Tato diplomová práce se zabývá spokojeností zaměstnanců s nastolenou interní komunikací ve vybrané firmě a s jednotlivými komunikačními nástroji, které jsou za tímto účelem využívány napříč všemi úrovněmi v organizaci. Cílem práce je navrhnout zlepšení v oblasti interní komunikace realizovatelná v praxi. Diplomová práce se skládá ze tří částí. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy public relations, interní komunikace a manažerské komunikace. V praktické části je představena vybraná firma a jsou prezentovány výsledky dvou primárních výzkumů. V kvantitativním výzkumu jsou formou dotazníku osloveni řadoví zaměstnanci firmy a v kvalitativním výzkumu jsou s klíčovými zaměstnanci firmy realizovány individuální polostrukturované rozhovory. V závěrečné projektové části jsou na základě zjištěných poznatků definována doporučení a navržena opatření vedoucí k efektivnější interní komunikaci.
Anotace v angličtině
This master´s thesis deals with employee's satisfaction with the established internal communication in the selected company and with individual communication tools which are used for this purpose across all levels in the organization. Main goal of the thesis is to suggest improvements in internal communications feasible in practice. The master´s thesis consists of three parts. The theoretical part characterizes the basic concepts of public relations, internal communication, and managerial communication. The practical part introduces the selected company and presents the results of two primary researches. Ordinary employees of the company are addressed in the form of a questionnaire in quantitative research and individual semi-structured interviews are conducted with key employees in qualitative research. In the final project part, based on the findings, recommendations are made and measures leading to more effective internal communication are proposed.
Klíčová slova
public relations, interní komunikace, nástroj interní komunikace, manažerská komunikace, efektivita
Klíčová slova v angličtině
public relations, internal communication, internal communication tool, managerial communication, efficiency
Rozsah průvodní práce
97 s. (173 608 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá spokojeností zaměstnanců s nastolenou interní komunikací ve vybrané firmě a s jednotlivými komunikačními nástroji, které jsou za tímto účelem využívány napříč všemi úrovněmi v organizaci. Cílem práce je navrhnout zlepšení v oblasti interní komunikace realizovatelná v praxi. Diplomová práce se skládá ze tří částí. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy public relations, interní komunikace a manažerské komunikace. V praktické části je představena vybraná firma a jsou prezentovány výsledky dvou primárních výzkumů. V kvantitativním výzkumu jsou formou dotazníku osloveni řadoví zaměstnanci firmy a v kvalitativním výzkumu jsou s klíčovými zaměstnanci firmy realizovány individuální polostrukturované rozhovory. V závěrečné projektové části jsou na základě zjištěných poznatků definována doporučení a navržena opatření vedoucí k efektivnější interní komunikaci.
Anotace v angličtině
This master´s thesis deals with employee's satisfaction with the established internal communication in the selected company and with individual communication tools which are used for this purpose across all levels in the organization. Main goal of the thesis is to suggest improvements in internal communications feasible in practice. The master´s thesis consists of three parts. The theoretical part characterizes the basic concepts of public relations, internal communication, and managerial communication. The practical part introduces the selected company and presents the results of two primary researches. Ordinary employees of the company are addressed in the form of a questionnaire in quantitative research and individual semi-structured interviews are conducted with key employees in qualitative research. In the final project part, based on the findings, recommendations are made and measures leading to more effective internal communication are proposed.
Klíčová slova
public relations, interní komunikace, nástroj interní komunikace, manažerská komunikace, efektivita
Klíčová slova v angličtině
public relations, internal communication, internal communication tool, managerial communication, efficiency
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Formulujte cíl, výzkumné otázky a výzkumné metody práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost a analyzujte její současnou interní komunikaci.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum s ohledem na cíl práce.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte relevantní závěry a navrhněte efektivnější interní komunikaci pro vybranou společnost ve formě projektu.
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Formulujte cíl, výzkumné otázky a výzkumné metody práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost a analyzujte její současnou interní komunikaci.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum s ohledem na cíl práce.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte relevantní závěry a navrhněte efektivnější interní komunikaci pro vybranou společnost ve formě projektu.
Seznam doporučené literatury
COPLEY, Paul. 2014. Marketing communications management: analysis, planning, implementation. Second edition. London: SAGE Publications, xv, 464 s. ISBN 9780857027863
HALADA, Jan, ed. 2011. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015, 118 s. ISBN 9788024630755
HOLÁ, Jana. 2011. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2636-3
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6
MOLEN, H. T. van der a Yvonne H. GRAMSBERGEN-HOOGLAND. 2019. Communication in organizations: basic skills and conversation models. Second Edition. Abingdon, Oxon: Routledge. ISBN 9781315147963
Seznam doporučené literatury
COPLEY, Paul. 2014. Marketing communications management: analysis, planning, implementation. Second edition. London: SAGE Publications, xv, 464 s. ISBN 9780857027863
HALADA, Jan, ed. 2011. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015, 118 s. ISBN 9788024630755
HOLÁ, Jana. 2011. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2636-3
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6
MOLEN, H. T. van der a Yvonne H. GRAMSBERGEN-HOOGLAND. 2019. Communication in organizations: basic skills and conversation models. Second Edition. Abingdon, Oxon: Routledge. ISBN 9781315147963
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
o Aké boli dôvody, pre ktoré bol realizovaný najskôr kvantitatívny výskum a až následne kvalitatívny? Nebol by vhodnejší opačný postup?
o V kontexte skúmanej problematiky boli zaznamenané i negatívne javy, ako napríklad mobbing, bossing, či staffing?
o Zvažujete možnosti implementácie princípov spoločensky zodpovedného podnikania v podmienkach skúmaného podniku v previazanosti na internú komunikáciu.
Studentka plně odpověděla na položené otázky.