Diplomová práce zkoumá blog jako nástroj budování značky. Teoretická část práce vysvětluje termíny budování značky, komunikační mix, online marketing se zaměřením na obsahový marketing a blog jako takový. Praktická část se věnuje analýze stávajícího blogu knižního nakladatelství. Na základě závěrů analýzy je v projektové části navržena nová komunikační strategie blogu.
Annotation in English
The thesis examines the blog as a brand building tool. The theoretical part of the thesis explains the terms brand building, communication mix, online marketing with a focus on content marketing and the blog. The practical part is devoted to the analysis of the existing book publishing blog. Based on the conclusions of the analysis, a new communication strategy of the blog is proposed in the project part.
brand, brand building, communication mix, blog, marketing communication, content marketing, book publishing
Length of the covering note
87 s. (142 633 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce zkoumá blog jako nástroj budování značky. Teoretická část práce vysvětluje termíny budování značky, komunikační mix, online marketing se zaměřením na obsahový marketing a blog jako takový. Praktická část se věnuje analýze stávajícího blogu knižního nakladatelství. Na základě závěrů analýzy je v projektové části navržena nová komunikační strategie blogu.
Annotation in English
The thesis examines the blog as a brand building tool. The theoretical part of the thesis explains the terms brand building, communication mix, online marketing with a focus on content marketing and the blog. The practical part is devoted to the analysis of the existing book publishing blog. Based on the conclusions of the analysis, a new communication strategy of the blog is proposed in the project part.
V projektové části navrhněte komunikační strategii blogu.
Recommended resources
KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed, global ed. Harlow, Pearson, 2013, 590 s. ISBN 9780273779414
MILLER, Donald. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. Thomas Nelson Publishers, 2017, 240 s. ISBN 978-07-180-3332-3
OGILVY, David. O reklamě v digitálním věku. Svojtka&Co., 2018, 224 s. ISBN 978-80-256-2159-2
OLINS, Wally. Brand New: Nová podoba značek. Slovart, 2016, 200 s. ISBN 978-80-7529-047-2
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. 2014. Obsahový marketing. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4152-6.
ROWLES, Daniel. Digital branding: a complete step-by-step guide to strategy, tactics,tools and measurement. Second edition. London: KoganPage, 2018. ISBN 978-0-7494-8169-8.
Recommended resources
KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed, global ed. Harlow, Pearson, 2013, 590 s. ISBN 9780273779414
MILLER, Donald. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. Thomas Nelson Publishers, 2017, 240 s. ISBN 978-07-180-3332-3
OGILVY, David. O reklamě v digitálním věku. Svojtka&Co., 2018, 224 s. ISBN 978-80-256-2159-2
OLINS, Wally. Brand New: Nová podoba značek. Slovart, 2016, 200 s. ISBN 978-80-7529-047-2
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. 2014. Obsahový marketing. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4152-6.
ROWLES, Daniel. Digital branding: a complete step-by-step guide to strategy, tactics,tools and measurement. Second edition. London: KoganPage, 2018. ISBN 978-0-7494-8169-8.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Uvádíte, že spolupráce s dosavadní programátorskou externí dodavatelskou firmou je obtížná. Zkoumali jste i jiné možnosti? Např. pohodlný a jednoduchý Mioweb?
" Jak předpokládáte motivovat spolupracovníky, aby se podíleli na tvorbě obsahu Kavárny?
" Jak budete měřit podíl Kavárny na zvýšení tržeb (sekundární cíl)?
Studentka plně zodpověděla otázky.