Předložená diplomová práce se zabývá humorem v reklamě. Jejím hlavním cílem je zjistit, jak je humor v reklamě vnímán a jak účinným je marketingovým nástrojem. Zda dokáže upoutat recipientovu pozornost a ovlivnit jeho nákupní chování. V teoretické části je definován pojem reklama, popsána historie humoru v reklamě, specifikována média a rozděleny reklamní apely. Praktická část zahrnuje průzkumné šetření, prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní metody zkoumání, realizované formou elektronického dotazníku a obsahové analýzy. V projektové části, v návaznosti na získané poznatky, jsou vymezeny zásady či doporučení, vztahující se k užití humoru v reklamě a navržen vlastní vtipný reklamní spot.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis deals with the use of humor in advertising. Its main goal is to find out how humor is perceived and whether it is an effective marketing tool. It questions if it can attract people's attention and influence their shopping behavior. The theoretical part defines the concept of advertising, the use of humor in advertising, names specific media and lists various advertising appeals. The practical part includes an exploratory survey using quantitative and qualitative research methods, carried out as an electronic questionnaire and content analysis. In the project part of the thesis, the author used the acquired knowledge and defined principles and recommendations related to the use of humor in advertising. Finally, with all that, an own funny advertising spot was produced.
Předložená diplomová práce se zabývá humorem v reklamě. Jejím hlavním cílem je zjistit, jak je humor v reklamě vnímán a jak účinným je marketingovým nástrojem. Zda dokáže upoutat recipientovu pozornost a ovlivnit jeho nákupní chování. V teoretické části je definován pojem reklama, popsána historie humoru v reklamě, specifikována média a rozděleny reklamní apely. Praktická část zahrnuje průzkumné šetření, prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní metody zkoumání, realizované formou elektronického dotazníku a obsahové analýzy. V projektové části, v návaznosti na získané poznatky, jsou vymezeny zásady či doporučení, vztahující se k užití humoru v reklamě a navržen vlastní vtipný reklamní spot.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis deals with the use of humor in advertising. Its main goal is to find out how humor is perceived and whether it is an effective marketing tool. It questions if it can attract people's attention and influence their shopping behavior. The theoretical part defines the concept of advertising, the use of humor in advertising, names specific media and lists various advertising appeals. The practical part includes an exploratory survey using quantitative and qualitative research methods, carried out as an electronic questionnaire and content analysis. In the project part of the thesis, the author used the acquired knowledge and defined principles and recommendations related to the use of humor in advertising. Finally, with all that, an own funny advertising spot was produced.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. druhé rozšírené a prepracované vydanie. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2003. Marketing a reklama: učební text. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. ISBN 80-7318-140-1.
TELLIS, Gerard J, 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2012. Psychologie reklamy. 4., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2008. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. druhé rozšírené a prepracované vydanie. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2003. Marketing a reklama: učební text. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. ISBN 80-7318-140-1.
TELLIS, Gerard J, 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2012. Psychologie reklamy. 4., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Vysvetlite, na základe čoho ste si vybrali 5 humorných spotov, ktoré sa stali súčasťou Vášho dotazníkového prieskumu a obsahovej analýzy.
2. Definujte základné hodnotiace kritériá, pomocou ktorých by bolo možné reklamné spoty dostatočne objektívne porovnať.
3. Bližšie charakterizujte vhodnosť použitia humoru vo vzťahu k značke LG, jej produktom, cieľovej skupine a konkurencii.
Student plně zodpověděl na otázky.