Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunikace českých politických subjektů na sociálních sítích s detailním zaměřením především na sociální síť Facebook. Cílem je zjistit rozdíly v komunikaci jednotlivých politických subjektů a postoje respondentů ke komunikaci strany. V teoretické části práce je rozebírána problematika politického marketingu, principy komunikace a sociálních sítí. V praktické části práce probíhá mediální analýza komunikace parlamentních stran na sociální síti Facebook. V druhé části praktické části je provedeno kvantitativní dotazníkové šetření, které má za úkol zjistit postoje generace Y a Z ke komunikaci jednotlivých stran a jejich chování na sociálních sítích obecně.
Anotace v angličtině
This dissertation theses The communication of the Czech political subjects on social media with detail a focus especially on Facebook. The main goal is to find out major differences in the communication of these subjects and attitudes of the respondents to their communication. The theoretical chapter is describing the problematics of political marketing and the principles of communication on social media. The practical chapter consists of two parts. The first one is a medial analysis of the parliamentary parties' communication on Facebook. The second part is practical and it contains qualitative questionnaire survey which obtains the opinions of generations Y and Z on the communication and the behavior of the political parties through the internet.
Klíčová slova
Politický marketing, Sociální sítě, Facebook, Twitter, Instagram, Komunikace
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Political markething, Social networks, Facebook, Twitter, Instagram
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunikace českých politických subjektů na sociálních sítích s detailním zaměřením především na sociální síť Facebook. Cílem je zjistit rozdíly v komunikaci jednotlivých politických subjektů a postoje respondentů ke komunikaci strany. V teoretické části práce je rozebírána problematika politického marketingu, principy komunikace a sociálních sítí. V praktické části práce probíhá mediální analýza komunikace parlamentních stran na sociální síti Facebook. V druhé části praktické části je provedeno kvantitativní dotazníkové šetření, které má za úkol zjistit postoje generace Y a Z ke komunikaci jednotlivých stran a jejich chování na sociálních sítích obecně.
Anotace v angličtině
This dissertation theses The communication of the Czech political subjects on social media with detail a focus especially on Facebook. The main goal is to find out major differences in the communication of these subjects and attitudes of the respondents to their communication. The theoretical chapter is describing the problematics of political marketing and the principles of communication on social media. The practical chapter consists of two parts. The first one is a medial analysis of the parliamentary parties' communication on Facebook. The second part is practical and it contains qualitative questionnaire survey which obtains the opinions of generations Y and Z on the communication and the behavior of the political parties through the internet.
Klíčová slova
Politický marketing, Sociální sítě, Facebook, Twitter, Instagram, Komunikace
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Political markething, Social networks, Facebook, Twitter, Instagram
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši zdrojů týkajících se tématu politického marketingu.
Na základě teoretického vymezení problému stanovte hlavní cíl a dílčí cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Analyzujte komunikační aktivity jednotlivých politických subjektů na sociálních sítí v daném období.
Formulujte závěry výzkumu, zodpovězte na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši zdrojů týkajících se tématu politického marketingu.
Na základě teoretického vymezení problému stanovte hlavní cíl a dílčí cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Analyzujte komunikační aktivity jednotlivých politických subjektů na sociálních sítí v daném období.
Formulujte závěry výzkumu, zodpovězte na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BRADOVÁ, Eva, 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, Mezinárodní politologický ústav. 106 s. ISBN 80-210-3800-4.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ et al., 2012. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 341 s. ISBN 978-807-3252-816.
JABŁOŃSKI, Andrzej, 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Překlad Lubomír Kopeček. Brno: Barrister. 203 s. Studium Barrister. ISBN 80-736-4011-2.
KOZEL, Roman et al., 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
MATUŠKOVÁ, Anna, 2010. Politický marketing a české politické strany: Volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 174 s. ISBN 978-80-210-5169-0.
ŠTĚDROŇ, Bohumír et al., 2013. Politika a politický marketing. V Praze: C. H. Beck, 255 s. ISBN 978-80-7400-448-3.
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2007. Politický systém České republiky: historie a současnost. 2., aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál, 374 s. ISBN 80-736-7337-1.
Seznam doporučené literatury
BRADOVÁ, Eva, 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, Mezinárodní politologický ústav. 106 s. ISBN 80-210-3800-4.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ et al., 2012. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 341 s. ISBN 978-807-3252-816.
JABŁOŃSKI, Andrzej, 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Překlad Lubomír Kopeček. Brno: Barrister. 203 s. Studium Barrister. ISBN 80-736-4011-2.
KOZEL, Roman et al., 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
MATUŠKOVÁ, Anna, 2010. Politický marketing a české politické strany: Volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 174 s. ISBN 978-80-210-5169-0.
ŠTĚDROŇ, Bohumír et al., 2013. Politika a politický marketing. V Praze: C. H. Beck, 255 s. ISBN 978-80-7400-448-3.
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2007. Politický systém České republiky: historie a současnost. 2., aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál, 374 s. ISBN 80-736-7337-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Student se k obhajovbě práce bez omluvy nedostavil