Tato bakalářská práce pojednává o konceptuálním přístupu v umění, výtvarných disciplínách, a především v oděvu. Umělecké dílo je zde považováno jako médium, do kterého autor vkládá své myšlenky a pocity za účelem komunikace s pozorovatelem. Práce se soustředí na významné představitele, kteří změnili formu nazírání na umění a podrobně zkoumá přínos tvorby Martina Margieli. Dále uvádí umělce, které představují koncept v oděvu a módním průmyslu v Čechách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the conceptual approach in art, art disciplines, and especially in clothing. A work of art is considered here as a medium in which the author puts his thoughts and feelings in order to communicate with the observer. The work focuses on important representatives who have changed the form of looking at art and examines in detail the contribution of Martin Margieli's work. It also features artists who represent the concept in clothing and fashion industry in the Czech Republic.
Klíčová slova
umělecké dílo, oděvy, konceptuální umění, móda, Martin Margiela
Klíčová slova v angličtině
art work, clothes, conceptual art, fashion, Martin Margiela
Rozsah průvodní práce
112
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o konceptuálním přístupu v umění, výtvarných disciplínách, a především v oděvu. Umělecké dílo je zde považováno jako médium, do kterého autor vkládá své myšlenky a pocity za účelem komunikace s pozorovatelem. Práce se soustředí na významné představitele, kteří změnili formu nazírání na umění a podrobně zkoumá přínos tvorby Martina Margieli. Dále uvádí umělce, které představují koncept v oděvu a módním průmyslu v Čechách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the conceptual approach in art, art disciplines, and especially in clothing. A work of art is considered here as a medium in which the author puts his thoughts and feelings in order to communicate with the observer. The work focuses on important representatives who have changed the form of looking at art and examines in detail the contribution of Martin Margieli's work. It also features artists who represent the concept in clothing and fashion industry in the Czech Republic.
Klíčová slova
umělecké dílo, oděvy, konceptuální umění, móda, Martin Margiela
Klíčová slova v angličtině
art work, clothes, conceptual art, fashion, Martin Margiela
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Práce pojednává o konceptuálním přístupu v umění, výtvarných disciplínách a především v oděvu.
Praktická část
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. V praktické části se zaměřím na koncept vývoje osobnosti. Vycházím z mých vzpomínek a okolních faktorů, které ovlivnily způsob, jakým nyní oděv vnímám. Práci doplním o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát A4. Odevzdán v 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí předané písemné práce bude dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: Ai, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Práce pojednává o konceptuálním přístupu v umění, výtvarných disciplínách a především v oděvu.
Praktická část
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelů. V praktické části se zaměřím na koncept vývoje osobnosti. Vycházím z mých vzpomínek a okolních faktorů, které ovlivnily způsob, jakým nyní oděv vnímám. Práci doplním o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát A4. Odevzdán v 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí předané písemné práce bude dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: Ai, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Seznam doporučené literatury
[1] GILL, Alison. Deconstruction Fashion: The Making of Unfinished, Decomposing and Reassembled Clothes Fashion Theory. Velká Británie, Berg. 1998. DOI: 10.2752/136270498779754489
[3] GALENSON, David W. Conceptual revolutions in twentieth-century, ART. Cambridge University Press. 2009. ISBN: 9780511804205
[4] STEVENSON, N. Kronika módy: 1800–1870–1940–1960–1980–2020: kdo udává tón – nejslavnější módní ikony a návrháři. Praha, Fortuna Libri. 2011. Fortuna factum. ISBN 978-80-7321-570-5.
[5] MUKAŘOVSKÝ, Jan. Umělecké dílo jako znak: z univerzitních přednášek 1936-1939. Praha, Ústav pro českou literaturu AV ČR. 2008. ISBN 978-80-85778-62-5.
[6] HRUBÁ, Věra. Tvůrci světové módy. Plzeň, Nava. 2000. ISBN 80-7211-040-3.
Seznam doporučené literatury
[1] GILL, Alison. Deconstruction Fashion: The Making of Unfinished, Decomposing and Reassembled Clothes Fashion Theory. Velká Británie, Berg. 1998. DOI: 10.2752/136270498779754489
[3] GALENSON, David W. Conceptual revolutions in twentieth-century, ART. Cambridge University Press. 2009. ISBN: 9780511804205
[4] STEVENSON, N. Kronika módy: 1800–1870–1940–1960–1980–2020: kdo udává tón – nejslavnější módní ikony a návrháři. Praha, Fortuna Libri. 2011. Fortuna factum. ISBN 978-80-7321-570-5.
[5] MUKAŘOVSKÝ, Jan. Umělecké dílo jako znak: z univerzitních přednášek 1936-1939. Praha, Ústav pro českou literaturu AV ČR. 2008. ISBN 978-80-85778-62-5.
[6] HRUBÁ, Věra. Tvůrci světové módy. Plzeň, Nava. 2000. ISBN 80-7211-040-3.
Přílohy volně vložené
Flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace i projev BP byly na velmi dobré úrovni.
Studentka odpověděla na doplňující otázky komise s drobnými nepřesnostmi.