Diplomová práce se zabývá stanovením marketingového a komunikačního plánu fiktivní firmy v oblasti služeb. Jedná se o fiktivní mobilní aplikaci, která byla pouze předmětem této diplomové práce. První část této diplomové práce má za cíl vytvořit teoretický přehled v oblasti marketingu služeb a jeho specifika a také představit marketingový mix. Praktická část obsahuje vyhodnocení primárního šetření, zhodnocení situace trhu pomocí marketingových analýz makroprostředí, mezo-prostředí i mikroprostředí a stanovení příležitostí. Na základě výstupů z praktické části byla pak v projektové části navržena marketingová komunikace podniku, které předcházela profilace cílových skupin a určení marketingových person, stanovení základního finančního plánu a zpracování strate-gických dokumentů.
Anotace v angličtině
This Master's Thesis aims to establish a marketing and communication plan of a fictional company in the service sector. It deals with a fictional mobile application, which was only defined as a subject for this thesis.
The first part of the thesis aims to serve as an overview of basic terms in the field of marketing of services and its specifics as well as introduction to marketing mix. The practical part includes analy-sis of a primary research results, evaluation of the current situation of the market using marketing analyses related to the macroenvironment and microenvironment and establishing market opportuni-ties. The outcomes of the research served as data applied when defining target audience profiles and marketing personas, basic financial plan and strategic documents followed by a marketing commu-nication plan of the company.
Marketing of services, mobile application, marketing, service, communication plan, communication strategy, marketing strategy, marketing mix, SWOT analysis, macroenvironment, microenvironment, quantitative research.
Rozsah průvodní práce
125 s. (182 925 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá stanovením marketingového a komunikačního plánu fiktivní firmy v oblasti služeb. Jedná se o fiktivní mobilní aplikaci, která byla pouze předmětem této diplomové práce. První část této diplomové práce má za cíl vytvořit teoretický přehled v oblasti marketingu služeb a jeho specifika a také představit marketingový mix. Praktická část obsahuje vyhodnocení primárního šetření, zhodnocení situace trhu pomocí marketingových analýz makroprostředí, mezo-prostředí i mikroprostředí a stanovení příležitostí. Na základě výstupů z praktické části byla pak v projektové části navržena marketingová komunikace podniku, které předcházela profilace cílových skupin a určení marketingových person, stanovení základního finančního plánu a zpracování strate-gických dokumentů.
Anotace v angličtině
This Master's Thesis aims to establish a marketing and communication plan of a fictional company in the service sector. It deals with a fictional mobile application, which was only defined as a subject for this thesis.
The first part of the thesis aims to serve as an overview of basic terms in the field of marketing of services and its specifics as well as introduction to marketing mix. The practical part includes analy-sis of a primary research results, evaluation of the current situation of the market using marketing analyses related to the macroenvironment and microenvironment and establishing market opportuni-ties. The outcomes of the research served as data applied when defining target audience profiles and marketing personas, basic financial plan and strategic documents followed by a marketing commu-nication plan of the company.
Marketing of services, mobile application, marketing, service, communication plan, communication strategy, marketing strategy, marketing mix, SWOT analysis, macroenvironment, microenvironment, quantitative research.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k trendům a specifikům marketingové komunikace v oblasti služeb.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte záměr fiktivní firmy.
Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního dotazníkového šetření analyzujte východiska pro vstup firmy na trh.
Zpracujte komplexní komunikační strategii a komunikační plán firmy na zvolené období.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k trendům a specifikům marketingové komunikace v oblasti služeb.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte záměr fiktivní firmy.
Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního dotazníkového šetření analyzujte východiska pro vstup firmy na trh.
Zpracujte komplexní komunikační strategii a komunikační plán firmy na zvolené období.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 362 s. Expert. ISBN 9788024746708.
LOVELOCK, Christopher H. a Jochen WIRTZ. 2016. Services marketing: people, technology, strategy. Eighth edition. New Jersey: World Scientific. ISBN 978-19-446-5900-4.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 9788027107872.
TAHAL, Radek. 2017. Moderní marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9868-9.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 362 s. Expert. ISBN 9788024746708.
LOVELOCK, Christopher H. a Jochen WIRTZ. 2016. Services marketing: people, technology, strategy. Eighth edition. New Jersey: World Scientific. ISBN 978-19-446-5900-4.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 9788027107872.
TAHAL, Radek. 2017. Moderní marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9868-9.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. Vyjádřete se, prosím, u obhajoby k výše uvedeným věcným výtkám.
2. V příloze není doložen průvodní dopis k dotazníkům, a tak není zřejmé, zda respondenti mohli označit jen jednu odpověď. Pokud ne, ovlivnilo to výsledky? Jak byste zajistila příp. reprezentativitu výsledků?
3. Z jakých analýz či výsledků šetření vycházíte při profilaci CS?
4. Co soudíte o návratnosti investice do vývoje aplikace a kom. kampaně za 450 tis. Kč?
V oponentském posudku (Mgr.Eva Šikl Burešová, PhD.) byly položeny tyto otázky:
1. Předpokládáte, že aplikace "Doneio"budou používat především lidé, kteří umí dobře anglický jazyk? Myslíte si, že by název aplikace mohl být podroben jednoduchému testování u cílové skupiny? Jak byste případně takový výzkum realizovala (prosím buďte konkrétní - zadání, realizace, časování, zpracování dat, další kroky)?
2. Ráda bych se zeptat na Váš názor, zda je vhodné zapojit do vámi navrženého projektu lidi nad 60 let, tedy generaci, která předcházela generaci X? Tato generace se digitálně vzdělává od svých dětí a vnoučt, navíc jde o generaci, 60-80 letých lidí, která toho hodně umí a má čas. Mohla byste prosím zkusit navrhnout postup, jak tuto cílovou skupiny nejlépe oslovit?
3. Mohla byste prosím uvést nějakou zahraniční aplikaci "služeb", jež je úspěšná a vy ji považujete za inspirativní? Mohla byste prosím zkusit definovat, co stojí za jejím úspěchem?
Studentka odpověděla na položené otázky. Vzhledem k připomínkám v posudcích vedoucí a oponentky práce se komise přiklání k hodnocení C.