Diplomová práce si klade za cíl vytvoření komunikační strategie a plánu pro kavárenský provoz, který bude využit k budování povědomí a zvýšení poptávky po službě. Větší část komunikačního plánu bude cílit na dobu po pominutí celosvětové pandemie COVID-19. V první části je vypracován teoretický základ k tématu marketing služeb se zaměřením na tvorbu marketingové a komunikační strategie a komunikačních nástrojů, vhodných k použití ve službách. V praktické části je představena kavárna a zmapován její aktuální stav, okolní trh a vnitřní a vnější faktory. Součástí praktické části jsou také klíčové výsledky smíšeného výzkumu, který si kladl za cíl profilaci cílové skupiny a prověření, jak jsou vybrané komunikační nástroje touto cílovou skupinou využívány. Projektová část práce zahrnuje nastavení komunikační strategie se zaměřením na všechny klíčové části komunikačního plánu.
Anotace v angličtině
The goal of this Master's thesis is to define and set communication strategy for a Café with focus on building awareness and demand increase. The communication plan is primarily targeting the post COVID-19 pandemic period. The theoretical part features the key elements of services marketing as well as marketing and communication strategic planning. The selected Café is described in the practical part of the thesis. Furthermore, this part is dedicated to analysis of internal and external environment of the company as well as to mapping of the market and main competitors. The strengths, weaknesses, opportunities and threats are stated in the practical part as well as the analysis of the marketing research which aimed at profiling the target group and understanding how they use the selected communication channels. The last part if fully focused on creating the communication strategy including all necessary planning steps and covering all key areas within the communication plan.
services marketing, marketing strategy, communication strategy, communication plan, marketing mix, communication channels, café, pandemic
Rozsah průvodní práce
110 s. (142 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce si klade za cíl vytvoření komunikační strategie a plánu pro kavárenský provoz, který bude využit k budování povědomí a zvýšení poptávky po službě. Větší část komunikačního plánu bude cílit na dobu po pominutí celosvětové pandemie COVID-19. V první části je vypracován teoretický základ k tématu marketing služeb se zaměřením na tvorbu marketingové a komunikační strategie a komunikačních nástrojů, vhodných k použití ve službách. V praktické části je představena kavárna a zmapován její aktuální stav, okolní trh a vnitřní a vnější faktory. Součástí praktické části jsou také klíčové výsledky smíšeného výzkumu, který si kladl za cíl profilaci cílové skupiny a prověření, jak jsou vybrané komunikační nástroje touto cílovou skupinou využívány. Projektová část práce zahrnuje nastavení komunikační strategie se zaměřením na všechny klíčové části komunikačního plánu.
Anotace v angličtině
The goal of this Master's thesis is to define and set communication strategy for a Café with focus on building awareness and demand increase. The communication plan is primarily targeting the post COVID-19 pandemic period. The theoretical part features the key elements of services marketing as well as marketing and communication strategic planning. The selected Café is described in the practical part of the thesis. Furthermore, this part is dedicated to analysis of internal and external environment of the company as well as to mapping of the market and main competitors. The strengths, weaknesses, opportunities and threats are stated in the practical part as well as the analysis of the marketing research which aimed at profiling the target group and understanding how they use the selected communication channels. The last part if fully focused on creating the communication strategy including all necessary planning steps and covering all key areas within the communication plan.
services marketing, marketing strategy, communication strategy, communication plan, marketing mix, communication channels, café, pandemic
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte specifikům a trendům v marketingových komunikacích malých podniků a v kavárnictví.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybraný subjekt a jeho dosavadní marketingové komunikace i postavení na trhu.
Zpracujte analýzy sekundárních dat (konkurence, prostředí) a primární šetření k profilaci cílové skupiny a možnostem jejího oslovení.
Na základě výsledků analýz vytvořte komunikační strategii firmy a komunikační plán na zvolené období včetně timingu, personální a finanční náročnosti.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte specifikům a trendům v marketingových komunikacích malých podniků a v kavárnictví.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybraný subjekt a jeho dosavadní marketingové komunikace i postavení na trhu.
Zpracujte analýzy sekundárních dat (konkurence, prostředí) a primární šetření k profilaci cílové skupiny a možnostem jejího oslovení.
Na základě výsledků analýz vytvořte komunikační strategii firmy a komunikační plán na zvolené období včetně timingu, personální a finanční náročnosti.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-6724-6
ISKENDERIAN, Dikran. 2018. Restaurant Marketing and management. New Jersey : Bookbaby. ISBN 978-1-54391-315-6
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2. vydání. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Markerting služeb – efektivně a moderně. 2. aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. 2014. Emoce v marketingu : Jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4843-6
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-6724-6
ISKENDERIAN, Dikran. 2018. Restaurant Marketing and management. New Jersey : Bookbaby. ISBN 978-1-54391-315-6
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2. vydání. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Markerting služeb – efektivně a moderně. 2. aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. 2014. Emoce v marketingu : Jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4843-6
Přílohy volně vložené
1 zip soubor
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) byla položena následující otázky:
1. "moderní" komunikační nástroje jsou mnohdy čerpány z česky psaných zdrojů, a to i z roku 2010. Je otázkou, zda jsou stále moderní v českém/zahraničním prostředí?
2. analytické části práce se soustředí výhradně na současnou klientelu, nikoliv potenciální, objasněte u obhajoby, proč je tomu tak?
V oponentském posudku (Ing. Lenka Harantová, Ph.D.) byly položeny následující otázky:
1. U většiny aktivit projektové části jste jako organizátorka či zodpovědná osoba uvedena Vy. Vyčíslete prosím počet hodin vaší práce a následné navýšení rozpočtu při průměrné hodinové mzdě marketingového specialisty.
2. V projektové části navrhujete využít reklamní "áčko" k psaní vtipných hesel a krátkých citátů, které se budou obměňovat několikrát za den. Prosím navrhněte sedm vtipných hesel na celý týden.
3. Guerilla gardening měl dle harmonogramu proběhnout na přelomu dubna a května. Můžete prosím předložit fotografie?
Studentka objasnila nejasnosti a odpověděla na položené otázky. Vzhledek k přesvědčivé obhajobě práce se komise přiklání k hodnocení A.