Tato práce se zabývá marketingovým mixem v pohostinství v době korona virové krize. Při této krizi došlo k uzavření restauračních zařízení a veškeré fungování se omezilo na výdejní pult a rozvoz. Tématem je bezprecedentní doba, která dovedla toto konzervativnímu odvětví k nutnosti transformace a naleznutí nových, funkčních, cest. Tato práce tyto změny zkoumá a hledá odpovídající řešení.
Anotace v angličtině
This work deals with the marketing mix in the hospitality industry during the corona of the viral crisis. During this crisis, the restaurant facilities were closed and all operations were limited to the dispensing counter and delivery. The topic is an unprecedented time that has led this conservative industry to transform and find new, functional, ways. This work examines these changes and seeks appropriate solutions.
Tato práce se zabývá marketingovým mixem v pohostinství v době korona virové krize. Při této krizi došlo k uzavření restauračních zařízení a veškeré fungování se omezilo na výdejní pult a rozvoz. Tématem je bezprecedentní doba, která dovedla toto konzervativnímu odvětví k nutnosti transformace a naleznutí nových, funkčních, cest. Tato práce tyto změny zkoumá a hledá odpovídající řešení.
Anotace v angličtině
This work deals with the marketing mix in the hospitality industry during the corona of the viral crisis. During this crisis, the restaurant facilities were closed and all operations were limited to the dispensing counter and delivery. The topic is an unprecedented time that has led this conservative industry to transform and find new, functional, ways. This work examines these changes and seeks appropriate solutions.
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, definujte cíl práce a metodický postup.
Analyzujte současnou situaci řešeného problému a navrhěte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny a ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
Ze zjištěných dat navrhněte změny týkající se brandingu v oblasti gastronomie tak, aby reflektovali současnou situaci a byly realizovatelné v praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, definujte cíl práce a metodický postup.
Analyzujte současnou situaci řešeného problému a navrhěte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny a ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
Ze zjištěných dat navrhněte změny týkající se brandingu v oblasti gastronomie tak, aby reflektovali současnou situaci a byly realizovatelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
JOHNSON, Michael, 2016. Branding. In Five and half steps. London: Thames and Hudson Ltd. ISBN 978-0-500-51896-0.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2004. Marketing. Přeložila Hana Machková a kol. Praha : Grada. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha : Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
NEUMEIER, Marty, 2008. The brand flip: proč dnes zákazníci řídí firmy-a jak z toho těžit. Přeložil Roman Hájek. Praha: AnFas, spor. s.r.o. 140 s. ISBN 978-80-906774-0-1
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
JOHNSON, Michael, 2016. Branding. In Five and half steps. London: Thames and Hudson Ltd. ISBN 978-0-500-51896-0.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2004. Marketing. Přeložila Hana Machková a kol. Praha : Grada. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha : Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
NEUMEIER, Marty, 2008. The brand flip: proč dnes zákazníci řídí firmy-a jak z toho těžit. Přeložil Roman Hájek. Praha: AnFas, spor. s.r.o. 140 s. ISBN 978-80-906774-0-1
Přílohy volně vložené
1 složka s audio nahrávkami
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, Ph.D.) byla položena tato otázka:
Jak velkou váhu dáváte zmiňované nabídce před-připravených jídel? Pro jakou cílovou skupinu by tento nový produkt mohl být zajímavý?
V oponentském posudku (Ing. Lenka Harantová, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. Proč došlo ke změně respondentů kvantitativního výzkumu z původních manažerů
v gastro provozovnách na zákazníky?
2. V kapitole 9.2 je uvedeno, že participanti byli vybráni i dle umístění v rámci republiky.
Většina respondentů však byla z Prahy a Brna. Jaké jsou dle vás hlavní rozdíly
v marketingu v gastronomii v podnicích sídlících v Praze a Brně oproti podnikům v malých
obcích (např. 10 000 obyvatel)?
3. V kapitole 14.5.5 Cross-promotion navrhujete vytvořit kartičku podniků, na kterou za
každou návštěvu přibude razítko a na konci bude čekat dezert zdarma. Prosím navrhněte
konkrétní řešení cross-promotion tří gastro podniků. Jakého zaměření by podniky měly
být? Stejného (3x kavárna) nebo rozdílného (kavárna, pizzerie, burgrárna)? Jak si budou
podniky dělit náklady na dezert zdarma a na propagaci akce? Blíže objasněte, jak zajistit
"férovost" systému pro všechny provozovny.
Student odpověděl na položené otázky vedoucí a oponentky práce.