Vytvoření koncepce vlastní módní značky, která si zakládá na hodnotách autenticity, lo-kálnosti a udržitelnosti, definování identity vlastní značky, jejího DNA a esence, hledání směru, kterým se značka v dnešní době dokáže prosadit na trhu, prozkoumání způsobů marketingové a vizuální komunikace se zákazníkem - to je cílem teoretické části mé dip-lomové práce.
Praktická část diplomové práce je módní kolekce, která se inspiruje obdobím rokoka a zároveň 20. a 30. léty 20. století. Z těchto historických módních období se nechává oslovit jejich tvaroslovím, technikami a stylem, které přejímá a transformuje do kontextu dnešní doby v souladu s identitou a nastavením autorské značky.
Anotace v angličtině
The goal with this master´s thesis theoretical part is to create concept for a new fashion brand. The core values i would like to uphold are authenticity, sustainability and desire to keep it local. To reach this end I need to define unique identity for the brand, it´s essence and DNA, look for a viable path by which a new brand can present itself on the market, explore ways of advertising and visually communicate with the customer. Practical part of my master´s thesis is fashion collection inspired by rokoko period as well as 20s and 30s of 20th century. We borrow it´s morphology, techniques, and style and transform it into todays context, keeping our own identity and philosophy in mind.
Klíčová slova
značka, identita , udržitelnost, historie módy, přírodní materiály, řemeslo
Vytvoření koncepce vlastní módní značky, která si zakládá na hodnotách autenticity, lo-kálnosti a udržitelnosti, definování identity vlastní značky, jejího DNA a esence, hledání směru, kterým se značka v dnešní době dokáže prosadit na trhu, prozkoumání způsobů marketingové a vizuální komunikace se zákazníkem - to je cílem teoretické části mé dip-lomové práce.
Praktická část diplomové práce je módní kolekce, která se inspiruje obdobím rokoka a zároveň 20. a 30. léty 20. století. Z těchto historických módních období se nechává oslovit jejich tvaroslovím, technikami a stylem, které přejímá a transformuje do kontextu dnešní doby v souladu s identitou a nastavením autorské značky.
Anotace v angličtině
The goal with this master´s thesis theoretical part is to create concept for a new fashion brand. The core values i would like to uphold are authenticity, sustainability and desire to keep it local. To reach this end I need to define unique identity for the brand, it´s essence and DNA, look for a viable path by which a new brand can present itself on the market, explore ways of advertising and visually communicate with the customer. Practical part of my master´s thesis is fashion collection inspired by rokoko period as well as 20s and 30s of 20th century. We borrow it´s morphology, techniques, and style and transform it into todays context, keeping our own identity and philosophy in mind.
Klíčová slova
značka, identita , udržitelnost, historie módy, přírodní materiály, řemeslo
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 30 - 35 normostran. Teoretická část bude pojednávat o vytvoření identity a charakteristiky autorské oděvní značky, její komunikace se zákazníkem a nastavení marketingové strategie značky. Práce se taktéž zabývá analýzou a komparací vybraných oděvních značek.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů.
Oděvní kolekce vycházející z výzkumu a poznatků teoretické části práce.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací. Dokumentace realizace dle zadaných parametrů: moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické popisy, střihové řešení, módní doplňky a styling kolekce, popis vybraného modelu určeného na komerční účely. Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo-videem.
Rozsah práce: minimálně 45 normostran. Formát A4. Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být kroužková).
Součástí předané písemné práce je dodání elektronické verze diplomové práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části diplomové práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formát pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 30 - 35 normostran. Teoretická část bude pojednávat o vytvoření identity a charakteristiky autorské oděvní značky, její komunikace se zákazníkem a nastavení marketingové strategie značky. Práce se taktéž zabývá analýzou a komparací vybraných oděvních značek.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů.
Oděvní kolekce vycházející z výzkumu a poznatků teoretické části práce.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací. Dokumentace realizace dle zadaných parametrů: moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické popisy, střihové řešení, módní doplňky a styling kolekce, popis vybraného modelu určeného na komerční účely. Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo-videem.
Rozsah práce: minimálně 45 normostran. Formát A4. Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být kroužková).
Součástí předané písemné práce je dodání elektronické verze diplomové práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části diplomové práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formát pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Seznam doporučené literatury
ZELENÝ, Milan. Hledání vlastní cesty: listy a reporty o moderním managementu: executive summary. Brno: Computer Press, 2011, 319 s. ISBN 978-80-251-1611-1.
DIEFFEBACHER, Fiona. Fashion thinking: [creative approaches to the design process]. London: AVA Publishing, 2013. Require reading range. Course reader. ISBN 978-2-940411-71-9. KLEON, Austin. Ukaž, co děláš! 10 způsobů, jak sdílet svou kreativitu a nechat se objevit. Brno: Jan Melvil, 2014. ISBN 978-8-87270-92-9.
PURKISS, John a David ROYSTON-LEE. Vytvořte si vlastní značku: proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Praha: Synergie, c2014, 198 s. ISBN 9788073702953.4
LAPŠANSKÁ, Dana. Kapitoly z módneho marketingu a stylingu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2014. ISBN 978-80-7454-470-5.
BARNARD, Malcolm. Fashion as communication. 2nd ed., London: Routledge, 2002, xiii, 209 s. ISBN 978-0-415-26018-3.
Seznam doporučené literatury
ZELENÝ, Milan. Hledání vlastní cesty: listy a reporty o moderním managementu: executive summary. Brno: Computer Press, 2011, 319 s. ISBN 978-80-251-1611-1.
DIEFFEBACHER, Fiona. Fashion thinking: [creative approaches to the design process]. London: AVA Publishing, 2013. Require reading range. Course reader. ISBN 978-2-940411-71-9. KLEON, Austin. Ukaž, co děláš! 10 způsobů, jak sdílet svou kreativitu a nechat se objevit. Brno: Jan Melvil, 2014. ISBN 978-8-87270-92-9.
PURKISS, John a David ROYSTON-LEE. Vytvořte si vlastní značku: proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Praha: Synergie, c2014, 198 s. ISBN 9788073702953.4
LAPŠANSKÁ, Dana. Kapitoly z módneho marketingu a stylingu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2014. ISBN 978-80-7454-470-5.
BARNARD, Malcolm. Fashion as communication. 2nd ed., London: Routledge, 2002, xiii, 209 s. ISBN 978-0-415-26018-3.
Přílohy volně vložené
Flash disk- USB
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Projev a prezentace DP nebyly přesvědčivé.
Na doplňující otázky odpověděla studentka dobře.