Cílem této diplomové práce je projekt vytvoření nabídky služeb cestovního ruchu Zlínského kraje při změně spotřebitelského chování tuzemského klienta. Projekt nabídky kraje je vytvořen pomocí propagačního materiálu. V teoretické části jsou vysvětlené pojmy jako cestovní ruch, destinační management a trendy v cestování nebo také popis analytických metod použitých v této práci. Analytická část obsahuje analýzu dat cestovního ruchu České republiky - porovnání let 2019 a 2020. Analýzu současné nabídky produktů ve Zlínském kraji nebo také SWOT analýzu. Výsledky těchto analýz byly využity k podkladu tvorby propagačního materiálu, kterému je věnována projektová část. Ta obsahuje projekt - propagační materiál a také implementaci propagačního materiálu do praxe s ekonomickým vyčíslením.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is a project of creating an offer of tourism services of the Zlín region in the event of a change in the consumer behaviour of a domestic client. The project of the region's offer is created via promotional material. The theoretical part explains terms such as tourism, destination management and trends in travel or a characteristics of analytical methods used in this work. The analytical part contains an analysis of tourism data in the Czech Republic - a comparison of 2019 and 2020. An analysis of the tourism products in the Zlín Region or a SWOT analysis. The results of these analyses were used to support the creation of promotional material, to which the project part is dedicated. It contains a project - promotional material and also the implementation of promotional material in practice with economic quantification.
Klíčová slova
cestovní ruch, nabídka služeb, pandemie, destinace cestovního ruchu, propagační materiál
Klíčová slova v angličtině
tourism, offer of services, pandemics, tourist destinations, promotional material
Rozsah průvodní práce
122 s. (150 401 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je projekt vytvoření nabídky služeb cestovního ruchu Zlínského kraje při změně spotřebitelského chování tuzemského klienta. Projekt nabídky kraje je vytvořen pomocí propagačního materiálu. V teoretické části jsou vysvětlené pojmy jako cestovní ruch, destinační management a trendy v cestování nebo také popis analytických metod použitých v této práci. Analytická část obsahuje analýzu dat cestovního ruchu České republiky - porovnání let 2019 a 2020. Analýzu současné nabídky produktů ve Zlínském kraji nebo také SWOT analýzu. Výsledky těchto analýz byly využity k podkladu tvorby propagačního materiálu, kterému je věnována projektová část. Ta obsahuje projekt - propagační materiál a také implementaci propagačního materiálu do praxe s ekonomickým vyčíslením.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is a project of creating an offer of tourism services of the Zlín region in the event of a change in the consumer behaviour of a domestic client. The project of the region's offer is created via promotional material. The theoretical part explains terms such as tourism, destination management and trends in travel or a characteristics of analytical methods used in this work. The analytical part contains an analysis of tourism data in the Czech Republic - a comparison of 2019 and 2020. An analysis of the tourism products in the Zlín Region or a SWOT analysis. The results of these analyses were used to support the creation of promotional material, to which the project part is dedicated. It contains a project - promotional material and also the implementation of promotional material in practice with economic quantification.
Klíčová slova
cestovní ruch, nabídka služeb, pandemie, destinace cestovního ruchu, propagační materiál
Klíčová slova v angličtině
tourism, offer of services, pandemics, tourist destinations, promotional material
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši týkající se destinačního managementu s akcentem na domácí cestovní ruch.
II. Praktická část
Analyzujte změnu spotřebitelského chování tuzemského klienta domácího cestovního ruchu a reakce destinačního managementu.
Na základě výsledků analýzy navrhněte formou projektu vytvoření nabídky služeb cestovního ruchu Zlínského kraje.
Navrhované řešení implementujte do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši týkající se destinačního managementu s akcentem na domácí cestovní ruch.
II. Praktická část
Analyzujte změnu spotřebitelského chování tuzemského klienta domácího cestovního ruchu a reakce destinačního managementu.
Na základě výsledků analýzy navrhněte formou projektu vytvoření nabídky služeb cestovního ruchu Zlínského kraje.
Navrhované řešení implementujte do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BENCKENDORFF, Pierre, Zheng XIANG a Pauline J. SHELDON. Tourism information technology. 3rd edition. Wallingford, Oxfordshire, UK: CABI, 2019, 374 s. ISBN 9781786393432.
COOPER, Chris. Essentials of tourism. Harlow: Pearson Financial Times/Prentice Hall, 2012, 363 s. ISBN 9780273724384.
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014, 545 s. ISBN 9788026502982.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for hospitality and tourism. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156.
PALÁTKOVÁ, Monika. Mezinárodní cestovní ruch: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, význam turismu v mezinárodních ekonomických vztazích, evropská integrace a mezinárodní turismus. Praha: Grada, 2011, 221 s. ISBN 9788024737508.
Seznam doporučené literatury
BENCKENDORFF, Pierre, Zheng XIANG a Pauline J. SHELDON. Tourism information technology. 3rd edition. Wallingford, Oxfordshire, UK: CABI, 2019, 374 s. ISBN 9781786393432.
COOPER, Chris. Essentials of tourism. Harlow: Pearson Financial Times/Prentice Hall, 2012, 363 s. ISBN 9780273724384.
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014, 545 s. ISBN 9788026502982.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for hospitality and tourism. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156.
PALÁTKOVÁ, Monika. Mezinárodní cestovní ruch: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, význam turismu v mezinárodních ekonomických vztazích, evropská integrace a mezinárodní turismus. Praha: Grada, 2011, 221 s. ISBN 9788024737508.
Přílohy volně vložené
1 Brožura, 1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., 21 bodů
Oponent práce: Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D., 20 bodů
Otázky vedoucí: nepoloženy
Otázky oponent:
1. Budete s CCRVM spolupracovať na tvorbe reálnej propagačnej brožúry? Zodpovězeno zcela
2. Vyhľadajte aspoň 3 zahraničné články zo žurnálov, ktoré pojednávajú o zmene spotrebiteľského chovania klientov CR v post-covidovom období a prezentujte hlavné zistenia z týchto článkov. Zodpovězeno zcela
doc. Martinovičová - Náklady na dovolenou pro čtyř člennou rodinu? Doplňující otázky k brožuře. Zodpovězeno zcela
dr. Slinták - Zdroje k tabulce Analýza a porovnání dat v CR. SWOT analýza - popište detailněji Příležitosti. Zodpovězeno zcela