Disertační práce se zabývá nákupním chováním generace Y na českém trhu s vínem. Tato problematika je v současné době velmi aktuálním tématem. Hlavním cílem disertační práce bylo vytvořit model chování spotřebitele generace Y na trhu s vínem, a to na základě identifikace klíčových faktorů ovlivňujících nákupní rozhodovací proces této cílové skupiny na trhu s vínem. V návaznosti na hlavní cíl práce bylo definováno pět dílčích cílů, jejichž účelem bylo analyzovat nákupní rozhodovací proces generace Y na trhu s vínem, identifikovat klíčové faktory, které mají rozhodující vliv na generaci Y při výběru vína, vytvořit klíčové segmenty spotřebitelů generace Y na základě faktorů ovlivňujících jejich nákupní rozhodovací proces na trhu s vínem, identifikovat odlišnosti mezi faktory působícími na vědomé a nevědomé vnímání při nákupním rozhodování generace Y na trhu s vínem a nakonec identifikovat nástroje marketingové komunikace, které mají rozhodující vliv na generaci Y při výběru vína.
Anotace v angličtině
The dissertation thesis deals with the consumer buying behaviour of Generation Y on the Czech wine market. This issue is currently a very topical matter. The main goal of the dissertation thesis was to create a model of consumer behaviour of Generation Y on the wine market, based on the identification of key factors influencing the buying decision-making process of this target group on the wine market. Following the main goal of the thesis, five sub-goals were defined, the purpose of which was to analyse the buying decision-making process of Generation Y on the wine market, to identify key factors that have a crucial influence on Generation Y when choosing wine, to create key segments of Generation Y consumers based on factors influencing their buying decision-making process on the wine market, to identify differences between factors influencing conscious and unconscious perception during decision-making of Generation Y on the wine market and finally to identify marketing communication tools that have a decisive influence on Generation Y in the wine selection.
Klíčová slova
nákupní chování, rozhodovací proces, generace Y, trh s vínem, faktory vína, marketingová komunikace, neuromarketing
Disertační práce se zabývá nákupním chováním generace Y na českém trhu s vínem. Tato problematika je v současné době velmi aktuálním tématem. Hlavním cílem disertační práce bylo vytvořit model chování spotřebitele generace Y na trhu s vínem, a to na základě identifikace klíčových faktorů ovlivňujících nákupní rozhodovací proces této cílové skupiny na trhu s vínem. V návaznosti na hlavní cíl práce bylo definováno pět dílčích cílů, jejichž účelem bylo analyzovat nákupní rozhodovací proces generace Y na trhu s vínem, identifikovat klíčové faktory, které mají rozhodující vliv na generaci Y při výběru vína, vytvořit klíčové segmenty spotřebitelů generace Y na základě faktorů ovlivňujících jejich nákupní rozhodovací proces na trhu s vínem, identifikovat odlišnosti mezi faktory působícími na vědomé a nevědomé vnímání při nákupním rozhodování generace Y na trhu s vínem a nakonec identifikovat nástroje marketingové komunikace, které mají rozhodující vliv na generaci Y při výběru vína.
Anotace v angličtině
The dissertation thesis deals with the consumer buying behaviour of Generation Y on the Czech wine market. This issue is currently a very topical matter. The main goal of the dissertation thesis was to create a model of consumer behaviour of Generation Y on the wine market, based on the identification of key factors influencing the buying decision-making process of this target group on the wine market. Following the main goal of the thesis, five sub-goals were defined, the purpose of which was to analyse the buying decision-making process of Generation Y on the wine market, to identify key factors that have a crucial influence on Generation Y when choosing wine, to create key segments of Generation Y consumers based on factors influencing their buying decision-making process on the wine market, to identify differences between factors influencing conscious and unconscious perception during decision-making of Generation Y on the wine market and finally to identify marketing communication tools that have a decisive influence on Generation Y in the wine selection.
Klíčová slova
nákupní chování, rozhodovací proces, generace Y, trh s vínem, faktory vína, marketingová komunikace, neuromarketing