Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Gazel, spol. s r.o., českého prodejce dřevěného nábytku. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy související s marketingovou komunikací, jejími nástroji a rozdělením a věnuje se teorii plánování komunikační strategie. V navazující praktické části je představena firma Gazel, její současná marketingová komunikace a jsou provedeny analýzy prostředí společnosti. Východiska z praktické části jsou využita k vypracování projektové části, kde je představen návrh nové marketingové komunikace. Práce bude sloužit pro potřeby společnosti.
Anotace v angličtině
The focus of this Master's thesis is on marketing communication of Gazel Inc., a Czech wooden furniture retailer. The theoretical part of the thesis defines basic concepts related to marketing communication, its tools, distribution and deals with the theory of planning a marketing strategy. The follow-up practical part introduces Gazel, its current marketing communication and analyses the environment of the company. Findings from the practical part are used to develop the project part of the thesis, where a new marketing communication proposal is introduced. The thesis will serve the company's needs.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační mix, situační analýza, plánování marketingové komunikace, cílová skupina, reklama
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication mix, situational analysis, planning of marketing communication, target group, advertisement
Rozsah průvodní práce
100 s. (158.283 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Gazel, spol. s r.o., českého prodejce dřevěného nábytku. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy související s marketingovou komunikací, jejími nástroji a rozdělením a věnuje se teorii plánování komunikační strategie. V navazující praktické části je představena firma Gazel, její současná marketingová komunikace a jsou provedeny analýzy prostředí společnosti. Východiska z praktické části jsou využita k vypracování projektové části, kde je představen návrh nové marketingové komunikace. Práce bude sloužit pro potřeby společnosti.
Anotace v angličtině
The focus of this Master's thesis is on marketing communication of Gazel Inc., a Czech wooden furniture retailer. The theoretical part of the thesis defines basic concepts related to marketing communication, its tools, distribution and deals with the theory of planning a marketing strategy. The follow-up practical part introduces Gazel, its current marketing communication and analyses the environment of the company. Findings from the practical part are used to develop the project part of the thesis, where a new marketing communication proposal is introduced. The thesis will serve the company's needs.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační mix, situační analýza, plánování marketingové komunikace, cílová skupina, reklama
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication mix, situational analysis, planning of marketing communication, target group, advertisement
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte stávající marketingovou komunikaci vybrané společnosti.
4. Navrhněte a realizujte kvantitativní výzkum s ohledem na cíl práce.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a navrhněte efektivní komunikační strategii pro zvolenou společnost.
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte stávající marketingovou komunikaci vybrané společnosti.
4. Navrhněte a realizujte kvantitativní výzkum s ohledem na cíl práce.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a navrhněte efektivní komunikační strategii pro zvolenou společnost.
Seznam doporučené literatury
FERRELL, O. C. a Michael HARTLINE, 2010. Marketing Strategy. B.m.: Cengage Learning. ISBN978-0-538-46738-4.
FILL, Chris, 2013. Marketing communications: brands, experiences and participation. 6th ed. Harlow: Pearson, xliii, 820 s. ISBN 978-0-273-77054-1.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOZEL Roman, MYNÁŘOVÁ Lenka, SVOBODOVÁ Hana, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Grada Publishing a.s., ISBN 978-80-247-3527-6
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ, 2012. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4520-6.
Seznam doporučené literatury
FERRELL, O. C. a Michael HARTLINE, 2010. Marketing Strategy. B.m.: Cengage Learning. ISBN978-0-538-46738-4.
FILL, Chris, 2013. Marketing communications: brands, experiences and participation. 6th ed. Harlow: Pearson, xliii, 820 s. ISBN 978-0-273-77054-1.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOZEL Roman, MYNÁŘOVÁ Lenka, SVOBODOVÁ Hana, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Grada Publishing a.s., ISBN 978-80-247-3527-6
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ, 2012. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4520-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku (Prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.) byly položeny tyto otázky:
1. Na základě jakých dat jste konstruovala v rámci Porterovy analýzy: odhad vyjednávající síly odběratelů a dodavatelů, konkurenční rivality v odvětví, a dále hrozbu substitutů a vstupu nových konkurentů na rok 2020 a rok 2021?
2. Na základě jakých dat jste generovala číselné "hodnocení" od -4 do 4 u jednotlivých, zdůvodněných položek v rámci SWOT analýzy (s. 63)?
3. Tvrdíte, že "V posledních letech se stává problémem také nedostupnost hlavních surovin, a to hlavně smrkového dřeva" (s. 56). Přitom v roce 2019 cena dřeva klesla téměř o polovinu a je problém je na trhu uplatnit. Tento faktor by naopak měl ovlivnit hrozbu vstupu nových konkurentů v současnosti na trh. Vysvětlete svůj postoj?
4. Píšete, že "Dotazník obsahoval celkem 26 otázek, v sedmi z nich mohly respondentky volit více odpovědí, dvě otázky byly otevřené, zbývající byly uzavřené." (S. 64.) Otázky, u kterých respondenti volí "více odpovědí", a otázky uzavřené představují dvě odlišné kategorie v rámci typologie otázek? Vysvětlete!
Studentka odpověděla na položené otázky. Vzhledem k nepřesvědčivé prezentaci se komise shodla na hodnocení B.