Diplomová práce je zaměřena na budování značky OXALIS v digitálním prostředí. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část vymezuje teoretická východiska pro strategii budování značky, její řízení a konkurenceschopnost. Praktická část obsahuje představení společnosti, analyzuje současnou brandingovou strategii, vyhodnocuje kvalitativní výzkum, jehož výsledkem je stanovení positioningu značky. Dále odhaluje možné faktory oslabující značku a navrhuje řešení pro budování značky v digitálním prostředí směřující k jejímu posílení. Projektová část je věnována návrhu komunikační marketingové strategie při využití online kanálů a nástrojů. Závěr je sumarizací získaných teoretických informací a jejich aplikace v části praktické a projektové.
Annotation in English
The diploma thesis is focused on building the OXALIS brand in a digital environment. Thesis is divided into three parts. The theoretical part defines the theoretical basis for the brand building strategy, its management and competitiveness. The practical part contains the introduction of the company, analyzes the current branding strategy, and evaluates qualitative research, which resulted in the determination of brand positioning. It also reveals possible factors that weaken the brand and suggests solutions for brand building in digital environment aimed at strengthening it. The project part is devoted to the design of a communication marketing strategy using online channels and tools. The conclusion is a summary of the acquired theoretical information and their application in the practical and project part.
Keywords
branding, budování značky, prvky značky, poslání a vize značky, identita značky, řízení značky, digitální branding, digitální marketing, nástroje pro budování značky, konkurence, konkurenční strategie
Keywords in English
branding, brand building, brand elements, brand mission and vision, brand identity, brand management, digital branding, digital marketing, tools of brand building, competition, competition strategies
Length of the covering note
88 s. (150 088 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je zaměřena na budování značky OXALIS v digitálním prostředí. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část vymezuje teoretická východiska pro strategii budování značky, její řízení a konkurenceschopnost. Praktická část obsahuje představení společnosti, analyzuje současnou brandingovou strategii, vyhodnocuje kvalitativní výzkum, jehož výsledkem je stanovení positioningu značky. Dále odhaluje možné faktory oslabující značku a navrhuje řešení pro budování značky v digitálním prostředí směřující k jejímu posílení. Projektová část je věnována návrhu komunikační marketingové strategie při využití online kanálů a nástrojů. Závěr je sumarizací získaných teoretických informací a jejich aplikace v části praktické a projektové.
Annotation in English
The diploma thesis is focused on building the OXALIS brand in a digital environment. Thesis is divided into three parts. The theoretical part defines the theoretical basis for the brand building strategy, its management and competitiveness. The practical part contains the introduction of the company, analyzes the current branding strategy, and evaluates qualitative research, which resulted in the determination of brand positioning. It also reveals possible factors that weaken the brand and suggests solutions for brand building in digital environment aimed at strengthening it. The project part is devoted to the design of a communication marketing strategy using online channels and tools. The conclusion is a summary of the acquired theoretical information and their application in the practical and project part.
Keywords
branding, budování značky, prvky značky, poslání a vize značky, identita značky, řízení značky, digitální branding, digitální marketing, nástroje pro budování značky, konkurence, konkurenční strategie
Keywords in English
branding, brand building, brand elements, brand mission and vision, brand identity, brand management, digital branding, digital marketing, tools of brand building, competition, competition strategies
Research Plan
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů z oblasti budování značky.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky a v rámci výzkumné metody v podobě kvalitativního šetření a marketingové analýzy. Zvolte vhodná kritéria k získání a posouzení požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Zpracujte výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů a marketingové analýzy. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení marketingové strategie pro budování zvolené značky v digitálním prostředí.
Research Plan
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů z oblasti budování značky.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky a v rámci výzkumné metody v podobě kvalitativního šetření a marketingové analýzy. Zvolte vhodná kritéria k získání a posouzení požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Zpracujte výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů a marketingové analýzy. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení marketingové strategie pro budování zvolené značky v digitálním prostředí.
Recommended resources
AAKER, David A. 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press. ISBN 8072268856.
DE CHERNATONY, Leslie. 2009. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press. ISBN 9788025120071.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
MARTIN, Gail Z. 2017. The essential social media marketing handbook: a new roadmap for maximizing your brand, influence, and credibility. Newburyport: Career Press. ISBN 9781632650924.
PŘIBOVÁ, Marie. 2000. Strategické řízení značky: brand management. Praha: Ekopress. ISBN 8086119270.
TAYLOR, David. 2007. Brand management: budování značky od vize k cíli. Brno: Computer Press. ISBN 9788025118184.
Recommended resources
AAKER, David A. 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press. ISBN 8072268856.
DE CHERNATONY, Leslie. 2009. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press. ISBN 9788025120071.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
MARTIN, Gail Z. 2017. The essential social media marketing handbook: a new roadmap for maximizing your brand, influence, and credibility. Newburyport: Career Press. ISBN 9781632650924.
PŘIBOVÁ, Marie. 2000. Strategické řízení značky: brand management. Praha: Ekopress. ISBN 8086119270.
TAYLOR, David. 2007. Brand management: budování značky od vize k cíli. Brno: Computer Press. ISBN 9788025118184.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Mezi slabými stránkami uvádíte motivaci zaměstnanců. Co pro její posílení konkrétně navrhujete?
Co Vás vedlo k tomu, že jste se v projektu zaměřila výhradně na online komunikační kanály a nástroje?
Jak jinak ještě může značka využít poznatky z průzkumu?
Studentka měla dotazy připraveny, komise se ale shodla na hodnocení vedoucího práce.