Ve své bakalářské práci řeším návrh skladné pomůcky určené primárně pro děti se speciálními potřebami. Kombinuje několik prvků zaměřených na stimulaci smyslového vnímání, které je nepostradatelnou součástí zdravého vývoje. Pomocí inovativního použití vodivé barvy navíc pomáhá motivovat a rozvíjet myšlení a pozornost. Na teoretické poznatky zaměřené především na problematiku dětského vývoje a jeho specifik u dětí s mentálním postižením, smyslové vnímání a průzkum trhu navazuje praktická část, kde jsem následně popsala celý proces navrhování produktu od jeho prvotních návrhů, až po finální designérské řešení.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis deals with the design of storable therapeutic tool designed primarily for children with special needs, combining several elements aimed at stimulating sensory perception, which is an indispensable part of healthy development. In addition, through the innovative use of conductive paint, helps motivate and develop thinking and attention of the children. The theoretical part focused mainly on the issue of children's development and its specifics in children with mental disabilities, sensory perception and market research is followed by a practical part, where I subsequently described the whole process of designing a product from its initial designs to the final design solution.
Ve své bakalářské práci řeším návrh skladné pomůcky určené primárně pro děti se speciálními potřebami. Kombinuje několik prvků zaměřených na stimulaci smyslového vnímání, které je nepostradatelnou součástí zdravého vývoje. Pomocí inovativního použití vodivé barvy navíc pomáhá motivovat a rozvíjet myšlení a pozornost. Na teoretické poznatky zaměřené především na problematiku dětského vývoje a jeho specifik u dětí s mentálním postižením, smyslové vnímání a průzkum trhu navazuje praktická část, kde jsem následně popsala celý proces navrhování produktu od jeho prvotních návrhů, až po finální designérské řešení.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis deals with the design of storable therapeutic tool designed primarily for children with special needs, combining several elements aimed at stimulating sensory perception, which is an indispensable part of healthy development. In addition, through the innovative use of conductive paint, helps motivate and develop thinking and attention of the children. The theoretical part focused mainly on the issue of children's development and its specifics in children with mental disabilities, sensory perception and market research is followed by a practical part, where I subsequently described the whole process of designing a product from its initial designs to the final design solution.
BIRKS, Kimberlie. Design for children: play, ride, learn, eat, create, sit, sleep. New York, NY: Phaidon Press, 2018. ISBN 978-0714875194.
DUPLINSKÝ, Josef. Hra a hračka z pohledu psychologa. Praha: Akademie věd České republiky, 1993. Na pomoc pedagogické praxi (Akademie věd České republiky).
ELMANOVÁ, Olga. Dítě a hračka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1964. Rodičům o výchově dětí.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V českém jazyce vyd. 2., dopl. a rev. Přeložil Kateřina KŘÍŽOVÁ, přeložil Lucie VIDMAR. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2009. T. ISBN 978-80-86863-28-3.
Seznam doporučené literatury
BIRKS, Kimberlie. Design for children: play, ride, learn, eat, create, sit, sleep. New York, NY: Phaidon Press, 2018. ISBN 978-0714875194.
DUPLINSKÝ, Josef. Hra a hračka z pohledu psychologa. Praha: Akademie věd České republiky, 1993. Na pomoc pedagogické praxi (Akademie věd České republiky).
ELMANOVÁ, Olga. Dítě a hračka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1964. Rodičům o výchově dětí.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V českém jazyce vyd. 2., dopl. a rev. Přeložil Kateřina KŘÍŽOVÁ, přeložil Lucie VIDMAR. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2009. T. ISBN 978-80-86863-28-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka předvedla ucelenou a srozumitelnou prezentaci. Doc. Surman ocenil přístup studentky a obsáhlé konzultace s odborníky. Dále ocenil přínos použití vodivých barev. Produkt označil jako vizuálně ucelený. Ak. soch. Zdařil vytkl použití slabých magnetů v prototypu. Dále se dotazoval na výslednou cenu produktu. Studentka velmi dobře odpovídala na kladené otázky.