Diplomová práce se zaměřuje na téma, které spadá do marketingu zábavního průmyslu, konkrétně týkajícího se nelegálního šíření a stahování hudebního obsahu na internetu v České republice. Podstatnou částí je vypracování teoretického základu, který se dotýká o témata jako je digitální hudba, nákupní chování spotřebitelů na internetu a pirátské chování na českém hudebním trhu. Praktická část má za úkol zjistit, jak dokáže pirátské chování ovlivňovat hudební business v České republice, a jak se k takovému chování staví běžný uživatel hudby. V poslední řadě pak bude zkoumáno, zda se s příchodem digitálních hudebních platforem snížil pokles stahování hudebního obsahu a jeho nelegálního šíření. Výzkum je prováděn kvantitativně a kvalitativně tak, aby vedl ke zodpovězení výzkumných otázek. Projektová část navrhuje obsah, který má poukázat na pirátské chování na internetu a vysvětlit mladší generaci, proč je tato forma nelegální, komu reálně přísluší peníze ze zakoupené hudby, jak funguje hudební business v České republice a jak funguje hudební správa.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on a topic which falls within the scope of marketing in the entertainment industry. Specifically, it deals with the illegal distribution and downloading of music content on the internet in the Czech Republic. A substantial part of this thesis constitutes of a theoretical background which touches upon themes like digital music, consumers' buying behavior on the internet and piracy on the Czech music market. The practical part of the thesis aims to ascertain how the piracy can influence the music business in the Czech Republic and how the regular music user feels about this behavior. Finally, the thesis will analyze if the arrival of digital music platforms reduced the amount of downloading music content and its illegal distribution. The analysis is on a quantitative as well as qualitative basis so that it leads to answering of the research questions. The project of this thesis proposes a content which should point out piracy on the internet and explain to the younger generation, why this form is illegal, to whom the money from purchased music belongs, how the music business in the Czech Republic works and how the music management operates.
Klíčová slova
marketing zábavního průmyslu, hudební průmysl, pirátství, digitální pirátství, nelegální obsah, internet, digitální hudba, hudební vydavatelství, český hudební trh
Klíčová slova v angličtině
marketing in the entertainment industry, music industry, piracy, digital piracy, illegal content, internet, digital music, record labels, Czech music market.
Rozsah průvodní práce
95 s. (170 198 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na téma, které spadá do marketingu zábavního průmyslu, konkrétně týkajícího se nelegálního šíření a stahování hudebního obsahu na internetu v České republice. Podstatnou částí je vypracování teoretického základu, který se dotýká o témata jako je digitální hudba, nákupní chování spotřebitelů na internetu a pirátské chování na českém hudebním trhu. Praktická část má za úkol zjistit, jak dokáže pirátské chování ovlivňovat hudební business v České republice, a jak se k takovému chování staví běžný uživatel hudby. V poslední řadě pak bude zkoumáno, zda se s příchodem digitálních hudebních platforem snížil pokles stahování hudebního obsahu a jeho nelegálního šíření. Výzkum je prováděn kvantitativně a kvalitativně tak, aby vedl ke zodpovězení výzkumných otázek. Projektová část navrhuje obsah, který má poukázat na pirátské chování na internetu a vysvětlit mladší generaci, proč je tato forma nelegální, komu reálně přísluší peníze ze zakoupené hudby, jak funguje hudební business v České republice a jak funguje hudební správa.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on a topic which falls within the scope of marketing in the entertainment industry. Specifically, it deals with the illegal distribution and downloading of music content on the internet in the Czech Republic. A substantial part of this thesis constitutes of a theoretical background which touches upon themes like digital music, consumers' buying behavior on the internet and piracy on the Czech music market. The practical part of the thesis aims to ascertain how the piracy can influence the music business in the Czech Republic and how the regular music user feels about this behavior. Finally, the thesis will analyze if the arrival of digital music platforms reduced the amount of downloading music content and its illegal distribution. The analysis is on a quantitative as well as qualitative basis so that it leads to answering of the research questions. The project of this thesis proposes a content which should point out piracy on the internet and explain to the younger generation, why this form is illegal, to whom the money from purchased music belongs, how the music business in the Czech Republic works and how the music management operates.
Klíčová slova
marketing zábavního průmyslu, hudební průmysl, pirátství, digitální pirátství, nelegální obsah, internet, digitální hudba, hudební vydavatelství, český hudební trh
Klíčová slova v angličtině
marketing in the entertainment industry, music industry, piracy, digital piracy, illegal content, internet, digital music, record labels, Czech music market.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti marketingu zábavního průmyslu a současně se zaměřte na vysvětlení pojmů hudební průmysl, digitální hudba a pirátství.
