Diplomová práce se zabývá Influencer marketingem a placenou spoluprací na sociální síti Instagram. Cílem práce bylo zjistit, jak čeští influenceři působící na Instagramu přistupují k povinnostem plynoucím z placené spolupráce na Instagramu a jak ke spolupracím přistupují firmy, které s influencery spolupracují. Dalším cílem bylo zjistit, jak vnímají placenou spolupráci influencerů a její označování uživatelé Instagramu. Teoretická východiska práce a výsledky výzkumu vedly k navržení doporučení pro influencery a firmy, které s influencery spolupracují. Dalším výstupem je návrh osvětového semináře pro influencery.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with Influencer marketing and paid partnership on Instagram. The aim of the work is to find out how Czech influencers working on Instagram approach the obligations arising from paid partnership on Instagram and how companies that cooperate with influencers approach cooperation. Moreover, the goal is to find out how Instagram users perceive paid partnership of influencers. The theoretical basis of the work and the results of the research led to the design of recommendations for influencers and companies that cooperate with influencers. Finally, there is included an educative seminar designed for influencers.
Klíčová slova
influencer marketing, influencer, Instagram, sociální sítě, placená spolupráce, reklama na Instagramu
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, influencer, Instagram, social media, sponsored posts, advertisement on Instagram, paid partnership
Rozsah průvodní práce
94 s. ( 171 713 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá Influencer marketingem a placenou spoluprací na sociální síti Instagram. Cílem práce bylo zjistit, jak čeští influenceři působící na Instagramu přistupují k povinnostem plynoucím z placené spolupráce na Instagramu a jak ke spolupracím přistupují firmy, které s influencery spolupracují. Dalším cílem bylo zjistit, jak vnímají placenou spolupráci influencerů a její označování uživatelé Instagramu. Teoretická východiska práce a výsledky výzkumu vedly k navržení doporučení pro influencery a firmy, které s influencery spolupracují. Dalším výstupem je návrh osvětového semináře pro influencery.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with Influencer marketing and paid partnership on Instagram. The aim of the work is to find out how Czech influencers working on Instagram approach the obligations arising from paid partnership on Instagram and how companies that cooperate with influencers approach cooperation. Moreover, the goal is to find out how Instagram users perceive paid partnership of influencers. The theoretical basis of the work and the results of the research led to the design of recommendations for influencers and companies that cooperate with influencers. Finally, there is included an educative seminar designed for influencers.
Klíčová slova
influencer marketing, influencer, Instagram, sociální sítě, placená spolupráce, reklama na Instagramu
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, influencer, Instagram, social media, sponsored posts, advertisement on Instagram, paid partnership
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu influencer marketing, sociální síť Instagram a regulace reklamy.
Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup k diplomové práci.
Charakterizujte a analyzujte současnou situaci označování placené spolupráce českých influencerů na Instagramu.
Realizujte hloubkové rozhovory s českými influencery, kteří působí na Instagramu.
V rámci projektové části navrhněte ideální profil influencera na Instagramu, formulujte doporučení pro influencery, navrhněte osvětový seminář pro influencery.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu influencer marketing, sociální síť Instagram a regulace reklamy.
Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup k diplomové práci.
Charakterizujte a analyzujte současnou situaci označování placené spolupráce českých influencerů na Instagramu.
Realizujte hloubkové rozhovory s českými influencery, kteří působí na Instagramu.
V rámci projektové části navrhněte ideální profil influencera na Instagramu, formulujte doporučení pro influencery, navrhněte osvětový seminář pro influencery.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Duncan. HAYES, Nick, 2008. Influencer marketing: who really influences your marketing? Amsterdam: Oxford, Elsevier/Butterworth-Heinemann. ISBN 978-07-506-8600-6.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
SMITH, Mark, 2017. Social media marketing: Facebook marketing, Youtube marketing, Instagram marketing. USA: Createspace Independent Publishing Platform. ISBN 9781976544347.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Duncan. HAYES, Nick, 2008. Influencer marketing: who really influences your marketing? Amsterdam: Oxford, Elsevier/Butterworth-Heinemann. ISBN 978-07-506-8600-6.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
SMITH, Mark, 2017. Social media marketing: Facebook marketing, Youtube marketing, Instagram marketing. USA: Createspace Independent Publishing Platform. ISBN 9781976544347.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
- Byl dotazník distribuovaný v rámci kvantitativního výzkumu testován, a pokud ano, jak byl pilotní test využit?
- Jaká je charakteristika "nano influencera"?
- Jak si vysvětlujete zjištění, že relevantní spolupráce influencera má vliv na důvěru ke značce pro výrazně vyšší procento respondentek oproti respondentům?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.