Marketingové stratégie leteckých spoločností tvoria príťažlivú oblasť podnikového manažmentu. Odzrkadľujú schopnosti manažérov upraviť ponuku leteckých služieb tak, aby sa približovala predstavám zákazníka a napĺňala jeho potreby. Táto diplomová práca sa venuje problematike súčasných marketingových stratégií leteckých spoločností. Práca je štruktúrne rozdelená do dvoch celkov. Teoretická časť je zameraná na zhodnotenie teoretických poznatkov strategického marketingu a manažmentu leteckých spoločností. Praktická časť práce obsahuje súbor analýz (odvetvová PEST analýza, SWOT analýza, interné analýzy spoločnosti Air Slovakia BWJ a trendová analýza novodobých rozvojových stratégií leteckých spoločností). Tieto analýzy sú podkladom k vytvorenému projektu marketingovej stratégie spoločnosti Air Slovakia BWJ.
Anotace v angličtině
The problematics of airline marketing strategies became very attractive field of enterprise management. Marketing strategies reflect managerial skills and abilities in creation of airline product modifications oriented to fulfilling customer imaginations and needs. This thesis deals with nowaday general airline marketing strategy development. The thesis is divided into two parts. The theoretical part evaluates theoretical knowledge of current airline marketing strategies. The practical part integrates the set of airline analyses (PEST industrial analysis, SWOT analysis, Air Slovakia BWJ internal analyses and airline strategy trend analysis). The set creates the base of projected marketing strategy for Air Slovakia BWJ company.
Klíčová slova
marketingová stratégia, letecká spoločnosť, aerolínie, tradičné letecké spoločnosti, nízkonákladové letecké spoločnosti, zákaznícka hodnota, zákazník, spokojnosť
Marketingové stratégie leteckých spoločností tvoria príťažlivú oblasť podnikového manažmentu. Odzrkadľujú schopnosti manažérov upraviť ponuku leteckých služieb tak, aby sa približovala predstavám zákazníka a napĺňala jeho potreby. Táto diplomová práca sa venuje problematike súčasných marketingových stratégií leteckých spoločností. Práca je štruktúrne rozdelená do dvoch celkov. Teoretická časť je zameraná na zhodnotenie teoretických poznatkov strategického marketingu a manažmentu leteckých spoločností. Praktická časť práce obsahuje súbor analýz (odvetvová PEST analýza, SWOT analýza, interné analýzy spoločnosti Air Slovakia BWJ a trendová analýza novodobých rozvojových stratégií leteckých spoločností). Tieto analýzy sú podkladom k vytvorenému projektu marketingovej stratégie spoločnosti Air Slovakia BWJ.
Anotace v angličtině
The problematics of airline marketing strategies became very attractive field of enterprise management. Marketing strategies reflect managerial skills and abilities in creation of airline product modifications oriented to fulfilling customer imaginations and needs. This thesis deals with nowaday general airline marketing strategy development. The thesis is divided into two parts. The theoretical part evaluates theoretical knowledge of current airline marketing strategies. The practical part integrates the set of airline analyses (PEST industrial analysis, SWOT analysis, Air Slovakia BWJ internal analyses and airline strategy trend analysis). The set creates the base of projected marketing strategy for Air Slovakia BWJ company.
Klíčová slova
marketingová stratégia, letecká spoločnosť, aerolínie, tradičné letecké spoločnosti, nízkonákladové letecké spoločnosti, zákaznícka hodnota, zákazník, spokojnosť
Zpracujte teoretické podklady vztahující se k airline managementu a k problematice zabývající se spokojeností zákazníků.
II. Praktická část
Analyzujte nové trendy strategií rozvoje tradičních a nízkonákladových leteckých společností.
Analyzujte a zhodnoťte současný stav aktivit orientovaných na služby zákazníkům ve společnosti Air Slovakia BWJ, spol. s r.o.
Vypracujte projekt marketingové strategie společnosti Air Slovakia BWJ, spol. s r.o. s ohledem na požadavky zákazníků.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické podklady vztahující se k airline managementu a k problematice zabývající se spokojeností zákazníků.
II. Praktická část
Analyzujte nové trendy strategií rozvoje tradičních a nízkonákladových leteckých společností.
Analyzujte a zhodnoťte současný stav aktivit orientovaných na služby zákazníkům ve společnosti Air Slovakia BWJ, spol. s r.o.
Vypracujte projekt marketingové strategie společnosti Air Slovakia BWJ, spol. s r.o. s ohledem na požadavky zákazníků.
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publ., 2001, 152 s. ISBN 80-7169-996-9
2. KOTLER, P.; ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publ., 2004, 855 s. ISBN 30-247-0513-3
3. ŘEZNÍČEK, B.; ŠARADIN, P. Marketing v dopravě. 1. vyd. Praha: Grada Publ., 2001, 200 s. ISBN 80-247-0051-4
4. SKYTRAX. [online] London (Velká Británie): SKYTRAX Research Co., 1999-2006. [cit. 12.12.2006]. URL: http://www.airlinequality.com/.
5. The Russian Aviation News&Information server. [online] Moskva (Rusko): RusAviaCom, 1997-2006. [cit. 12.12.2006]. URL: http://www.avia.ru/.
Seznam doporučené literatury
1. HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publ., 2001, 152 s. ISBN 80-7169-996-9
2. KOTLER, P.; ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publ., 2004, 855 s. ISBN 30-247-0513-3
3. ŘEZNÍČEK, B.; ŠARADIN, P. Marketing v dopravě. 1. vyd. Praha: Grada Publ., 2001, 200 s. ISBN 80-247-0051-4
4. SKYTRAX. [online] London (Velká Británie): SKYTRAX Research Co., 1999-2006. [cit. 12.12.2006]. URL: http://www.airlinequality.com/.
5. The Russian Aviation News&Information server. [online] Moskva (Rusko): RusAviaCom, 1997-2006. [cit. 12.12.2006]. URL: http://www.avia.ru/.