Na základě teoretické báze vycházející ze studia odborné literatury formulujte cíl diplomové práce, výzkumné otázky a metodiku.
V praktické části zpracujte analýzu dat kvalitativního a kvantitativního výzkumu zaměřující se na česká hudební vydavatelství, na běžné uživatele hudby a na nelegální šiřitele hudebního obsahu na internetu.
Odpovězte na výzkumné otázky.
Předložte návrh projektu na základě zjištěných dat.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti marketingu zábavního průmyslu a současně se zaměřte na vysvětlení pojmů hudební průmysl, digitální hudba a pirátství.
Na základě teoretické báze vycházející ze studia odborné literatury formulujte cíl diplomové práce, výzkumné otázky a metodiku.
V praktické části zpracujte analýzu dat kvalitativního a kvantitativního výzkumu zaměřující se na česká hudební vydavatelství, na běžné uživatele hudby a na nelegální šiřitele hudebního obsahu na internetu.
Odpovězte na výzkumné otázky.
Předložte návrh projektu na základě zjištěných dat.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
ČSÚ. Kulturní průmysly v ČR: Audiovizuální a mediální sektor - 2019. In: czso.cz [online]. 05/11/2020 [cit. 2020-12-15]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/kulturni-prumysly-v-cr-audiovizualni-a-medialni-sektor-2019
ČSÚ. Kulturní průmysly v ČR: Audiovizuální a mediální sektor - 2018. In: czso.cz [online]. 31/10/2019 [cit. 2020-12-15]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/kulturni-prumysly-v-cr-audiovizualni-a-medialni-sektor-5q9nokvnxr
IFPI. Celkový přehled hudebního trhu. In: ifpi.cz [online]. 2017-2020 [cit. 2020-12-15]. Dostupné z: https://www.ifpicr.cz/cr-celorocni/
JAKOUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada, 2008, 2010, s. 269 ISNB: 978-80-247-2690-8.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
TSCHMUCK, Peter. Creativity and Innovation in the Music Industry. Berlín, New York: Springer, 2006, 281 s. ISBN 978-1-4020-4275-1.
ŽÁKOVÁ, Eva. Kulturní a kreativní průmysl v České republice. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2011, 33 s. ISBN 978-80-7008-009-2.
ŽÁKOVÁ, Eva. Mapován kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2015, s. 599 ISNB: 978-80-7008-354-3.
Seznam doporučené literatury
ČSÚ. Kulturní průmysly v ČR: Audiovizuální a mediální sektor - 2019. In: czso.cz [online]. 05/11/2020 [cit. 2020-12-15]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/kulturni-prumysly-v-cr-audiovizualni-a-medialni-sektor-2019
ČSÚ. Kulturní průmysly v ČR: Audiovizuální a mediální sektor - 2018. In: czso.cz [online]. 31/10/2019 [cit. 2020-12-15]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/kulturni-prumysly-v-cr-audiovizualni-a-medialni-sektor-5q9nokvnxr
IFPI. Celkový přehled hudebního trhu. In: ifpi.cz [online]. 2017-2020 [cit. 2020-12-15]. Dostupné z: https://www.ifpicr.cz/cr-celorocni/
JAKOUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada, 2008, 2010, s. 269 ISNB: 978-80-247-2690-8.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
TSCHMUCK, Peter. Creativity and Innovation in the Music Industry. Berlín, New York: Springer, 2006, 281 s. ISBN 978-1-4020-4275-1.
ŽÁKOVÁ, Eva. Kulturní a kreativní průmysl v České republice. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2011, 33 s. ISBN 978-80-7008-009-2.
ŽÁKOVÁ, Eva. Mapován kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2015, s. 599 ISNB: 978-80-7008-354-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Jakým způsobem jste vybírala respondenty k e-mailovému rozhovoru? Kritéria výběru?
" Jaké pracovní pozice T. Filip a P. Šiška ve svých organizacích zaujímají? (Třetí P. Žižkovská je ředitelka české pobočky IFPI.)
" Je počet respondentů (pouze dva představitelé hudebních vydavatelství) dostatečný pro zodpovězení výzkumné otázky: "Jak nelegálně šířený obsah na internetu ovlivňuje hudební business v České republice?"
" Jakou podobu by musel mít design výzkumu, aby jeho součástí byli také "piráti?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.