Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací a komunikační strategií
poskytovatele služeb v oblasti lyžařských a snowboardových škol. Teoretická část práce se
věnuje marketingovému mixu, marketingové komunikaci se zaměřením na poskytovatele
služeb, tvorbě marketingové strategie a marketingovému výzkumu. Na konci této části práce
je popsána také metodika práce, cíle marketingového výzkumu a jsou formulovány
výzkumné otázky. Praktická část práce se věnuje charakteristice lyžařské a snowboardové
školy 180° snb & ski school, dále je provedena analýza komunikace značky a jejího
současného stavu, analýza konkurence, SWOT analýza a marketingový výzkum, včetně
zodpovězení výzkumných otázek. V rámci projektové části této diplomové práce je
vytvořena komunikační strategie pro značku 180° snb & ski school, včetně timingu,
rozpočtu, personální a finanční náročnosti a limitů provedení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the marketing communication and communication strategy of
a service provider in the field of ski and snowboard schools. The theoretical part of the thesis
deals with a marketing mix, marketing communication with a focus on service providers, the
creation of a marketing strategy, and a marketing research. At the end of this part of the
thesis, there is also described the methodology of the work, the goals of marketing research,
and the research questions are formulated. The practical part of this thesis deals with the
characteristics of the specific ski and snowboard school 180 ° snb & ski school, and there is
also an analysis of brand communication and its current state, competition analysis, SWOT
analysis and marketing research, including answering the research questions. Within the
project part of this diploma thesis, a communication strategy for the 180 ° snb & ski school
brand is created, including timing, budget, personnel and financial demands, and
implementation limits.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační mix, komunikační strategie,
marketingový výzkum, poskytovatel služeb, lyžařská a snowboardová škola
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication mix, communication strategy,
marketing research, service provider, ski and snowboard school
Rozsah průvodní práce
118
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací a komunikační strategií
poskytovatele služeb v oblasti lyžařských a snowboardových škol. Teoretická část práce se
věnuje marketingovému mixu, marketingové komunikaci se zaměřením na poskytovatele
služeb, tvorbě marketingové strategie a marketingovému výzkumu. Na konci této části práce
je popsána také metodika práce, cíle marketingového výzkumu a jsou formulovány
výzkumné otázky. Praktická část práce se věnuje charakteristice lyžařské a snowboardové
školy 180° snb & ski school, dále je provedena analýza komunikace značky a jejího
současného stavu, analýza konkurence, SWOT analýza a marketingový výzkum, včetně
zodpovězení výzkumných otázek. V rámci projektové části této diplomové práce je
vytvořena komunikační strategie pro značku 180° snb & ski school, včetně timingu,
rozpočtu, personální a finanční náročnosti a limitů provedení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the marketing communication and communication strategy of
a service provider in the field of ski and snowboard schools. The theoretical part of the thesis
deals with a marketing mix, marketing communication with a focus on service providers, the
creation of a marketing strategy, and a marketing research. At the end of this part of the
thesis, there is also described the methodology of the work, the goals of marketing research,
and the research questions are formulated. The practical part of this thesis deals with the
characteristics of the specific ski and snowboard school 180 ° snb & ski school, and there is
also an analysis of brand communication and its current state, competition analysis, SWOT
analysis and marketing research, including answering the research questions. Within the
project part of this diploma thesis, a communication strategy for the 180 ° snb & ski school
brand is created, including timing, budget, personnel and financial demands, and
implementation limits.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační mix, komunikační strategie,
marketingový výzkum, poskytovatel služeb, lyžařská a snowboardová škola
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication mix, communication strategy,
marketing research, service provider, ski and snowboard school
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tvorbě komunikační strategie, specificky v oblasti volnočasových aktivit / služeb.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou lyžařskou a snowboardovou školu, její dosavadní komunikační aktivity a postavení na trhu.
Na základě sekundárních dat a primárního šetření analyzujte možnosti zefektivnění komunikace.
Vypracujte komunikační strategii a plán včetně timingu, rozpočtu, personální a finanční náročnosti na zvolené období.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tvorbě komunikační strategie, specificky v oblasti volnočasových aktivit / služeb.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou lyžařskou a snowboardovou školu, její dosavadní komunikační aktivity a postavení na trhu.
Na základě sekundárních dat a primárního šetření analyzujte možnosti zefektivnění komunikace.
Vypracujte komunikační strategii a plán včetně timingu, rozpočtu, personální a finanční náročnosti na zvolené období.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch, 2011. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3320-0.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ, 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
KURTZ, David L. Louis E. BOONE, 2006. Principles of marketing. 12. vyd. Mason, Ohio: Thomson/South-Western. ISBN 03-243-2379-4.
VLČEK, Radim, 2002. Hodnota pro zákazníka. 1. vyd. Praha: ManagementPress. ISBN 80-7261-068-6.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch, 2011. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3320-0.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ, 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
KURTZ, David L. Louis E. BOONE, 2006. Principles of marketing. 12. vyd. Mason, Ohio: Thomson/South-Western. ISBN 03-243-2379-4.
VLČEK, Radim, 2002. Hodnota pro zákazníka. 1. vyd. Praha: ManagementPress. ISBN 80-7261-068-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) byly položeny následující otázky:
1.Jsou nové trendy (vyjma Influencer, komunitního MKTu) v teorii opravdu nové? Jaké komunikační trendy jsou uplatňovány (v zahraničí) specificky pro ski školu?
2. Nakolik je možno výsledky analýz sekundárních zdrojů dat a kvalitativního šetření považovat za podklady spolehlivé pro nastavení efektivního projektu? Jaké další ukazatele efektivity komunikace je třeba sledovat/vyhodnocovat?
V posudku oponentky práce (Mgr.Zuzana Kupková, PhD.) byly položeny následující otázky:
1. Jako nejsilnější komunikační nástroj se ukazuje v tomto případě W-O-M? Jaké jsou možnosti podpořit pozitivní ohlasy a jejich šíření od zákazníků k potenciálním klientům?
2. Jaký je důvod pro komunikaci lyžařské školy pod jiným názvem, než pod názvem areálu - když z výzkumu je patrné, že si obvykle uživatelé školu spojují právě s areálem, nikoliv se školou jako takovou.
Student odpověděl na položené otázky. Na základě výhrad uvedených v posudcích vedoucí a oponentky práce se komise přiklání k hodnocení C.