V diplomové práci se zabývám základními pojmy motivace, motivačními teoriemi a představuji moderní poznatky motivace. Poukazuji na problematiku motivace zaměstnanců, komunikace a informovanosti a vypracovávám teoretický podklad motivačního programu. V praktické části zjišťuji představy pracovníků o motivaci pomocí dotazníkového šetření a tato data analyzuji. Na jejich základě navrhuji motivační program firmy Novesta a.s. s přihlédnutím k možnostem podniku. Závěrem vyhodnocuji možná rizika a očekávané přínosy motivačního programu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with basic concepts of motivation, theories on motivating styles and introduces present motivating knowledge. The issue of staff motivation, communication and informativeness is presented and its theoretical base provided. Taking into account the data, a motivating programme of Novesta has been worked out and scopes of the company. The practical part based on analysing collected information of questionnaires aims at the ideas of staff on this issue. Finally, possible risks and expected contributions of the programme are discussed.
Klíčová slova
motivační teorie, moderní poznatky motivace, pracovní motivace, komunikace a informovanost, motivační program.
Klíčová slova v angličtině
theories of motivation, modern findings motivation, work motivation, communication and informativeness, motivational programme.
Rozsah průvodní práce
123 s., 10 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci se zabývám základními pojmy motivace, motivačními teoriemi a představuji moderní poznatky motivace. Poukazuji na problematiku motivace zaměstnanců, komunikace a informovanosti a vypracovávám teoretický podklad motivačního programu. V praktické části zjišťuji představy pracovníků o motivaci pomocí dotazníkového šetření a tato data analyzuji. Na jejich základě navrhuji motivační program firmy Novesta a.s. s přihlédnutím k možnostem podniku. Závěrem vyhodnocuji možná rizika a očekávané přínosy motivačního programu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with basic concepts of motivation, theories on motivating styles and introduces present motivating knowledge. The issue of staff motivation, communication and informativeness is presented and its theoretical base provided. Taking into account the data, a motivating programme of Novesta has been worked out and scopes of the company. The practical part based on analysing collected information of questionnaires aims at the ideas of staff on this issue. Finally, possible risks and expected contributions of the programme are discussed.
Klíčová slova
motivační teorie, moderní poznatky motivace, pracovní motivace, komunikace a informovanost, motivační program.
Klíčová slova v angličtině
theories of motivation, modern findings motivation, work motivation, communication and informativeness, motivational programme.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku motivace a motivačních teorií.
Vyhotovte teoretický podklad využitelný v projektu.
II. Praktická část
Zjistěte představy pracovníků o motivaci pomocí dotazníkového šetření a proveďte analýzu těchto dat.
Navrhněte projekt motivačního programu s přihlédnutím k možnostem podniku.
Vyhodnoťte možná rizika a očekávané přínosy motivačního programu firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku motivace a motivačních teorií.
Vyhotovte teoretický podklad využitelný v projektu.
II. Praktická část
Zjistěte představy pracovníků o motivaci pomocí dotazníkového šetření a proveďte analýzu těchto dat.
Navrhněte projekt motivačního programu s přihlédnutím k možnostem podniku.
Vyhodnoťte možná rizika a očekávané přínosy motivačního programu firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ADAIR, J. Efektivní motivace. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 80-86851-00-1.
[2] ARMSTRONG, M. A Handbook of human resource management practice. 9. vyd. Londýn: Kogan Page, 2003. ISBN 0 7494 4105 4.
[3] FORSYTH, P. Jak motivovat lidi. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-386-2.
[4] NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. 1. vyd. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
[5] NIERMEYER, R., SEYFFERT M. Jak motivovat sebe a své spolupracovníky 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1223-7.
[6] SANG, H., K. Tisíc a jeden způsob jak motivovat sebe i druhé. 2. vyd. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-078-3.
Seznam doporučené literatury
[1] ADAIR, J. Efektivní motivace. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 80-86851-00-1.
[2] ARMSTRONG, M. A Handbook of human resource management practice. 9. vyd. Londýn: Kogan Page, 2003. ISBN 0 7494 4105 4.
[3] FORSYTH, P. Jak motivovat lidi. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-386-2.
[4] NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. 1. vyd. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
[5] NIERMEYER, R., SEYFFERT M. Jak motivovat sebe a své spolupracovníky 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1223-7.
[6] SANG, H., K. Tisíc a jeden způsob jak motivovat sebe i druhé. 2. vyd. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-078-3.