Diplomová práce se zabývá konkrétními etickými aspekty reklamy na alkoholické nápoje. Teoretická část pojednává o podnikatelské etice, reklamě, alkoholických nápojích a regulaci reklamy. Praktická část využívá kvalitativní i kvantitativní metody výzkumu ke zjištění pohledu školních dětí na alkoholické nápoje a reklamu na ně. Projektová část předkládá doporučení, jak zlepšit alkoholovou problematiku v České republice, pomocí zákonných úprav a návrhu sociální kampaně.
Annotation in English
The diploma thesis deals with specific ethical aspects of advertising for alcoholic beverages. The theoretical part deals with business ethics, advertising, alcoholic beverages and regulation of advertising. The practical part uses qualitative and quantitative methods to find out the view of school children on alcoholic beverages and advertising on them. The project part proposes recommendations on how to improve alcohol issues in the Czech Republic, through legislation and the design of a social campaign.
Keywords
etika, reklama, alkoholické nápoje, sociální reklama, školní děti
Keywords in English
ethics, advertising, alcoholic beverages, social advertising, school children
Length of the covering note
76 s. (110 665 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá konkrétními etickými aspekty reklamy na alkoholické nápoje. Teoretická část pojednává o podnikatelské etice, reklamě, alkoholických nápojích a regulaci reklamy. Praktická část využívá kvalitativní i kvantitativní metody výzkumu ke zjištění pohledu školních dětí na alkoholické nápoje a reklamu na ně. Projektová část předkládá doporučení, jak zlepšit alkoholovou problematiku v České republice, pomocí zákonných úprav a návrhu sociální kampaně.
Annotation in English
The diploma thesis deals with specific ethical aspects of advertising for alcoholic beverages. The theoretical part deals with business ethics, advertising, alcoholic beverages and regulation of advertising. The practical part uses qualitative and quantitative methods to find out the view of school children on alcoholic beverages and advertising on them. The project part proposes recommendations on how to improve alcohol issues in the Czech Republic, through legislation and the design of a social campaign.
Keywords
etika, reklama, alkoholické nápoje, sociální reklama, školní děti
Keywords in English
ethics, advertising, alcoholic beverages, social advertising, school children
Research Plan
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se etických aspektů reklamy na alkoholické nápoje.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní i kvantitativní výzkum zaměřený na reklamu na alkoholické nápoje a alkoholovou problematiku z hlediska dětských respondentů.
4. Na základě výsledků výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení pro projektovou část.
5. Navrhněte sociální kampaň, která by mohla pomoci řešit alkoholovou problematiku v České republice.
Research Plan
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se etických aspektů reklamy na alkoholické nápoje.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní i kvantitativní výzkum zaměřený na reklamu na alkoholické nápoje a alkoholovou problematiku z hlediska dětských respondentů.
4. Na základě výsledků výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení pro projektovou část.
5. Navrhněte sociální kampaň, která by mohla pomoci řešit alkoholovou problematiku v České republice.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketingové kampaně v Česku. I., Ochrana zdraví. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 294 s. ISBN 9788087500750.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 9788090427334.
SMITH, N. Craig a Patrick E. MURPHY, ed. Marketing ethics. London: SAGE, 2012, 5 sv. Sage library of marketing. ISBN 9781446208106.
ŠAMÁNEK, Milan a Zuzana URBANOVÁ. Když víno léčí. Praha: Galén, 2013, 124 s. ISBN 9788072629725.
ŠILER, Vladimír. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996, 30 s. ISBN 8086058107.
WINTER, Filip. Reklama a právo. Praha: Orac, 2001, 143 s. Iuris context. ISBN 8086199312.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketingové kampaně v Česku. I., Ochrana zdraví. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 294 s. ISBN 9788087500750.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 9788090427334.
SMITH, N. Craig a Patrick E. MURPHY, ed. Marketing ethics. London: SAGE, 2012, 5 sv. Sage library of marketing. ISBN 9781446208106.
ŠAMÁNEK, Milan a Zuzana URBANOVÁ. Když víno léčí. Praha: Galén, 2013, 124 s. ISBN 9788072629725.
ŠILER, Vladimír. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996, 30 s. ISBN 8086058107.
WINTER, Filip. Reklama a právo. Praha: Orac, 2001, 143 s. Iuris context. ISBN 8086199312.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Prešiel dotazník pre-testom?
" Podľa akého kľúča ste vytvorili témy vyvierajúce zo skupinového rozhovoru?
" Je zvýšenie ceny alkoholických nápojov, ako to navrhujte, riešením vo Vami vytýčeného problému?
Studentka odpověděla na položené otázky.