Diplomová práce se zabývá pivovarnictvím, pivním průmyslem a možnosti vstupu malého pivovaru na komerční trh. V teoretické práci je zmapovaná historie piva a pivovarnictví. Teoretická část také krátce vyjasňuje pojmy marketing a marketingová komunikace ze kte- rých vyplývá komunikační strategie.
Cílem diplomové práce je zjistit postoj české veřejnosti k pivu, pivovarům a ke vstupu no- vých pivovarů na trh. Dílčím cílem je také zjistit, jaký komunikační mix v případě vstupu nového pivovaru na trh je vhodný.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the brewing industry, the beer industry and the possibilities of a small brewery entering the commercial market. The theoretical work maps the history of beer and brewing. The theoretical part also briefly clarifies the concepts of marketing and marketing communication from which the communication strategy follows.
The aim of the diploma thesis is to find out the attitude of the Czech public towards beer, breweries and the entry of new breweries into the market. A partial goal is also to find out which communication mix is suitable in the case of a new brewery entering the market.
Klíčová slova
pivo, pivovar, marketingová komunikace, komunikační strategie, obchodní strategie
Klíčová slova v angličtině
beer, brewery, marketing communication, communication stratégy, business strategy
Rozsah průvodní práce
87 s. (120 703 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá pivovarnictvím, pivním průmyslem a možnosti vstupu malého pivovaru na komerční trh. V teoretické práci je zmapovaná historie piva a pivovarnictví. Teoretická část také krátce vyjasňuje pojmy marketing a marketingová komunikace ze kte- rých vyplývá komunikační strategie.
Cílem diplomové práce je zjistit postoj české veřejnosti k pivu, pivovarům a ke vstupu no- vých pivovarů na trh. Dílčím cílem je také zjistit, jaký komunikační mix v případě vstupu nového pivovaru na trh je vhodný.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the brewing industry, the beer industry and the possibilities of a small brewery entering the commercial market. The theoretical work maps the history of beer and brewing. The theoretical part also briefly clarifies the concepts of marketing and marketing communication from which the communication strategy follows.
The aim of the diploma thesis is to find out the attitude of the Czech public towards beer, breweries and the entry of new breweries into the market. A partial goal is also to find out which communication mix is suitable in the case of a new brewery entering the market.
Klíčová slova
pivo, pivovar, marketingová komunikace, komunikační strategie, obchodní strategie
Klíčová slova v angličtině
beer, brewery, marketing communication, communication stratégy, business strategy
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši k tématu strategického přístupu k podnikání v oblasti gastronomie (B2B). Zohledněte trendy v marketingové komunikaci.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte nově vzniklý subjekt, jeho poslání a vizi.
Realizujte analýzu sekundárních zdrojů dat a primární šetření s cílem získat podklady o cílové skupině a situaci na trhu.
Na základě výsledků analýz zpracujte komunikační strategii minipivovaru se všemi náležitostmi.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši k tématu strategického přístupu k podnikání v oblasti gastronomie (B2B). Zohledněte trendy v marketingové komunikaci.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte nově vzniklý subjekt, jeho poslání a vizi.
Realizujte analýzu sekundárních zdrojů dat a primární šetření s cílem získat podklady o cílové skupině a situaci na trhu.
Na základě výsledků analýz zpracujte komunikační strategii minipivovaru se všemi náležitostmi.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
ARNOLD, John Paul. Origin and History of Beer and Brewing: From Prehistoric Times to the Beginning of Brewing Science and Technology. Reprint Edition by BeerBooks, 2005. ISBN 9780966208412.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024741505.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Pu-blishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0206-8.
Seznam doporučené literatury
ARNOLD, John Paul. Origin and History of Beer and Brewing: From Prehistoric Times to the Beginning of Brewing Science and Technology. Reprint Edition by BeerBooks, 2005. ISBN 9780966208412.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024741505.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Pu-blishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0206-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student se k Státním závěrečným zkouškám nedostavil.