Předložená diplomová práce si klade za cíl navrhnout efektivní reklamní kampaň
na sociálních sítích pro českou módní značku Zannia a sestává ze tří dílčích částí. První z nich se na základě literární rešerše zaměřuje na přehledné shrnutí teoretických poznatků, a to jak z oblasti online marketingu a sociálních sítí, tak také reklamy na sociálních sítích a reklamy v oblasti módy. Charakterizováno je podrobněji i nákupní chování žen na sociálních sítích. Analytická část detailně popisuje danou módní značku a za realizace obsahové a výkonnostní analýzy evaluuje vybrané reklamní kampaně značky. Pro zjištění postojů zástupců cílové skupiny k reklamám na sociálních sítích a identifikace pro ni efektivních apelů je následně realizován také kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů, který zahrnuje také A/B test reklamních příspěvků značky Zannia a dvou jejích nejvýznamnějších konkurentů. Projektová část se poté zabývá samotným návrhem reklamní kampaně, na základě níž by cílové publikum mohlo zrealizovat kýženou konverzní událost s co nejvyšší pravděpodobností.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis resides in the proposal of an effective social media advertising campaign for the Czech fashion brand Zannia. The thesis is comprised of three constituent parts. Based on a literature review, the first part provides a theoretical background regarding both online marketing, as well as social media and fashion advertising. The purchase behavior of women on social networks is also characterized. All these aspects are crucial for the realization of the other two parts of the thesis. The selected fashion brand is described and its advertising campaigns are evaluated in the analytical part, both from the perspective of content and performance analyses. In order to find out the attitudes of the brand's target group's representatives towards advertisements on social media and to identify effective appeals, a qualitative research is realized in the form of semi-structured interviews. Within the interviews, an A/B test regarding advertisements of Zannia and its two most significant competitors was also included. The project part deals with the design of the advertising campaign itself, thanks to which the target audience could realize the desired conversion event with the highest possible probability.
Klíčová slova
sociální sítě, reklamní kampaň, reklama na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
social networks, advertising campaign, social media advertising
Rozsah průvodní práce
140 s. (172 258 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce si klade za cíl navrhnout efektivní reklamní kampaň
na sociálních sítích pro českou módní značku Zannia a sestává ze tří dílčích částí. První z nich se na základě literární rešerše zaměřuje na přehledné shrnutí teoretických poznatků, a to jak z oblasti online marketingu a sociálních sítí, tak také reklamy na sociálních sítích a reklamy v oblasti módy. Charakterizováno je podrobněji i nákupní chování žen na sociálních sítích. Analytická část detailně popisuje danou módní značku a za realizace obsahové a výkonnostní analýzy evaluuje vybrané reklamní kampaně značky. Pro zjištění postojů zástupců cílové skupiny k reklamám na sociálních sítích a identifikace pro ni efektivních apelů je následně realizován také kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů, který zahrnuje také A/B test reklamních příspěvků značky Zannia a dvou jejích nejvýznamnějších konkurentů. Projektová část se poté zabývá samotným návrhem reklamní kampaně, na základě níž by cílové publikum mohlo zrealizovat kýženou konverzní událost s co nejvyšší pravděpodobností.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis resides in the proposal of an effective social media advertising campaign for the Czech fashion brand Zannia. The thesis is comprised of three constituent parts. Based on a literature review, the first part provides a theoretical background regarding both online marketing, as well as social media and fashion advertising. The purchase behavior of women on social networks is also characterized. All these aspects are crucial for the realization of the other two parts of the thesis. The selected fashion brand is described and its advertising campaigns are evaluated in the analytical part, both from the perspective of content and performance analyses. In order to find out the attitudes of the brand's target group's representatives towards advertisements on social media and to identify effective appeals, a qualitative research is realized in the form of semi-structured interviews. Within the interviews, an A/B test regarding advertisements of Zannia and its two most significant competitors was also included. The project part deals with the design of the advertising campaign itself, thanks to which the target audience could realize the desired conversion event with the highest possible probability.
Klíčová slova
sociální sítě, reklamní kampaň, reklama na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
social networks, advertising campaign, social media advertising
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti reklamy na sociálních sítích.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody v podobě kvalitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení reklamní kampaně na sociálních sítích pro vybranou společnost.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti reklamy na sociálních sítích.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody v podobě kvalitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení reklamní kampaně na sociálních sítích pro vybranou společnost.
Seznam doporučené literatury
EGER, Ludvík a kol. 2015. Marketing na internetu. Plzeň: ZČU. ISBN 978-80-2610-573-2.
KOTLER, Philip a Kevin L. KELLER. 2015. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson. ISBN 978-12-9209-262-1.
RODGERS, Shelly a Esther THORSON. 2017. Digital Advertising: Theory and Research. 3rd edition. New York: Routledge. ISBN 9781138654426.
SMITH, Mark. 2017. Social media marketing: Facebook marketing, Youtube marketing, Instagram marketing. USA: Createspace Independent Publishing Platform. ISBN 9781976544347.
TUTEN, Tracy L. a Michael R. SOLOMON. 2018. Social Media Marketing. 3rd ed. UK: Sage Publications. ISBN 978-1-5264-2386-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Prosím, krátce popište, jaká jsou pro značku Zannia kritéria úspěšnosti reklamy, například počet prokliků, počet vložení do košíku, počet nákupů?
Studentka připraveně reagovala na dotazy.