vydání. Praha: Mladá fronta, 2018. 607 s. ISBN 978-80-204-5119-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak se může na kvalitě života pprojevit věk pacientů? Čím si vysvětlujete výsledek, že u pacientů po CMP dle Vašeho výzkumu nedošlo k významnému zhoršení kvality života a zdraví? Jak a jakým způsobem by měli být pacientovi blízcí edukováni o následné péči a sekundární prevenci? Co obsahuje edukační materiál? Student výborně prezentoval výsledky své bakalářské práce a adekvátně odpověděl na položené dotazy.