- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Kritéria "ideálního" střihu
2. Praktická část: Střihová skladba audiovizuálního díla, nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12min., nebo projektová část teoretické bakalářské práce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Criteria of an "Ideal" Cut 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works. Lenght at Least 12 Minutes or Project Part of Theoretical Bachelor Thesis-
Témou bakalárskej práce je problematika rozhodujúcich kritérií pri realizácii strihových rozhodnutí. V teoretickej časti sú vymedzené niektoré zo základných pravidiel strihovej skladby. Analytická časť definuje individuálne kritériá pre strih zvolenej skupiny filmových strihačov, ktoré sú následne konfrontované predtým vymedzenými teoretickými pravidlami. Výsledkom výskumu je súhrn najdôležitejších pravidiel, ktoré vyplývajú z tohto vzťahu.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the issue of substantial criteria when making editing choices. The theoretical part defines some of the fundamental rules of editing. The analytical part defines the individual criteria for editing of the chosen group of movie editors, which are then confronted by previously defined theoretical rules. The result of the research is a set of rules, based on this relationship.
Témou bakalárskej práce je problematika rozhodujúcich kritérií pri realizácii strihových rozhodnutí. V teoretickej časti sú vymedzené niektoré zo základných pravidiel strihovej skladby. Analytická časť definuje individuálne kritériá pre strih zvolenej skupiny filmových strihačov, ktoré sú následne konfrontované predtým vymedzenými teoretickými pravidlami. Výsledkom výskumu je súhrn najdôležitejších pravidiel, ktoré vyplývajú z tohto vzťahu.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the issue of substantial criteria when making editing choices. The theoretical part defines some of the fundamental rules of editing. The analytical part defines the individual criteria for editing of the chosen group of movie editors, which are then confronted by previously defined theoretical rules. The result of the research is a set of rules, based on this relationship.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
CHANG, Justin. Editing. Massachusetts, USA: Focal Press, 2012. ISBN 978-0-240-81864-1. VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 1983. ISBN 978-80-7331-455-2. ŠVEC, Štefan. Gramatika filmového jazyka: Výklad základných pojmov. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2011. ISBN 978-80-89437-24-9. MURCH, Walter. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. 2nd ed. Beverly Hills, California: Silman-James Press, 2001. ISBN ISBN 1-879505-62-2. O'STEEN,, Bobbie. The Invisible Cut: How Editors Make Movie Magic. Studio City, California: Michael Wiese Productions, 2009. ISBN 978-1-932907-53-7. FRIERSON, Michael. Film and Video Editing Theory: How Editing Creates Meaning. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1-315-47501-1.
Seznam doporučené literatury
CHANG, Justin. Editing. Massachusetts, USA: Focal Press, 2012. ISBN 978-0-240-81864-1. VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 1983. ISBN 978-80-7331-455-2. ŠVEC, Štefan. Gramatika filmového jazyka: Výklad základných pojmov. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2011. ISBN 978-80-89437-24-9. MURCH, Walter. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. 2nd ed. Beverly Hills, California: Silman-James Press, 2001. ISBN ISBN 1-879505-62-2. O'STEEN,, Bobbie. The Invisible Cut: How Editors Make Movie Magic. Studio City, California: Michael Wiese Productions, 2009. ISBN 978-1-932907-53-7. FRIERSON, Michael. Film and Video Editing Theory: How Editing Creates Meaning. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1-315-47501-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická část: Kritéria ideálního střihu
10:19 doc. Nemeškal zahajuje obhajobu. Samuel Ondruško začíná svou rozpravu. Definuje výzkumné otázky ve svém tématu. Řeší obecnou problematiku, zárovň popisuje strukturu své práce a celkové očekávání od textu jako takového. Samuel zmiňuje teoretiky, na kterých stavěl svou práci. Student předvádí analytickou část své práce. Dále představuje dosažené výsledky. MgA. Krcha a MgA. Ondruš čtou posudek vedoucího a oponenta práce. Samuel Ondruško odpovídá na následující položené otázky. Student práci obhajuje na základě relevantních odpovědí.
Praktická část: Canis Lupos Familiaris
10:33 - student popisuje problematiku své práce. Následně je pouštěn trailer filmu, který student zpracovával. Následuje zpětná vazba komise. doc. Nemeškal čte posudek vedoucího práce. Posudek vedoucího práce je z velké většiny převážně pozitivní. MgA. Erla čte oponentský posudek. Student obhajuje svou práci. Popisuje technické a umělecké úskalí, které v průběhu realizace střihové skladby mastaly. Celkový výstup Samuel Ondruška byl na obhajobě profesionální.