- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Xavier Dolan - mezi filmovou režií a střihovou skladbou
2. Praktická část: Střihová skladba audiovizuálního díla, nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., nebo projektová část teoretické diplomové práce
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Xavier Dolan - Between a Movie Direction and Editing 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works, Length at Least 20 Minutes, or Project Part of Theoretical Diploma Thesis
Název dle studenta
Xavier Dolan - mezi filmovou režií a střihovou skladbou
Název dle studenta v angličtině
Xavier Dolan - Between a Movie Direction and Editing
Diplomová práce zkoumá přístup k tvorbě Xaviera Dolana z pozice režiséra a střihače. Práce analyzuje jeho tvorbu na příkladu tří filmů: Zabil jsem svou matku (2009), Imaginární lásky (2010) a Matthias a Maxime (2019).
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines the approach to the work of Xavier Dolan from the position of a director and an editor. The work analyses how work on the example of three movies: I killed my mother (2009), Heartbeats (2010) and Matthias andMaxime (2019).
Diplomová práce zkoumá přístup k tvorbě Xaviera Dolana z pozice režiséra a střihače. Práce analyzuje jeho tvorbu na příkladu tří filmů: Zabil jsem svou matku (2009), Imaginární lásky (2010) a Matthias a Maxime (2019).
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines the approach to the work of Xavier Dolan from the position of a director and an editor. The work analyses how work on the example of three movies: I killed my mother (2009), Heartbeats (2010) and Matthias andMaxime (2019).
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
LAFONTAINE, Andrée, ed. ReFocus: The Films of Xavier Dolan. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2019. ISBN 9781474444576.
DELISLE-CREVIER, Patrick. Raconte-moi Xavier Dolan (French edition). Québec: Petit homme, 2017. ISBN 2897540699.
BEURDELEY, Laurent. Xavier Dolan ? L?indomptable (Portrait) (French Edition). Montreal: DU CRAM, 2019. ISBN 289721192X.
PEARLMAN, Karen. Cutting Rhythms. 2. New York: Focal Press, 2016. ISBN 9781138946088.
MURCH, Walter. In the Blink of an Eye. Los Angeles, 2001. ISBN 1879505622.
Seznam doporučené literatury
LAFONTAINE, Andrée, ed. ReFocus: The Films of Xavier Dolan. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2019. ISBN 9781474444576.
DELISLE-CREVIER, Patrick. Raconte-moi Xavier Dolan (French edition). Québec: Petit homme, 2017. ISBN 2897540699.
BEURDELEY, Laurent. Xavier Dolan ? L?indomptable (Portrait) (French Edition). Montreal: DU CRAM, 2019. ISBN 289721192X.
PEARLMAN, Karen. Cutting Rhythms. 2. New York: Focal Press, 2016. ISBN 9781138946088.
MURCH, Walter. In the Blink of an Eye. Los Angeles, 2001. ISBN 1879505622.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická část - Xavier Dolan - Mezi filmovou režií a střihovou skladbou
12:50 doc. Nemeškal zahajuje obhajobu. Studentka začíná svůj výklad. Zuzana představuje důvod výběru svého tématu. Dále nastiňuje strukturu předkládané práce, která se dělí na teoretickou, analytickou a projektová část . Práce studentky obsahuje cca. padesáti stránkouvu přílohu. doc Nemeškal čte posudek vedoucího práce, který je z velké části velice pozitivní. V posudku se objevují také drobné připomínky. Celkovou úroveň doc. Nemeškal hodnotí jako B - velmi dobře. Následně čte MgA. Erla oponentský posudek. Oponentská klasifikace je: C - dobře. Zuzana následně odpovídá na předložené otázky ze strany vedoucího a oponenta. Výstup absolventky je jistý a plynulý. doc. Nemeškal doplňuje problematiku svým profesním pohledem na věc.
Praktická část - Soubor audiovizuální tvorby
doc. Nemeškal vyzval studentku pro představení praktické části své práce. Zuzana následně pouští trailer k prezentovaným pracím. doc. Nemeškal čte posudek vedoucího práce. Následně navazuje posudkem oponenta MgA. Ondruš. Práce jsou oceněny jako B - velmi dobře. MgA. Juraj Ondruš podává zpětnou vazbu na odevzdané díla. Studentka následně odpovídá na dotazy a otázky vedoucí ze strany komise. zuzana dále představuje výstupy, za kterými si jako autorka nejvíce stojí. Popisuje dílčí důvody, proč tomu tak je. Své práce takto obhajuje.