Diplomová práce se zabývá tématem komunikační strategie podnikatele na ponku. První část práce je založena na teoretických východiscích marketingové a komunikační strategie v oblasti malých podnikatelů a firem.
Druhá, praktická část je shrnutím komunikace na ponku, a to prostřednictvím analýzy stavu současné situace. Následuje série individuálních rozhovorů. Tyto rozhovory zjišťují, jak je vnímaná současná komunikace a jaké možnosti jsou shledávány jako adekvátní pro efektivnější budoucí komunikaci.
Projektová část shrnuje všechny poznatky z části praktické a přináší tak komplexní návrh komunikační strategie, která je postavena na celkovém šetření a je uchopena pro její vyu-žití v rámci malého podnikatele v daném oboru.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with communication strategy of the entrepreneur na ponku. First part of the thesis is based on theoretical background in the field of marketing and communication strategy of entrepreneurs and small businesses.
Second - practical part of the thesis summarizes the communication of na ponku using analysis of the state of current situation. Following part contains a series of individual interviews. These interviews investigate the current communication, how the communication is perceived and what options are the most appropriate for the future communication to be more effective.
The project part sums up the findings from the practical part and brings the complex plan of communication strategy, which is based on the total research and can be used by the small business in given field.
Klíčová slova
marketingový mix, komunikační mix, marketingová komunikace, komunikační strategie, podnikatel, malá firma
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, communication mix, marketing communication, communication strategy, entrepreneur, small business
Rozsah průvodní práce
110 s. (173 203)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem komunikační strategie podnikatele na ponku. První část práce je založena na teoretických východiscích marketingové a komunikační strategie v oblasti malých podnikatelů a firem.
Druhá, praktická část je shrnutím komunikace na ponku, a to prostřednictvím analýzy stavu současné situace. Následuje série individuálních rozhovorů. Tyto rozhovory zjišťují, jak je vnímaná současná komunikace a jaké možnosti jsou shledávány jako adekvátní pro efektivnější budoucí komunikaci.
Projektová část shrnuje všechny poznatky z části praktické a přináší tak komplexní návrh komunikační strategie, která je postavena na celkovém šetření a je uchopena pro její vyu-žití v rámci malého podnikatele v daném oboru.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with communication strategy of the entrepreneur na ponku. First part of the thesis is based on theoretical background in the field of marketing and communication strategy of entrepreneurs and small businesses.
Second - practical part of the thesis summarizes the communication of na ponku using analysis of the state of current situation. Following part contains a series of individual interviews. These interviews investigate the current communication, how the communication is perceived and what options are the most appropriate for the future communication to be more effective.
The project part sums up the findings from the practical part and brings the complex plan of communication strategy, which is based on the total research and can be used by the small business in given field.
Klíčová slova
marketingový mix, komunikační mix, marketingová komunikace, komunikační strategie, podnikatel, malá firma
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, communication mix, marketing communication, communication strategy, entrepreneur, small business
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o specificích marketingu živnostníků a malých firem i tvorbě komunikační strategie s ohledem na aktuální trendy.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost, její dosavadní marketingové komunikace.
4. Analyzujte současnou situaci a na základě primárního šetření také možnosti komunikačního působení firmy.
5. Na základě výsledků šetření a předchozí analýzy zpracujte konkrétní komunikační strategii a plán její realizace na vybrané období.
6. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o specificích marketingu živnostníků a malých firem i tvorbě komunikační strategie s ohledem na aktuální trendy.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost, její dosavadní marketingové komunikace.
4. Analyzujte současnou situaci a na základě primárního šetření také možnosti komunikačního působení firmy.
5. Na základě výsledků šetření a předchozí analýzy zpracujte konkrétní komunikační strategii a plán její realizace na vybrané období.
6. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007, 278 s. Manažer. Marketing. ISBN 9788024715353.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006, xvii, 443 s. ISBN 8025110419.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 9788024757698
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 8024702541.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 9788027107872.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007, 278 s. Manažer. Marketing. ISBN 9788024715353.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006, xvii, 443 s. ISBN 8025110419.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 9788024757698
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 8024702541.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 9788027107872.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. Projekt je postaven na sekundárních analýzách a rozhovorech. Nakolik jsou takové podklady spolehlivé pro nastavení efektivního projektu?
2. Na s. 50 se nachází netradiční vyhodnocení PEST analýzy do SWOT. Jaký je v tomto pojetí rozdíl mezi S a O a mezi W a T?
V oponentském posudku (Mgr.Eva Šikl Burešová, PhD.) byly položeny následující otázky:
1. V ČR je zhruba 950 000 podnikatelů. Ve Vaší práci uvádíte, že by mělo mít každé podnikání ustanovené mise a vize, aby daný podnikatel věděl, kam směřuje. Jde o velmi ideální stav, který je u mnohých živnostníků těžce dosažitelný z důvodu kapacit i ne-marketingového vzdělávání. Jak byste toto řešila, aby se návod i vysvětlení této důležité disciplíny dostal mezi co největší množství podnikatelů v ČR?
2. FB stránku "na ponku" sleduje 138 lidí. Jaký počet sledujících by byl vaší metou? Prosím vaše stanovisko odůvodněte.
3. Myslíte si, že by mohly v komunikaci kvality práce "na ponku" dobře fungovat referenční přívěhy spokojených zákazníků? Pokud ano, jak byste k takové aktivitě prakticky přistoupila?
Studentka odpověděla na položené otázky. Vzhledem k výhradám v posudcích se komise přiklání k hodnocení C.